Wpis z mikrobloga

Takie pytanie do zwolenników CPK: dlaczego nie da się Okęcia rozbudować do podobnej przepustowości? Wiem że zaraz będą argumenty że normy hałasu, ale to nie są międzynarodowe normy tylko polskie, na zachodzie są lotniska przy bardziej zaludnionych terenach i potrafią być jednymi z najruchliwszych portów lotniczych. Lotnisko LaGuardia jest 4.5km w linii prostej od Manhattanu, JFK, największe lotnisko w NY i jedno z największych na świecie, 14km w linii prostej od Manhattanu, Newark czyli inne duże lotnisko - 11km. Czy Okęcie znajdujące się 7km od symbolicznego centrum Warszawy czyli skrzyżowania Marszałkowskiej i Jerozolimskich jest aż tak blisko? To że przez ostatnie 10 lat patodeweloperka nabudowała w okolicy Okęcia osiedli i mieszkańcy się skarżą na hałas to nie znaczy że Okęcie jest centrum miasta, a słuchając zwolenników CPK możnaby tak pomyśleć.
Żeby nie było że to jednostkowy przypadek - lotnisko LAX jest kilkanaście kilometrów od centrum Los Angeles, Heathrow też mimo wszystko jest mniej niż 20km od takiego centrum Londynu (powiedzmy Opactwa Westministerskiego czy Pałacu Buckingham) i podobnie jak nowojorskie lotniska jest podpięte pod sieć metra. Paryskie lotnisko De Gaulla które jest największe i znajduje się w odległości równo 20km od centrum nie jest podpięte pod metro, ale lotnisko Orly które znajduje się 13 km od centrum już tak. To jest jeden z problemów CPK, Okęcie możnaby podpiąć bezpośrednio pod warszawski zbiorkom, likwidując to lotnisko nie będzie takiej opcji, bo zarówno Baranów jak i Modlin są w odległości 35km od centrum Warszawy.
Druga kwestia to że głównym kosztem CPK jest nie same lotnisko tylko sieć szybkiej kolei, więc o ile można się zastanawiać ile to miliardów są warte działki na których jest Okęcie, ale trzeba też patrzeć na to że wywali się pieniędze na sieć kolejową która nie prowadzi do stolicy tylko jakiegoś pierdziszewa w postaci Baranowa.
Podawany często przykład na konieczność likwidacji Okęcia czyli lotnisko Tempelhof jest moim zdaniem nieadekwatny bo ono się znajdowało 3.5km od centrum, dwukrotnie bliżej niż Okęcie. Zresztą obecne główne berlińskie lotnisko jest też jakieś 16km od centrum więc na cholerę Warszawa ma mieć wszystkie lotniska tak daleko w dwa razy większej odległości niż dużo większe aglomeracje? Poza Moskwą chyba żadne miasto w Europie nie ma głównego lotniska więcej niż 20km od centrum, a to jest największa aglomeracja Europy, a mimo to Szeremietiewo i Wnukowo są w linii prostej 26km, 10km bliżej niż Baranów ma do Warszawy.
A Warszawa nigdy nie będzie tak wielką aglomeracją jak Berlin czy Paryż, nie mówiąc już o Nowym Jorku czy Moskwie żeby robić lotnisko w tak dużej odległości. Nie uważam żeby centralny hub lotniczy jak CPK był złym pomysłem, ale bezpieczniej by było w tym celu rozbudować Okęcie, żeby na wszelki wypadek gdyby nie wypaliło to nie zostać z jakimś Baranowem jak przysłowiowy Himilsbach z angielskim.

#cpk #samoloty #lotnictwo #pytanie #4konserwy #neuropa
Fennrir - Takie pytanie do zwolenników CPK: dlaczego nie da się Okęcia rozbudować do ...

źródło: 53367951_2316812015232107_1856961739292147712_n

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lhotse89: mówiłem, że się wstydzisz podawać tego nazwiska, a nie że nie podawałeś tego nazwiska w ogóle.

Bo się faktycznie wstydzisz. Masz jednego prezesa Ryanaira jako przeciwnika CPK przeciwko praktycznie całej polskiej branży lotniczej. Dosyć wymowne. Więc wspominasz, czasami w licznie mnogiej (xD), o jakimś tajemniczym ekspercie, który jest przeciwko CPK, a tutaj cały czas chodzi tylko o prezesa Ryanaira xD

A nie, sorry - drugim takim ekspertem przeciwko CPK jest jeszcze szef
waro - @lhotse89: mówiłem, że się wstydzisz podawać tego nazwiska, a nie że nie podaw...

źródło: 1000007501

Pobierz
  • Odpowiedz
Ale jak teraz rozbudujesz te dwa lotniska to właśnie tracą argument, że na g---t jest nam potrzebne duże lotnisko.


@Marek_Licyniusz_Krassus: nie tracą takiego argumentu, bo rozbudowa Chopina z Modlinem nie jest żadną alternatywą dla CPK.
  • Odpowiedz
Bo się faktycznie wstydzisz. Masz jednego prezesa Ryanaira jako przeciwnika CPK przeciwko praktycznie całej polskiej branży lotniczej. Dosyć wymowne. Więc wspominasz, czasami w licznie mnogiej (xD), o jakimś tajemniczym ekspercie, który jest przeciwko CPK, a tutaj cały czas chodzi tylko o prezesa Ryanaira xD


@waro: Przeciwko całej branży lotniczej, no tak, rzeczywiście, dosłownie każdy z branży opublikował już swoje stanowisko, a tylko prezes Ryanaira jest przeciwko xD Ale co tam
  • Odpowiedz
Przeciwko całej branży lotniczej, no tak, rzeczywiście, dosłownie każdy z branży opublikował już swoje stanowisko, a tylko prezes Ryanaira jest przeciwko xD


@lhotse89: no to może podaj tych przedstawicieli polskiej branży lotniczej co jest przeciwko. No śmiało, pośmiejemy się. Albo i nie, bo nikogo nie wymienisz.

Usrałeś się na tego Wilka, jakby był jedynym przedstawiciel branży lotniczej za CPK. Radośnie pomijasz tutaj wspomnianego Kloskowskiego, Mikosza czy ekspertów z zakresu transportu Jakubowskiego czy
  • Odpowiedz
@waro: to jest komiczne: albo to jak bardzo nie ogarniasz, albo to jak panicznie starasz się wymanipulować ze swojego bełkotu xD Bardzo zgrabnie milczysz na temat prawdziwej struktury rynku, bo to przecież wcale nie istotne, że loty cargo stanowiące ~5% wszystkich lotów, odpowiadają za połowę rynku. Na pewno też mało istotne jest, że belly cargo liczy się właściwie wyłącznie w szerokokadłubowych, dalekodystansowych rejsach, których na Okęciu jest może ~10% i
  • Odpowiedz
@lhotse89: nie napisałem nigdzie, że centra logistyczne operatorów nie mają znaczenia. Nie twórz sobie radośnie chochołów, które potem dzielnie będziesz zwalczał. Bo istotnie mają znaczenie.

Natomiast ze względu na to, że połowa cargo lata w samolotach pasażerskich na tym rynku liczą się też tradycyjnie linie, które do przewozu towarów korzystają głównie z floty samolotów pasażerskich. Takimi liniami jest np. Lufthansa, British Airways, Air France, które należą zarazem do grona tych
  • Odpowiedz
@waro: cieszę się, że zrozumiałeś. Cargo można budować dzięki centrom logistycznym - których CPK w żadnym wypadku nie zagwarantuje, oraz poważnej siatce połączeń na szerokokadłubowych samolotach - których CPK w żadnym wypadku nie zapewni. LOT ma ledwie 15 takich samolotów, każda z wymienionych przez ciebie linii ponad setkę

Więc po raz kolejny zesrałeś się o mój komentarz dotyczący cargo, jednocześnie potwierdzając moje słowa - że bajki o gigantycznym hubie cargo
  • Odpowiedz
ale wliczając że KDP ma być robione pod CPK to jest to bardziej ryzykowna opcja i jak nie wypali to zostajemy z koleją łączącą cały kraj z jakimś zadupiem w postaci Baranowa


@Fennrir: top 3 bzdur na tym tagu - nikt nigdy tak nie mówił a mówisz "ma być robione".
  • Odpowiedz