#niemcy #ruchdrogowy #samochody Hej. Jadę do Niemiec własnym samochodem, i będę podróżował po kraju dość sporo. Czy zasady ruchu drogowego, i oznakowanie są takie same jak w Polsce? Czy są rzeczy nie spotykane u nas? Na coś szczególnego zwracać uwagę? Wszelkie pomocne informacje mile widziane.
@cacyyy miej na uwadze "ordnungowców" (czyli jakieś 90% Niemców) na autobanie, jadą 160 na 3 pasmowej, po czym gdy zauważą ograniczenie prędkości do 120 to wszyscy naraz hamulec w podłogę i takim zachowaniem są w stanie zrobić korek z niczego bo cały tył stopniowo musi hamować 😉
Na Autobahn masz czasami takie ograniczenia używane tylko w czasie deszczu. Pod tablicą z ograniczeniem masz dodatkową tablicę z napisem "Bei Nässe". Idzie to przeoczyć, szczególnie jak się jedzie 140+ więc staraj się zwracać uwagę by nie zwalniać niepotrzebnie. Poza tym zwracaj uwagę na znaki a będzie OK. Oznakowanie jest prostsze. Nie ma ich tak nas*ane jak w PL więc jeździ się łatwiej.
@cacyyy: Wiele miast ma strefy zielonego transportu i bez naklejki na szybę będzie mandat. Na autostradach trzymaj się możliwie jak najbardziej po prawej stronie (oczywiście nie skacz co 10s między tirami, ale nie jedz też 130 lewym na braku ograniczenia prędkości). Co do ciężarówek, jest tam gorszy syf niz u nas i przygotuj się na wielokrotne zajezdzanie dróg przez dużego. Mają mało MOPow przy autostradach (w porównaniu z Polską) a
@cacyyy miej na uwadze "ordnungowców" (czyli jakieś 90% Niemców) na autobanie, jadą 160 na 3 pasmowej, po czym gdy zauważą ograniczenie prędkości do 120 to wszyscy naraz hamulec w podłogę i takim zachowaniem są w stanie zrobić korek z niczego bo cały tył stopniowo musi hamować 😉
Nie moze byc, ktos zwalnia na ograniczeniu zgodnie z przepisami: O
@bruce_printscreen: Nie tylko. w czasie deszczu, ale kiedykolwiek masz warstwę wody na jezdni. -Fotoradary są nieoznakowane; -Utrzymuj odległość minimum połowy prędkości w metrach; -Parkowanie równoległe tylko w kierunku jazdy; -Kup zegar parkingowy często możesz parkować tylko określony czas (w Polsce już nowocześnie zamiast tego masz parkometry); -Widząc wysepkę i stojącego człowieka wciąż to Ty masz pierwszeństwo, zebra oczywiście daje je pieszemu;
@cacyyy na autostradach praktycznie cały czas są roboty drogowe. Bierz to pod uwagę przy planowaniu trasy. Zwężenia pasa są dużo większe niż w PL i czasami, jak lecisz czymś większym, to masz tylko kilka cm pasa z każdej strony. Trzeba uważać np. podczas wyprzedzania tira. Sporo ograniczeń na długich odcinkach autostrady i jeśli masz funkcję rozpoznawania znaków to warto uruchomić. Zwyczajnie pomaga jechać przepisowo.
>@cacyyy miej na uwadze "ordnungowców" (czyli jakieś 90% Niemców) na autobanie, jadą 160 na 3 pasmowej, po czym gdy zauważą ograniczenie prędkości do 120 to wszyscy naraz hamulec w podłogę i takim zachowaniem są w stanie zrobić korek z niczego bo cały tył stopniowo musi hamować 😉
Nie moze byc, ktos zwalnia na ograniczeniu zgodnie z przepisami: O
Nie napisałem, że to jest złe, napisałem by miał to
@cacyyy: Zapoznałbym się z konwencją wiedeńską - jeśli jesteś rezydentem kraju sygnatariusza, to możesz się na nią powołać przy nieznajomości lokalnych przepisów. Przykładowo znajomy na początku lat 90 był RFN, to policja jechała za nim kilka kilometrów, aby wlepić mandat - zgodnie z ówczesnym polskim prawem nie było obowiązku zapinania pasów w terenie zabudowanym, w Niemczech obowiązek taki był, za to w obu krachach wymagane były pasy poza terenem zabudowanym.
@cacyyy: Radary są wszędzie. Radar na autostradzie czy 15 kilometrów od jakichkolwiek zabudowań to norma. Bitte folgen oznacza jedź za mną. Niebieski Uxx to objazd danego odcinka autostrady. Zjeżdżasz i jedziesz główną do momentu trafienia kolejnych znaczków. Wypłyniesz zjazd lub dwa dalej. Autobahn polizei jeździ dziwnymi samochodami. Nie tak jak w Polsce kia i bmw. Może to być passat b6 w kombi. Światła w tunelu must have. Dojeżdżając do stopu
Pod tablicą z ograniczeniem masz dodatkową tablicę z napisem "Bei Nässe". Idzie to przeoczyć, szczególnie jak się jedzie 140+ więc staraj się zwracać uwagę by nie zwalniać niepotrzebnie.
Poza tym zwracaj uwagę na znaki a będzie OK. Oznakowanie jest prostsze. Nie ma ich tak nas*ane jak w PL więc jeździ się łatwiej.
Komentarz usunięty przez autora
Nie moze byc, ktos zwalnia na ograniczeniu zgodnie z przepisami: O
-Fotoradary są nieoznakowane;
-Utrzymuj odległość minimum połowy prędkości w metrach;
-Parkowanie równoległe tylko w kierunku jazdy;
-Kup zegar parkingowy często możesz parkować tylko określony czas (w Polsce już nowocześnie zamiast tego masz parkometry);
-Widząc wysepkę i stojącego człowieka wciąż to Ty masz pierwszeństwo, zebra oczywiście daje je pieszemu;
Do tego cykliczne korki, w szczycie, na
Nie napisałem, że to jest złe, napisałem by miał to
Przykładowo znajomy na początku lat 90 był RFN, to policja jechała za nim kilka kilometrów, aby wlepić mandat - zgodnie z ówczesnym polskim prawem nie było obowiązku zapinania pasów w terenie zabudowanym, w Niemczech obowiązek taki był, za to w obu krachach wymagane były pasy poza terenem zabudowanym.
Radar na autostradzie czy 15 kilometrów od jakichkolwiek zabudowań to norma.
Bitte folgen oznacza jedź za mną.
Niebieski Uxx to objazd danego odcinka autostrady. Zjeżdżasz i jedziesz główną do momentu trafienia kolejnych znaczków. Wypłyniesz zjazd lub dwa dalej.
Autobahn polizei jeździ dziwnymi samochodami. Nie tak jak w Polsce kia i bmw. Może to być passat b6 w kombi.
Światła w tunelu must have.
Dojeżdżając do stopu