Wpis z mikrobloga

#motocykle
Nie mam siły już do tej ósemki na placu ¯\(ツ)/¯
Pierwszym problemem jest to, że jeżdżę dość szeroko. Ogólnie w taki sposób mi wychodzi, ale ryzykuję, że niepotrzebnie przekroczę linię. Próbuję się przybliżać do pachołków, ale wtedy ciężko jest mi wykonać mocniejszy skręt - nie wiem to chyba jakaś blokada w głowie przed pochyleniem się na motocyklu.
Drugi problem to, że uczyłam się je robić na Kawasaki i Gladiusie, a one jeżdżą 10 km/h. Wsiadam na Yamahę, która jeździ te kilka km szybciej i już nie wychodzi. Muszę ją dohamowywać, a to nie o to chodzi - chyba jakaś kolejna blokada w głowie przed szybkością.
Instruktor mówi, żeby patrzeć na przeszkody, gdzie się chce jechać i będzie zawsze wychodzić, ale co z tego jak jedna mi wyjdzie, a na drugiej się rozkojarzę i już jest błąd.
  • 25
  • Odpowiedz
Instruktor mówi, żeby patrzeć na przeszkody, gdzie się chce jechać i będzie zawsze wychodzić, ale co z tego jak jedna mi wyjdzie, a na drugiej się rozkojarzę i już jest błąd.


@sonklabart: No i dobrze mówi, jak będziesz patrzyła przed siebie w linie ósemki to w życiu ci się nie uda. Poczytaj sobie o fiksacji wzroku. Pamiętaj też, że po to masz plac by się uczyć. Jak wyjedziesz po za
  • Odpowiedz
Instruktor mówi, żeby patrzeć na przeszkody


@sonklabart: to źle mówi, nie patrzeć na przeszkody a gdzie się chce jechać. Yamahą nie wciskać hamulca ani sprzęgła, kierownica maksymalnie od lewej do prawej. Nikt też nie daje punktacji za to jak ta ósemka wygląda
  • Odpowiedz
@sonklabart: Ja sobie kładłem nogę na tylnym hamulcu i jak było nieco za szybko, to DELIKATNIE dohamowywałem. To mi pomogło. Raczej starałbym się nie wciskać sprzęgła, bo utrata ciągu może ułatwić wywrotkę :D
  • Odpowiedz
@sonklabart: Nie wiem jak jest teraz, ale dawno temu wymagali na egzaminie że na ósemce przy przekraczaniu "skrzyżowania" trzeba było patrzeć w bok. Nie używaj hamulca a sprzęgła. Naucz się pracować ciałem. Przesuwaj ciało na zewnętrzną, wtedy dużo łatwiej i mocniej możesz zacieśnić zakręt. Z takim podejściem to słabo to widzę.
  • Odpowiedz
Używaj tylnego hamulca. Jeśli użyjesz go w pochyleniu motocykl automatycznie zaciesni skręt. Jak wciśniesz przedni hamulec motocykl będzie się prostował. Dodatkowo patrz tam gdzie jedziesz, taka nautura że jedziesz tam gdzie patrzysz.
  • Odpowiedz
  • 0
@sonklabart: No własnie problem w mojej szerokiej jeździe bierze się chyba stąd, że po przejechaniu za jeden pachołek patrzę w róg placyku po skosie, a dopiero będąc w połowie placyku przekierowuję wzrok na pachołek, który będę omijać. Postaram się na następnych zajęciach patrzeć tylko na pachołki.
  • Odpowiedz
8semka uczy wiele. Ja sobie cwicze 8semke ok. 6-8h tygodniowo, wychodzi co raz lepiej, na tyle, ze juz nie chce mi sie jezdzic po ulicy motocyklem, bo dążenie do doskonałości jest silniejsze ( ͡° ͜ʖ ͡°) .Na poniższym filmiku widzisz sztuke patrzenia, dodawania gazu, hamowania i balansu cialem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po prostu trzeba trenowac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Instruktor mówi, żeby patrzeć na przeszkody, gdzie się chce jechać i będzie zawsze wychodzić, ale co z tego jak jedna mi wyjdzie, a na drugiej się rozkojarzę i już jest błąd.


@sonklabart: To nie dobra oznaka żeby w ogóle jeździć. Na motocyklu nie można się rozkojarzyć, trzeba być skupionym cały czas. To że teraz jest moda nie oznacza żeby wszyscy wsiadali bo to nie jest bezpieczne hobby. #niepopularnaopinia
  • Odpowiedz
@sonklabart trzymam kciuki
Nie spinaj się, patrz tak 45 stopni w prawo/lewo, nie używaj gazu, najwyżej sprzęgła. Przedniego hamulca też nie, bo gleba. Zadbaj o otoczenie - usuń przeszkody. I się nie przejmuj. Ty płacisz, niech Cię nauczą.
  • Odpowiedz
@sonklabart: też miałem problemy z pochyleniem się na szybkim slalomie, ale jazda po mieście zdecydowanie pomogła i już bez problemu. Na ósemkach jak robię to tylko balans ciałem bardzo pomaga
  • Odpowiedz
@sonklabart: ważna jest Twoja pozycja na maszynie - powinnaś być przyklejona udami do baku motocykla, stopy na podnóżkach jak najbliżej motocykla, ręce totalnie luźne, bardzo to ułatwia sterowanie motocyklem za pomocą balansu ciała. Śledź wzrokiem pachołki przy skręcaniu, przekręcaj głowę w tą stronę w którą skręcasz. Nie używaj żadnego hamulca ani sprzęgła, jedź cały czas na jedynce bez dodawania gazu, jak na początku będziesz wyjeżdzać poza linie to się nie
  • Odpowiedz
@sonklabart: dziwne, ze na mt-07 miałeś problem z ósemka, tym się jeździ jak rowerem
ja przykładowo na gladiusie non stop oblewałem ósemkę, bo po prostu gladius to krowa, która dla mnie była za cięzka, przesiadłem się na mt-07 i ósemkę robiłem z jedną ręką na bagu
wbijasz w ósemkę na jedynce, puszczasz sprzęgło i ciałem manewrujesz, spróbuj więcej razy na mt-07, zobaczysz, ze jest zdecydowanie łatwiej
  • Odpowiedz