Wpis z mikrobloga

Cześć, postanowiłem z kolegami zrobić grę na magisterskę, ale muszę to poprzeć badaniami.
Jeśli chcielibyście pomóc i odpowiedzieć na kilkanaście pytań, dotyczących motywacji do grania i zachowań w pewnych sytuacjach podczas rozgrywki, to wrzucam linka do ankiety, wypełnienie zajmuje 5 minut, chętnym roześlemy opracowanie badań.
Link do Google Forms
Dzięki!

#gamedev #programowanie #programista15k #gry #studbaza #studia #poznan
  • 10
  • Odpowiedz
Wypełnione. Jeszcze tylko chciałem dorzucić drobny komentarz do kilku pytań.

Jako że przeplata się to z kilkoma pytaniami na twojej ankiecie, twórcy Last Epoch zauważyli problem chomikowania miksturek na życie i wprowadzili w swojej grze dosyć ciekawy mechanizm. Miksturki przywracające życie wypadają z pokonanych przeciwników. Każdy taki drop to jest zawsze 1 pełna miksturka, którą można użyć — z perspektywy gracza nie ma żadnego systemu "charge" (jak np. Path of Exile), który wymusza zebranie np. określonej ilości dusz, aby napełnić buteleczkę, chociaż z perspektywy gry taki (de facto) system istnieje, tylko po stronie serwera przez dostosowanie drop rate tychże miksturek. Gracz ma górny limit miksturek, które może trzymać. Jeśli gracz jest na limicie, wówczas nadepnięcie na miksturkę ma jeden z dwóch efektów: jeśli gracz ma pełne życie, nie dzieje się nic, miksturka nadal leży na ziemi; jednakże jeśli poziom życia gracza jest poniżej 100%, wówczas miksturka zostanie automatycznie podniesiona i natychmiast użyta, nawet jeśli graczowi brakuje tylko 2hp. Gdyby graczowi brakowało 2hp, ale miałby wolne miejsce na miksturkę, wówczas po prostu zostałaby ona dodana do puli. Zachęca to do korzystania z miksturek wtedy, kiedy są one faktycznie przydatne, zniechęcając gracza do chomikowania poprzez odebranie mu kontroli nad zachowaniem nadwyżkowych miksturek, jednocześnie jednak nie zmuszając go do zwracania uwagi na tą mechanikę, jeśli jeszcze nie jest gotowy (nowy gracz) albo nie czuje takiej potrzeby (np. grinduje zasoby na jakiejś farmie).

Jeśli moje zdrowie wynosi 75%, a apteczka leczy 50%, będę unikał korzystania z niej do czasu, gdy moje zdrowie spadnie poniżej 50%

Trzeba brać pod uwagę dostępność i ewentualny jej nadmiar. Jeśli jest to apteczka w lokacji, z której właśnie wychodzę, to jak najbardziej chcę ją wykorzystać. Podobnie ma się sytuacja, jeśli ilość apteczek ma jakiś limit, który już osiągnąłem. W niektórych sytuacjach, jeśli gra pozwala mi na ulepszenie apteczki, ma to miejsce w np. Resident Evil, motyw łączenia zielonego zioła leczącego z czerwonym, aby zamiast drobnego uleczenia wyleczyć cały pasek, wówczas mogę chcieć się wstrzymywać jak najdłużej z użyciem takiej apteczki.
  • Odpowiedz
  • 2
@FrostlyMostly: Powyżej tego wieku zakładaliśmy, że ludzie zajmują się poważnymi rzeczami, a nie graniem w gry ( ͡° ͜ʖ ͡°). Dzięki bardzo za poświęcony czas, co do wyników ankiety i badań - jasne, po opracowaniu wyników wysyłam maila.
  • Odpowiedz
  • 1
@tiritto: Dziękuję bardzo za "drobny" komentarz i poświęcony czas, na pewno przyda się w badaniach, bo Last Epoch na przykład nie miałem okazji sprawdzić, a teraz wiem gdzie jeszcze szukać przykładów.
  • Odpowiedz