Wpis z mikrobloga

Jak się ma jakość obrazu 1080p do 1440p przy identycznej gęstości pixeli (rozmiaru pixela)?

Pytanie jak w temacie. Zawsze myślałem że jakość wtedy jest zachowana (24” 1080p vs 32” 1440p) ale czy aby na pewno? Kiedyś gry czasami gorzej wyglądały lub gorsze było to doświadczenie na wyższej rozdzielczości np. nieodpowiednio skalującego się interfejsu. A czy można w drugą stronę zepsuć grę? Czy twórca może nie tworzyć gry pod kątem niższej rozdzielczości (1080p) i spowodować że wtedy natywne 1440p nawet na większym monitorze wygląda lepiej niż 1080p na mniejszym (jakieś dzikie porty z konsoli które teraz celują w wyższą rozdzilczośc)? Z czego to wynika (myślałem że przeskalowanie tekstury w „dół” jest bezstratne). Co złego mogło się zadać w STAR WARS Jedi: Survivor że w natywny 1080p wygląda ponoć okropnie?

#pcmasterrace #komputery #pc #sprzetkomputerowy #gaming
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Miedzcu: chłopie, fhd obecnie nadaje się do grania co najwyżej na niskich detalach bo teraz jest tak nasrane efektów, że naprawdę jedyne co jest fajne w graniu fhd na ultra to FPS i nic poza tym.
1440p na średnich wygląd lepiej.
Ewentualnie jak ktoś ma wadę wzroku to fhd może być fajnym rozwiązaniem bo jak nie widzi różnicy to po co przepłacać.
  • Odpowiedz
  • 0
@ReeceWithouterpoon: dzięki za odp. Ale na jakiej zasadzie ma wyglądać lepiej Skoro pokazuje to samo? Doskonale wiem ze 1440p to wyższa rozdzielczości od 1080p z racji większej ilości pixeli i mniejszych pixeli ale w przypadku 32 cali i 1440p oraz 24 cali i 1080p zagęszczenie i rozmiar pixeli jest niemalże idetyczne. Potrzebuję technicznego argumentu dlaczego w takim wypadku 1440p miało by być przyjemniejszym i ładniejszym doświadczeniem. Idąc Twoja argumentacja (wada
  • Odpowiedz