Polska zgłosiła sprzedaż 838 Tesli i 1,7% udziału w rynku w czerwcu. 🇵🇱
• Udział w rynku jest o 77% wyższy niż średnia z ostatnich 3 miesięcy (0,9%) • Najlepszy miesiąc w historii, o 14% lepszy niż drugi najlepszy miesiąc • Sprzedaż o 46% większa niż w czerwcu zeszłego roku • Najlepszy kwartał w historii • Od początku roku sprzedaż jest o 17% wyższa niż w tym samym okresie zeszłego roku • Od początku roku sprzedano 59% tego, co w całym zeszłym roku
@anonimowy_programista: Nie ma co się ekscytować dużymi procentami przy małych liczbach. ( ͡°͜ʖ͡°) Nie liczyłbym na to, że przestaniemy być dla nich zaściankiem.
Otworzyli serwis w Katowicach (to już będą dwa w kraju!), budują dwa Superchargery, ale za to samochody droższe niż na zachód od nas, więc powinniśmy być traktowani premium, a tak nie jest. :P
Nie liczyłbym na to, że przestaniemy być dla nich zaściankiem.
@Yelonek: jak się patrzy na mapę superchargerów, to faktycznie odstajemy bardzo od zachodniej europy... z drugiej strony wiele innych krajów chciało by być na naszym miejscu. Litwa, Łotwa, Estonia, Ukraina, część krajów bałkańskich...
Nie ma co się ekscytować dużymi procentami przy małych
jak się patrzy na mapę superchargerów, to faktycznie odstajemy bardzo od zachodniej europy...
@anonimowy_programista: Nawet Czechy i Słowacja mają więcej od nas. Te obszary o których piszesz to prawie Rosja.
Drugi serwis w Katowicach dużo pomoże, przede wszystkim pokazuje, że Tesla chcę się rozwijać w tym obszarze. Mi ewentualna droga do serwisu skróciła się tymsamym z okolic Wrocławia chyba
tak czy inaczej. uważam, że drugi serwis przełoży się na jeszcze lepsze wyniki sprzedaży
@anonimowy_programista: Masz w 100% rację, dla mnie trochę no-go jechać do Warszawy z jakąkolwiek naprawą która musi być robiona w ASO i to jest dla mnie argument przeciw. Wolałbym Kraków ale rozumiem, że Katowice to jest z punktu widzenia Tesli najlepszy wybór bo to środek ciężkości całego południa, kolejny serwis jeżeli otworzą to Gdańsk.
Anyway, superchargerów w PL jest mało :( patrzyłem jak bym jechał powiedzmy z Krakowa do Gdańska to jest raczej słabo. Gdzieś na uboczu w Łodzi, w okolicy Torunia przy drodze ale zaledwie 4x150kW i dopiero potem na obwodnicy Gdańska ale w
@PiotrFr: Rzuciłem okiem, rzeczywiście przybyło ładowarek "firm trzecich" ale takich 250kW+ jest niewiele. Zdecydowana większość to są 150kW. Sprawdziłem kilka bo nie znalazłem mapki z filtrowaniem po mocy :-/ jak masz to podrzuć, będę wdzięczny :-)
@kwanty: Ionity są 350, nie stawiają słabszych. Greenway to różnie. Zresztą ładowarki >200 kw nie mają specjalnie znaczenia dla aut 400v, bo praktycznie nie przynoszą korzyści. Lepiej niech będzie stabilne 150-175 kw. A na SuC auta na 800v i tak się nie da naładować
@PiotrFr: Tak z ciekawości sprawdziłem i Kia EV9 da się ładować zarówno 400v jak i 800v, w tech-spec jest napisane:
When using 400V charging, the Kia EV9 uses the electic motor and rear inverter to convert the 400-volt current from the charger to 800-Volt for the car. All of this happens smoothly, automatically and quickly to ensure the optimal charging
Przechodzenie na NACS w US wynika z braku infrastruktury, w Europie nie ma to żadnego sensu. Zwłaszcza że będzie się łączyć z obniżeniem maksymalnej mocy ładowania.
Oczywiście, że jest sens. Mniej kabli w środku samochodu - drutowanie przerzucone na elektronikę (obsługa DC i AC tym samym kablem). Mniejsze złącze oznacza większą elastyczność w umieszczaniu portu ładowania w samochodzie, jest też łatwiejsze w obsłudze - jeżeli to ma być powszechne to drobne kobietki też muszą obsłużyć to gniazdko a CCS jest wielkości... wiaderka
To akurat taki szczegół, że jest to kompletnie nieistotne.
Oczywiście, że jest! Właśnie na tym polega przewaga lean-thinking u Tesli nad "wszyscy pozostali". Zobacz sobie gdzie jest port ładowania w Tesli - jest zintegrowany z tylną lampą po to... żeby ta klapka była plastikowa i była zawsze czarna, niezależnie od koloru nadwozia. Dzięki temu, Tesla ma jeden wzór portu dla każdego koloru samochodu a pozostali producenci mają klapki w kolorze nadwozia i do każdego wyprodukowanego koloru nadwozia mają osobny rodzaj
Elon Musk właśnie oficjalnie pokazał faka Unii Europejskiej. Jedyny człowiek którego stać na to żeby być wolnym #bekazlewactwa #ekonomia #polska #bitcoin
• Udział w rynku jest o 77% wyższy niż średnia z ostatnich 3 miesięcy (0,9%)
• Najlepszy miesiąc w historii, o 14% lepszy niż drugi najlepszy miesiąc
• Sprzedaż o 46% większa niż w czerwcu zeszłego roku
• Najlepszy kwartał w historii
• Od początku roku sprzedaż jest o 17% wyższa niż w tym samym okresie zeszłego roku
• Od początku roku sprzedano 59% tego, co w całym zeszłym roku
#tesla #elonmusk #spacex
źródło: GRkDaZHXcAAbbv0
PobierzNie liczyłbym na to, że przestaniemy być dla nich zaściankiem.
Otworzyli serwis w Katowicach (to już będą dwa w kraju!), budują dwa Superchargery, ale za to samochody droższe niż na zachód od nas, więc powinniśmy być traktowani premium, a tak nie jest. :P
@Yelonek: jak się patrzy na mapę superchargerów, to faktycznie odstajemy bardzo od zachodniej europy... z drugiej strony wiele innych krajów chciało by być na naszym miejscu. Litwa, Łotwa, Estonia, Ukraina, część krajów bałkańskich...
źródło: image
Pobierz@anonimowy_programista: Nawet Czechy i Słowacja mają więcej od nas. Te obszary o których piszesz to prawie Rosja.
@anonimowy_programista: Masz w 100% rację, dla mnie trochę no-go jechać do Warszawy z jakąkolwiek naprawą która musi być robiona w ASO i to jest dla mnie argument przeciw. Wolałbym Kraków ale rozumiem, że Katowice to jest z punktu widzenia Tesli najlepszy wybór bo to środek ciężkości całego południa, kolejny serwis jeżeli otworzą to Gdańsk.
Anyway, superchargerów w PL jest mało :( patrzyłem jak bym jechał powiedzmy z Krakowa do Gdańska to jest raczej słabo. Gdzieś na uboczu w Łodzi, w okolicy Torunia przy drodze ale zaledwie 4x150kW i dopiero potem na obwodnicy Gdańska ale w
@ulath: Ale nie są tak mocne jak Tesli, są bardziej awaryjne i chyba nie da się na nich robić planera w Tesli.
No tak, bo jak wiemy 350 to mniej niż 250
Greenway to różnie.
Zresztą ładowarki >200 kw nie mają specjalnie znaczenia dla aut 400v, bo praktycznie nie przynoszą korzyści. Lepiej niech będzie stabilne 150-175 kw. A na SuC auta na 800v i tak się nie da naładować
@PiotrFr: Tak z ciekawości sprawdziłem i Kia EV9 da się ładować zarówno 400v jak i 800v, w tech-spec jest napisane:
No da się, ale kiedyś max 50 kw a teraz dochodzi do 100 kw
Oczywiście, że jest sens. Mniej kabli w środku samochodu - drutowanie przerzucone na elektronikę (obsługa DC i AC tym samym kablem). Mniejsze złącze oznacza większą elastyczność w umieszczaniu portu ładowania w samochodzie, jest też łatwiejsze w obsłudze - jeżeli to ma być powszechne to drobne kobietki też muszą obsłużyć to gniazdko a CCS jest wielkości... wiaderka
To akurat taki szczegół, że jest to kompletnie
Oczywiście, że jest! Właśnie na tym polega przewaga lean-thinking u Tesli nad "wszyscy pozostali". Zobacz sobie gdzie jest port ładowania w Tesli - jest zintegrowany z tylną lampą po to... żeby ta klapka była plastikowa i była zawsze czarna, niezależnie od koloru nadwozia. Dzięki temu, Tesla ma jeden wzór portu dla każdego koloru samochodu a pozostali producenci mają klapki w kolorze nadwozia i do każdego wyprodukowanego koloru nadwozia mają osobny rodzaj