Wpis z mikrobloga

Takie pytanie do zwolenników CPK: dlaczego nie da się Okęcia rozbudować do podobnej przepustowości? Wiem że zaraz będą argumenty że normy hałasu, ale to nie są międzynarodowe normy tylko polskie, na zachodzie są lotniska przy bardziej zaludnionych terenach i potrafią być jednymi z najruchliwszych portów lotniczych. Lotnisko LaGuardia jest 4.5km w linii prostej od Manhattanu, JFK, największe lotnisko w NY i jedno z największych na świecie, 14km w linii prostej od Manhattanu, Newark czyli inne duże lotnisko - 11km. Czy Okęcie znajdujące się 7km od symbolicznego centrum Warszawy czyli skrzyżowania Marszałkowskiej i Jerozolimskich jest aż tak blisko? To że przez ostatnie 10 lat patodeweloperka nabudowała w okolicy Okęcia osiedli i mieszkańcy się skarżą na hałas to nie znaczy że Okęcie jest centrum miasta, a słuchając zwolenników CPK możnaby tak pomyśleć.
Żeby nie było że to jednostkowy przypadek - lotnisko LAX jest kilkanaście kilometrów od centrum Los Angeles, Heathrow też mimo wszystko jest mniej niż 20km od takiego centrum Londynu (powiedzmy Opactwa Westministerskiego czy Pałacu Buckingham) i podobnie jak nowojorskie lotniska jest podpięte pod sieć metra. Paryskie lotnisko De Gaulla które jest największe i znajduje się w odległości równo 20km od centrum nie jest podpięte pod metro, ale lotnisko Orly które znajduje się 13 km od centrum już tak. To jest jeden z problemów CPK, Okęcie możnaby podpiąć bezpośrednio pod warszawski zbiorkom, likwidując to lotnisko nie będzie takiej opcji, bo zarówno Baranów jak i Modlin są w odległości 35km od centrum Warszawy.
Druga kwestia to że głównym kosztem CPK jest nie same lotnisko tylko sieć szybkiej kolei, więc o ile można się zastanawiać ile to miliardów są warte działki na których jest Okęcie, ale trzeba też patrzeć na to że wywali się pieniędze na sieć kolejową która nie prowadzi do stolicy tylko jakiegoś pierdziszewa w postaci Baranowa.
Podawany często przykład na konieczność likwidacji Okęcia czyli lotnisko Tempelhof jest moim zdaniem nieadekwatny bo ono się znajdowało 3.5km od centrum, dwukrotnie bliżej niż Okęcie. Zresztą obecne główne berlińskie lotnisko jest też jakieś 16km od centrum więc na cholerę Warszawa ma mieć wszystkie lotniska tak daleko w dwa razy większej odległości niż dużo większe aglomeracje? Poza Moskwą chyba żadne miasto w Europie nie ma głównego lotniska więcej niż 20km od centrum, a to jest największa aglomeracja Europy, a mimo to Szeremietiewo i Wnukowo są w linii prostej 26km, 10km bliżej niż Baranów ma do Warszawy.
A Warszawa nigdy nie będzie tak wielką aglomeracją jak Berlin czy Paryż, nie mówiąc już o Nowym Jorku czy Moskwie żeby robić lotnisko w tak dużej odległości. Nie uważam żeby centralny hub lotniczy jak CPK był złym pomysłem, ale bezpieczniej by było w tym celu rozbudować Okęcie, żeby na wszelki wypadek gdyby nie wypaliło to nie zostać z jakimś Baranowem jak przysłowiowy Himilsbach z angielskim.

#cpk #samoloty #lotnictwo #pytanie #4konserwy #neuropa
Fennrir - Takie pytanie do zwolenników CPK: dlaczego nie da się Okęcia rozbudować do ...

źródło: 53367951_2316812015232107_1856961739292147712_n

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • 2
Jeśli nad terenami mającymi jedną z największych gęstości zaludnienia na świecie mogą co chwilę latać samoloty to nie widzę powodu żeby nie mogły nad znacznie mniej gęsto zaludnionymi przedmieściami Warszawy
Fennrir - Jeśli nad terenami mającymi jedną z największych gęstości zaludnienia na św...

źródło: Noise-Pollution-Map

Pobierz
  • Odpowiedz
To jest jeden z problemów CPK, Okęcie możnaby podpiąć bezpośrednio pod warszawski zbiorkom, likwidując to lotnisko nie będzie takiej opcji, bo zarówno Baranów jak i Modlin są w odległości 35km od centrum Warszawy.


@Fennrir: Ale z lotniska, a dokładniej z podziemnej stacji kolejowej Warszawa Lotnisko Chopina odjeżdżają pociągi co 15 minut, można dojechać bezpośrednio do centrum, a potem do odpowiednich dzielnic, w zależności od tego, którą linią jedziesz. Jest też
  • Odpowiedz
@Fennrir:

1. Nie da się rozbudować Chopina do podobnej przepustowości. Przypominam - w przyszłości ma to być ok 60mln pax. Liczby totalnie nieosiągalne na Okęciu.

2. Podawanie przykładów lotnisk funkcjonujących blisko centrum - czemu mają służyć takie przykłady? Że tak można? No można. Będzie to mniej funkcjonalne, stwarzało więcej problemów, bardziej ograniczało, właściwie nie ma to większego sensu, no ale można tak zrobić. No można - tylko po
  • Odpowiedz
  • 2
1. Nie da się rozbudować Chopina do podobnej przepustowości. Przypominam - w przyszłości ma to być ok 60mln pax. Liczby totalnie nieosiągalne na Okęciu.

@waro
Bo? Lotnisko Chopina ma jeszcze rezerwę terenową pod rozbudowę i trzeci pas, wystarczy polikwidować ogródki działkowe i trochę domów, ogródki działkowe w PRLu celowo lokowano w miejscach przewidzianych pod ewentualne inwestycje. Normy hałasu to jest problem polskiego prawodawstwa, do tego są oparte o samoloty sprzed 30 czy 40 lat, a nie nowoczesne które mniej hałasują, więc jak najbardziej można by je poluzować.

2. Podawanie przykładów lotnisk funkcjonujących blisko centrum - czemu mają służyć takie przykłady? Że tak można? No można. Będzie to mniej funkcjonalne, stwarzało więcej problemów, bardziej ograniczało, właściwie nie ma to większego sensu, no ale można tak zrobić. No można - tylko po co?

Temu mają służyć że wszystkie z nich to olbrzymie lotniska, już teraz obsługujące więcej pasażerów niż ma obsługiwać CPK, więc stanowią kontrargument jakoby hub lotniczy koniecznie musiał się znajdować daleko od centrum
  • Odpowiedz
@Fennrir: Oczywiście, że Okęcie da się znacznie rozbudować. Ale nie próbuj tej dyskusji tutaj, kręci się tu masa trolli i wyznawców Wilka, do których nie przemówisz zupełnie niczym. Jakikolwiek podasz przykład, jakiekolwiek fakty czy liczby, to zawsze usłyszysz "ale" xD

W żaden sposób nie jesteś w stanie zainicjować w ich móżdżkach procesów myślowych, bo są już zaprogramowani tanią propagandą - zawsze odpowiedzą powtarzalnymi, pustymi hasełkami, manipulacjami i kłamstwami.
  • Odpowiedz
W żaden sposób nie jesteś w stanie zainicjować w ich móżdżkach procesów myślowych, bo są już zaprogramowani tanią propagandą - zawsze odpowiedzą powtarzalnymi, pustymi hasełkami, manipulacjami i kłamstwami.


@lhotse89: bardzo odważna teza jak na największego przygłupa na tym tagu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Bo? Lotnisko Chopina ma jeszcze rezerwę terenową pod rozbudowę i trzeci pas, wystarczy polikwidować ogródki działkowe i trochę domów, ogródki działkowe w PRLu celowo lokowano w miejscach przewidzianych pod ewentualne inwestycje


@Fennrir: prezes lotniska w Gdańsku już wyjaśnił tego typu pomysły
waro - >Bo? Lotnisko Chopina ma jeszcze rezerwę terenową pod rozbudowę i trzeci pas, ...

źródło: GDp3X2ia8AADBNm

Pobierz
  • Odpowiedz
@lhotse89: bardzo odważna teza jak na największego przygłupa na tym tagu ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@waro: wystarczy jeden krótki komentarz, a ty znów się zesrałeś xD To jest najlepszy dowód na słuszność moich słów, ale po takim kundelku jak ty - uciekającym z podkulonym ogonem z każdej dyskusji - nie spodziewam się niczego poza inwektywami. Ale rozumiem, teraz wolisz już ograniczać się do inwektyw,
  • Odpowiedz
@Fennrir: byłbym zapomniał, wspomniane przeze mnie błazny, aby jakkolwiek racjonalizować swoje wysrywy chętnie przytoczą opinie jakiś randomowych ludzi. Ale są bardzo ostrożni w wyborze, bo np. prezes jakiejś linii lotniczej to autorytet, kiedy popiera CPK. Ale inny prezes linii lotniczej to już debil i lobbysta, bo nie popiera CPK ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@lhotse89: ty nie dyskutujesz, ty tylko szczekasz. A jak zostaniesz złapany na niewiedzy, to zaczynasz rżnąć głupa. Przerabialiśmy to już milion razy, nie zamierzam więcej babrać się z tobą w tym gównie.
  • Odpowiedz
  • 1
@waro
Tyle że jak widać są projekty zakładające zbudowanie trzeciej drogi startowej czyli jest to wykonalne. Może i porównując koszty samego lotniska to wybudowanie nowego się wydaje tańsze, ale wliczając że KDP ma być robione pod CPK to jest to bardziej ryzykowna opcja i jak nie wypali to zostajemy z koleją łączącą cały kraj z jakimś zadupiem w postaci Baranowa i stolicą której wszystkie porty lotnicze są kilkadziesiąt kilometrów od miasta.
  • Odpowiedz
Ale inny prezes linii lotniczej to już debil i lobbysta, bo nie popiera CPK ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@lhotse89: a tym wspomnianym prezesem jest Michael O'Leary, którego nazwiska za każdym razem wstydzisz się podawać xD
  • Odpowiedz
@lhotse89: ty nie dyskutujesz, ty tylko szczekasz. A jak zostaniesz złapany na niewiedzy, to zaczynasz rżnąć głupa. Przerabialiśmy to już milion razy, nie zamierzam więcej babrać się z tobą w tym gównie.


@waro: tak tak, oczywiście xD Wmawiaj to sobie dalej, rozumiem, że dzięki takiej technice lepiej znosisz porażki xD

O'Leary, którego nazwiska za każdym razem wstydzisz się podawać xD


@waro: tak bardzo się wstydzę, że
  • Odpowiedz
@Fennrir o tym napisałem, jak rozbudujesz Okęcie i Modlin to CPK staje się zbędne. Dlatego fani CPK chcą je od razu zamykać albo już nic nie robić przy nich. Okęcie przez brak inwestycji powoli już się zapycha i są szacunki, że za parę lat się zapchanie. Więc fani CPK teraz wyjdą i powiedzą, że od razu mówili, żeby budować cpk bo wiedzieli że tak będzie. Ale jak teraz rozbudujesz te dwa
  • Odpowiedz
  • 0
@Marek_Licyniusz_Krassus:
Tyle że mówisz o innej koncepcji, czyli rozłożenie ruchu poprzez rozbudowę Okęcia i Modlina, a mi chodzi o rozbudowę Okęcia do dużego lotniska na poziomie zachodnich hubów, czyli tak jak CPK, ale moim zdaniem bezpieczniejszy wariant bo w razie gdyby założenie takiego hubu nie wypaliło to nadal by to było sensowne lotnisko, a nie na zadupiu, bo już wystarczy że Modlin jest daleko, Warszawa nie potrzebuje drugiego lotniska na
  • Odpowiedz