Wpis z mikrobloga

Przed wami simson 50cm3 i 20,7KM
Silniki dwusuwowe są najlepsze(najmocniejsze) i nigdy nie zostaną dogonienie przez 4t bez turbin i kompresorów.
WIEM że dla poważnych motocyklistów na "poważnych" motocyklach nie robią te moce wrażenia.
Jednak trzeba pamiętać że to jest pojemność 50cm3 i aby było wam to łatwiej sobie wyobrazić takie kawasaki ER5/ Suzuki Gs500 aby konkurować stosunkiem mocy do pojemności musiało by mieć ponad 200KM
A taki Fazer 600 musiał by mieć 250KM
Natomiast Hayabusa około 520KM.
A to wszystko bez turbo bez kompresorów i podtlenków.
Poprostu silniki 2t są niedoścignione.
#motocykle #mechanika

Ps. Aby zlikwidować silniki 2t w MotoGP pozwolono jeździć albo 2t 500cm3 albo 4t 1000cm3
mpetrumnigrum - Przed wami simson 50cm3 i 20,7KM
Silniki dwusuwowe są najlepsze(najmo...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mpetrumnigrum: Jaki sens jest wymieniać w porównaniu jakieś drogowe maszyny i wyżyłowanego simsosna po modach? xD To tak jakbyś powiedział że golf 4, passat b5 i audi a4 w dieslu stockowe nigdy nie dościgną rajdowej fabii z benzyną (ʘʘ)
  • Odpowiedz
Jaki sens jest wymieniać w porównaniu jakieś drogowe maszyny i wyżyłowanego simsosna po modach? xD To tak jakbyś powiedział że golf 4, passat b5 i audi a4 w dieslu stockowe nigdy nie dościgną rajdowej fabii z benzyną (ʘʘ)


@Morcin14: chodzi oto że możesz je porównywać do jakiegokolwiek 4t i żaden nie będzie miał takiego stosunku mocy do pojemności. Bez turbo kompresora i nitro.
Porównajmy do sportowego
  • Odpowiedz
  • 0
@mpetrumnigrum No już już, nie rozpędzaj się tak. Nowoczesnym 125 robisz weekend na torze i remont jak mu dobrze dasz pod ogon, a Ty chcesz tym ulepem 2500 km zrobić. Przecież tu tłok spłynie pierwszej dłuższej prostej.
  • Odpowiedz
No już już, nie rozpędzaj się tak. Nowoczesnym 125 robisz weekend na torze i remont jak mu dobrze dasz pod ogon, a Ty chcesz tym ulepem 2500 km zrobić. Przecież tu tłok spłynie pierwszej dłuższej prostej.


@Mekki:

Takie silniki mają zbliżona temperaturę pracy jak silniki nie wysilone kręcone wysoko.
Więc żaden tłok ci nie spłynie ani się nie zatrze.
  • Odpowiedz
Wasza wysokość jest zbyt łaskawa XD


@George_Liquor: wszystko zależy pod jakim obciążeniem użytkujesz silnik.
W motocrossowych seryjnych 125cm3 2t 40KM producent zaleca wymianę tłoka zazwyczaj PO 30-50 MTH jednak wielokrotnie się z tym spotkałem że ludzie jeździli amatorsko nie zawodowo i wymieniali tłoki po 120-150mth i nie niszczyło to silnika/ nie dochodziło do awarii.
A teraz policzmy jeśli taka 50cm3 mająca 20KM pojedzie stałą prędkością 100km/h (czyli 3/4 obrotów) to
  • Odpowiedz
20KM, pojemność 50cc, a spalanie pewnie jak 1000cc


@WybuchowyCzajnik: jeśli 1000cm3 będziesz ciągle trzymał na 13-14tys obr to też spali z 20L
Z mojego doświadczenia wynika że takie 50cm3 z ciagłą jazdą vmax przez 100 km spała około 7-9L
  • Odpowiedz