Wpis z mikrobloga

Na starcie zaznaczę, że jestem totalnie zielony w tym temacie. W każdym razie, gdybym miał np 10 tys zł i chciałbym je trzymać na giełdzie, np część w złocie a część w np wig20 (albo czymś podobnym, to tylko przykład) i jednocześnie chciałbym z tych pieniędzy móc co jakiś czas skorzystać to jak później wygląda odprowadzenie podatku od tego? np taka giełda XTB gdy będzie trzeba zapłacić podatek to sama mi podsumuje ile wyszedłem na plus w danym okresie rozliczeniowym? i jak to dokładnie wygląda, kiedy to takie coś się robi/dzieje itp.
Chodzi mi dokładnie o to, że chciałbym pieniądze (których nie potrzebuje na co dzień, ale co miesiąc/dwa mogę potrzebować je ruszyć) chciałbym trzymać na giełdzie w jakichś stosunkowo bezpiecznych instrumentach finansowych zamiast na koncie na drugim rachunku bo wydaje mi się to po prostu korzystniejsze.
#gielda
  • 4
  • Odpowiedz
np taka giełda XTB gdy będzie trzeba zapłacić podatek to sama mi podsumuje ile wyszedłem na plus w danym okresie rozliczeniowym?


@kerri: xtb to broker, a nie giełda, ale tak, jeśli będziesz musiał się z czegoś rozliczyć, to w lutym kolejnego roku przyślą ci PIT, który będzie trzeba tylko zaakceptować, jak PIT od pracodawcy. Jeśli dostaniesz dywidendę z polskiej spółki, to podatek będzie odciągnięty natychmiast.
  • Odpowiedz
Chodzi mi dokładnie o to, że chciałbym pieniądze (których nie potrzebuje na co dzień, ale co miesiąc/dwa mogę potrzebować je ruszyć)


@kerri: miesiąc-dwa to bardzo krótki okres, więc nie wiem, czy jest sens ładować się w akcje. Chyba że chcesz się pobawić i zdobyć trochę doświadczenia.
  • Odpowiedz
  • 0
@nabrzmialy: Chodzi mi o to, żeby nie trzymać oszczędności na drugim rachunku tylko na giełdzie w takich instrumentach finansowych, które generują mały zysk, ale są dosyć bezpieczne. Po prostu wydaje mi się to lepszą opcją niż trzymanie na rachunku.