Wpis z mikrobloga

Jestem na ostatniej prostej przed zakupem pierwszego gravela, drogą eliminacji włąśnie wysypał mi się Scott Speedster Gravel 30 (2023), który był w mega cenie około 6500 zł.

Zostały mi dwie opcje:

Trek Checkpoint ALR 4 do wzięcia za +/- 6000 zł

RIDLEY KANZO A APEX1 HDB BLACK teraz do wzięcia za 5000 zł na prorowery


Ridley ma hydraulikę w porównaniu do Treka, oba na SRAM Apex'ie. Na tej podstawie można by pomyśleć, że Ridley ma lepsze heble, jest tańszy, więc nad czym się tu zastanawiać.

Ale jednak chcę poszukać jeszcze opinii o tych dwóch modelach / markach:
- czy macie doświadczenie w serwisie jednego i drugiego, Trek vs. Ridley w Polsce?
- wytrzymałość rowerów obu producentów?
- trzymanie ceny / jakość obu modeli / producentów?

PS. przeznaczenie to i asfalt i ścieżki i szutry, chcę mieć uniwersalny wybór, po to chciałbym kupić taki rower, żeby korzystać po prostu z okolicy i móc ruszyć w jakieś dłuższe trasy, nie zastanawiając się za dużo nad tym, czy to będzie utwardzone podłoże czy trochę ruchome, czy ścieżka rowerowa.

Dajcie znać, bo już nie wiem co myśleć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#gravel #rower #trek #ridley #rowery
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Viperer: a masz osobiste negatywne doświadczenie z nimi? Ogólna ocena w necie jest niezła, dopiero po wejściu w opiniie widać kilkadziesiąt złych, głównie o tym, że rowery dostarczane są lekko porysowane lub przychodzą złe rowery (!).

Ja chciałbym kupić stacjonarnie w salonie w Częstochowie, niestety tylko Prorowery i Ridley.pl ma tak dobrą cenę, co jest dla mnie ważne przy tym zakupie..

Z drugiej strony, jeśli mam mieć problemy z jakimkolwiek
  • Odpowiedz
@dickdiepie: Tak, zamawiałem hak przerzutki (2 sztuki), jedna sztuka przyszła uszkodzona. Mail ze strony nie działa, telefonów nie odbierają. Mała kwota, więc no, ale nie chciałbym się przepychać z rowerem. Z drugiej strony na pepperze widziałem, że w którymś modelu były problemy z suportami i wszystkim mówili, że mogą odesłać cały rower do producenta, chyba do Belgii XD
  • Odpowiedz
  • 0
@Viperer: masakra, mocno mi to zepsuło wizję łykania tego Ridleya, bo jego największym plusem była cena i dostępność, a okazuje sie, że jest w sklepach, w których ewentualnie czekają mnie mega przygody, a nie chciałbym w jakiejś sytuacji w sezonie zostać bez roweru na tygodnie / miesiące.

Trek staje się chyba ostatecznym wyborem, mimo mechanicznych hebli..
  • Odpowiedz
@dickdiepie wydaje mi się, że brak hamulców hydraulicznych w rowerze w 2024 to jest pomyłka. Zwykle hample a tarczowe to przepaść w skuteczności działania. Co do serwisowania roweru to myślę, że powinieneś stopniowo sam się uczyć prostych czynności aby nie polegać na serwisie w 100%. Cechy roweru, które mogą być problematyczne w przypadku konieczności naprawy: linki z kierownicy wpuszczane w główkę ramy (ładnie wygląda ale trudne do wymiany), wymiana supportu press
  • Odpowiedz