Wpis z mikrobloga

Mam problem z rozładowującym się akumulatorem podczas pracy klimatyzacjiw golfie 4 1.6SR. Po kilkunastu minutach pracy klimatyzacji zapala się kontrolka akumulatora i auto gaśnie. Wymieniłem już szczotki z regulatorem, spadek napięcia na przewodzie plusowym w granicach 200-300mV.
Ładowanie z włączonymi tylko światłami w granicach 14.3V.
Po włączeniu klimatyzacji napięcie zaczyna cały czas spadać w dół, gdzie szukać przyczyny ?

#mechanika #alternator #elektronikasamochodowa #elektronika #elektrykasamochodowa #elektromechanika #golf4
  • 9
  • Odpowiedz
@Kokosonuss: ciekawy przypadek, poskakałbym sobie z multimetrem po tym aucie. Któryś z elementów klimy musi robić zwarcie i dziwne tylko jest to, że nie pali żadnego bezpiecznika (ani kabla, lub całego samochodu). Czy aby jakiś mądrala nie zastąpił go kawałkiem miedzianego drucika?

Jak się zastanowić to tak duży pobór prądu mógłby chyba wygenerować jedynie wentylator i sprzęgło klimatyzacji, bo poza tym jest tylko elektronika i czujniki które szybko poszłyby z dymem
  • Odpowiedz
@Kokosonuss: Cały przewód się grzeje czy tylko na końcach? Jak przy alternatorze albo połączenie z drugiej strony to może być że na zakuciu nie łączy i tam się grzeje. Albo na łączeniu oczka alternatorem. Albo diody alternatora oddają ciepło na śrubę i dalej na fragment przewodu tuż przy alternatorze.
  • Odpowiedz
  • 0
@Kokosonuss powinien moc dać znacznie wyższe prądy, rzędu 80A i więcej, jeśli jest zapotrzebowanie, skoro tak mocno się grzeje to cała energia się wtrąca w tym przewodzie, stąd podejrzenie że 1. przewód pluszowy alternatora do zmiany (łatwo zmostkowac bokiem nowym dobrym przewodem dla testu)
  • Odpowiedz