Wpis z mikrobloga

Miarsy ( ͡° ͜ʖ ͡°) ostatnio pisałem tutaj, że poprzedni właściciel przekręcił gwint w misce olejowej mojego #bmw f650. Dałem go do mechanika razem z zestawem naprawczym YATO, żeby przegwintować go z rozmuar 18x1.5 na 20x1.5, no i mechanik przegwintował, założył dwie podkładki aluminiowe no i, korek dalej się poci xd mam wrażenie że dałem się zrobić w bambuko, bo wziął za to dwie stówy więc uważam, że dałem się zrobić jak baran, ale nie o tym.

Korek się dalej poci, a ja już dostaje dosłownie #!$%@? od tego. Będzie to fuszerka, ale czy doraźnie, jakbym zastosował silikon naokoło dokręconej tej śruby, czy doraźnie to pomoże? Mechanik zasugerował, że w przyszłości najlepiej jak się zastosuje helicoil, no ale na obecna chwile nie jestem w stanie tego zrobić, dopiero w przyszłym miesiącu. Czy "doraźnie" mogę ten silikon dać? Mam jeszcze taśme teflonową, no ale boje się nawet ruszać tej śruby jak jest xD żeby dac ją na gwint, bo podobno w tycm bmkach bardzo łatwo się zrywały te śruby przy dokręcaniu

#mechanika #bmw #motocykle
AaBbCcDdEeFf - Miarsy ( ͡° ͜ʖ ͡°) ostatnio pisałem tutaj, że poprzedni właściciel prz...

źródło: obraz_2024-05-25_124254786

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
Kiedyś miałem spory wyciek z czujnika a musialem jechac w trase, wzielem pistolet do malowania z rozpuszczalnikiem zejebiscie to wymylem, wysuszyłem i dałem silikon wysokotemperaturowy. Zrobiłem 1k km i wytrzymało. Po silikonowaniu musi stać z 24h żeby związało. Mozna pomoc delikatnie podgrzewając nawet suszarką. Docelowo na Twoim miejscu kupił bym inną miche. Do wkręcenia heli i tak najlepiej bylo by ją zdemonotwać żeby syf z wiercenia nie został w misce więc za
  • Odpowiedz
@AaBbCcDdEeFf: daj, "DIRCO" będzie dobrze, ale pasowało by odkręcić korek, zlać olej, odpuścić zmywaczem do hamulców, DIRCO na rant korka, 1 nie dwie podkładki najlepiej miedziane nie aluminiowe i będzie git na 100000%
  • Odpowiedz
@AaBbCcDdEeFf @rajman
Pytanie o wióry jest bardzo dobrym pytaniem. Jeśli mechanik, który to zrobił stwierdzi, że zdjął miskę do tego, to kolejne pytanie jakie należało by zadać, to czemu nie wymieniliście już tej nieszczęsnej miski?

Tak czy siak, odtłuść dobrze, zrób ładny kapturek uszczelniaczem, a za ten miesiąc daj jedną, miedzianą podkładkę. Ja bym odstawiał, że właśnie idzie pomiędzy podkładkami.
  • Odpowiedz
@slabyslabek @rajman silnik był płukany po wierceniu, a potem został zalany świeżym olejem - według słów mechanika

Narazie na szybko, kupiłem silikon wysokotemperaturowy i bez odkręcania czegokolwiek posmarowałem naokoło śruby, wiem że to fuszerka ale narazie musi wystarczyć… teraz czekam aż się utwardzi i będe patrzeć co dalej, prawdopodobnie długoterminowo kupie nową-starą miske z dobrym gwintem i wymienię
  • Odpowiedz
@AaBbCcDdEeFf płukanie po rozwiercaniu i gwintowaniu... Mehhh... Mogę w ciemno się założyć, że są tam opiłki. Twój mechanik, odwalił maniane po kosztach i na szybkości, zapamiętaj to na przyszłość.

Jeśli dobrze odtłusciłeś to spoko, na miesiąc da radę. Inaczej możesz po prostu zdjąć ten czopek po wyschnięciu.
  • Odpowiedz