Wpis z mikrobloga

Polska zgłosiła sprzedaż 838 Tesli i 1,7% udziału w rynku w czerwcu. 🇵🇱

Udział w rynku jest o 77% wyższy niż średnia z ostatnich 3 miesięcy (0,9%)
Najlepszy miesiąc w historii, o 14% lepszy niż drugi najlepszy miesiąc
Sprzedaż o 46% większa niż w czerwcu zeszłego roku
Najlepszy kwartał w historii
Od początku roku sprzedaż jest o 17% wyższa niż w tym samym okresie zeszłego roku
Od początku roku sprzedano 59% tego, co w całym zeszłym roku

#tesla #elonmusk #spacex
anonimowy_programista - Polska zgłosiła sprzedaż 838 Tesli i 1,7% udziału w rynku w c...

źródło: GRkDaZHXcAAbbv0

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: Nie ma co się ekscytować dużymi procentami przy małych liczbach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie liczyłbym na to, że przestaniemy być dla nich zaściankiem.

Otworzyli serwis w Katowicach (to już będą dwa w kraju!), budują dwa Superchargery, ale za to samochody droższe niż na zachód od nas, więc powinniśmy być traktowani premium, a tak nie jest. :P
  • Odpowiedz
Nie liczyłbym na to, że przestaniemy być dla nich zaściankiem.


@Yelonek: jak się patrzy na mapę superchargerów, to faktycznie odstajemy bardzo od zachodniej europy... z drugiej strony wiele innych krajów chciało by być na naszym miejscu. Litwa, Łotwa, Estonia, Ukraina, część krajów bałkańskich...

Nie ma co się ekscytować dużymi procentami przy małych
anonimowy_programista - >Nie liczyłbym na to, że przestaniemy być dla nich zaściankie...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
jak się patrzy na mapę superchargerów, to faktycznie odstajemy bardzo od zachodniej europy...


@anonimowy_programista: Nawet Czechy i Słowacja mają więcej od nas. Te obszary o których piszesz to prawie Rosja.

Drugi serwis w Katowicach dużo pomoże, przede wszystkim pokazuje, że Tesla chcę się rozwijać w tym obszarze. Mi ewentualna droga do serwisu skróciła się tymsamym z okolic Wrocławia chyba
  • Odpowiedz
tak czy inaczej. uważam, że drugi serwis przełoży się na jeszcze lepsze wyniki sprzedaży


@anonimowy_programista: Masz w 100% rację, dla mnie trochę no-go jechać do Warszawy z jakąkolwiek naprawą która musi być robiona w ASO i to jest dla mnie argument przeciw. Wolałbym Kraków ale rozumiem, że Katowice to jest z punktu widzenia Tesli najlepszy wybór bo to środek ciężkości całego południa, kolejny serwis jeżeli otworzą to Gdańsk.

Anyway, superchargerów w PL jest mało :( patrzyłem jak bym jechał powiedzmy z Krakowa do Gdańska to jest raczej słabo. Gdzieś na uboczu w Łodzi, w okolicy Torunia przy drodze ale zaledwie 4x150kW i dopiero potem na obwodnicy Gdańska ale w
  • Odpowiedz
przeciez masz ionoty greenway czy nawet orlen, chyba az takiej tragedii w polsce nie ma?


@ulath: Ale nie są tak mocne jak Tesli, są bardziej awaryjne i chyba nie da się na nich robić planera w Tesli.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Rzuciłem okiem, rzeczywiście przybyło ładowarek "firm trzecich" ale takich 250kW+ jest niewiele. Zdecydowana większość to są 150kW. Sprawdziłem kilka bo nie znalazłem mapki z filtrowaniem po mocy :-/ jak masz to podrzuć, będę wdzięczny :-)
  • Odpowiedz
@kwanty: Ionity są 350, nie stawiają słabszych.
Greenway to różnie.
Zresztą ładowarki >200 kw nie mają specjalnie znaczenia dla aut 400v, bo praktycznie nie przynoszą korzyści. Lepiej niech będzie stabilne 150-175 kw. A na SuC auta na 800v i tak się nie da naładować
  • Odpowiedz
A na SuC auta na 800v i tak się nie da naładować


@PiotrFr: Tak z ciekawości sprawdziłem i Kia EV9 da się ładować zarówno 400v jak i 800v, w tech-spec jest napisane:

When using 400V charging, the Kia EV9 uses the electic motor and rear inverter to convert the 400-volt current from the charger to 800-Volt for the car. All of this happens smoothly, automatically and quickly to ensure the optimal charging
  • Odpowiedz
@kwanty:

Tak z ciekawości sprawdziłem i Kia EV9 da się ładować zarówno 400v jak i 800v, w tech-spec jest napisane:


No da się, ale kiedyś max 50 kw a teraz dochodzi do 100 kw
  • Odpowiedz
@PiotrFr:

Przechodzenie na NACS w US wynika z braku infrastruktury, w Europie nie ma to żadnego sensu. Zwłaszcza że będzie się łączyć z obniżeniem maksymalnej mocy ładowania.


Oczywiście, że jest sens. Mniej kabli w środku samochodu - drutowanie przerzucone na elektronikę (obsługa DC i AC tym samym kablem). Mniejsze złącze oznacza większą elastyczność w umieszczaniu portu ładowania w samochodzie, jest też łatwiejsze w obsłudze - jeżeli to ma być powszechne to drobne kobietki też muszą obsłużyć to gniazdko a CCS jest wielkości... wiaderka
  • Odpowiedz
@kwanty:

Mniejsze złącze oznacza większą elastyczność w umieszczaniu portu ładowania w samochodzie


To akurat taki szczegół, że jest to kompletnie
  • Odpowiedz
@PiotrFr:

To akurat taki szczegół, że jest to kompletnie nieistotne.


Oczywiście, że jest! Właśnie na tym polega przewaga lean-thinking u Tesli nad "wszyscy pozostali". Zobacz sobie gdzie jest port ładowania w Tesli - jest zintegrowany z tylną lampą po to... żeby ta klapka była plastikowa i była zawsze czarna, niezależnie od koloru nadwozia. Dzięki temu, Tesla ma jeden wzór portu dla każdego koloru samochodu a pozostali producenci mają klapki w kolorze nadwozia i do każdego wyprodukowanego koloru nadwozia mają osobny rodzaj
  • Odpowiedz