Wpis z mikrobloga

@kilo-bravo W którym miejscu Komisja Europejska argumentuje cło na chińskie elektryki jakimiś kwestiami ekologicznymi? Oczywiście ze chodzi o wsparcie niemieckiej i francuskiej branży motoryzacyjnej, od których zależna jest duża część unijnej gospodarki. A to ze chińskie elektryczne autośmieci zalewają ostatnio całą Europę Zachodnią to oddzielny problem z którym należy walczyć, dlatego Bundesriegierung już rok temu wycofał się z dopłat dla aut elektrycznych. Wszystkie niemieckie koncerny motoryzacyjne są przeciwne produkcji elektryków (stąd
  • Odpowiedz
Ale to jest żałosne i typowo pisowskie myślenie w stylu odmroże sobie ucho na złość mamie. Unia ma bronić interesów obywateli uni, niezależnie od tego czy to Niemcy, Włosi, Francuzi czy inni.


@fashq: no, ale na tym polu często zawodzi- stawiając obywateli i przemysł niemiecki przed innymi. No i ta UE promuje elektryki, a później się dziwi, że europejski przemysł moto skupiony na benzynach i dieslach nie daje rady z
  • Odpowiedz
@kilo-bravo: prawak w szoku że obok wprowadzenia elektryków nie chce się rozpi*rdolić doszczętnie rynku europejskiego XD no tak, w tej kwestii chiny są git, niech wszystkim nas zaleją.
Wam prawaki nigdy dobrze nie będzie. Elektryki jako samochody? Źle. Obrona przedsiębiorców europejskich? Źle.
  • Odpowiedz
@rzuf22

@kilo-bravo: chodzi o to, by przechodząc przez transformację energetyczną, jednocześnie nie zarżnąć swojej własnej gospodarki, dając obcemu kapitałowi wejść jak do siebie i wypompować hajs


Za to zarżnąć konsumentów coraz wyższymi cenami samochodów to już można.¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@kilo-bravo:
Prawacy: Europejski przemysł upada hur dur zła unia, calośc przemysłu idzie do Chin kwii kwii
Zła unia: *wprowadza cło aby #!$%@?ć sprzedaż samochodów z dotowanej przez Chiński rząd produkcji
Prawacy: Czemu unia zabrania nam chińskich samochodów hur dur

XDDDDD Saszki, zdecydujcie się bo to się kupy nie trzyma.
  • Odpowiedz
@kilo-bravo: Stary, ale że trzeba takie oczywistości tłumaczyć.
W Polsce dzięki powiązaniu z rynkami UE, powstały ponad 3 miliony miejsc pracy. W samym automotive to 2700 firm zatrudnijących ponad 200 tysięcy osób. I to tylko w Polsce.
A teraz wyobraź sobie, że europejski automotive upada na ryj przez zalew chińskim badziewiem.
  • Odpowiedz
chodzi o geszeft dla europejskich koncernów samochodowych


@kilo-bravo: i miliony miejsc pracy w Europie w branży i łańcuchach dostaw ale kto by się tym przejmował. Lepiej zrobić dobrze chińskim koncernom hojnie dotowanym przez rząd centralny z publicznych pieniędzy bo przecież to takie wolnorynkowe xd
  • Odpowiedz
no to mów że chodzi o geszeft dla europejskich koncernów samochodowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@kilo-bravo: czy Ty naprawdę zamierzasz przemilczeć fakt, że Chiny konkurencyjne ceny swoich elektryków zawdzięczają subsydiowaniu branży motoryzacyjnej przez swoje Państwo na niespotykaną dotąd skalę tylko po to, żeby zyskać przewagę na rynku względem USA i EU?
  • Odpowiedz
Tak, Unia usługuje Niemcom - zwłaszcza kiedy to Niemcy były w przeciwko sankcjom i wie to każdy choć trochę interesuje się tematem.


@Geraziel: Nie wiem co próbujesz udowodnić- że największy kraj UE nie ma w UE nic do powiedzenia? Jest mnóstwo przykładów, że prawo UE jest ułożone pod niemiecki przemysł, tylko lobby są różne i wzajemnie się zwalczają. No i druga sprawa chyba nie doczytałeś- kupa aut niemieckich samochodów zwłaszcza
  • Odpowiedz