Wpis z mikrobloga

#rower #rowery Chciałbym kupić sobie jakiś lepszy rower, chyba używany bo jeżdżę rzadko i na krótkie dystanse (myślę że maks. jaki bym przejechał w jedną stronę to 20km). Chodzi o jazdę po drogach rowerowych, bruku, płaskim terenie, czasami po jakiś gorszych kamieniach i wybojach. Kompletnie nie znam się na rowerach ale z tego co czytałem o ich rodzajach to takim "uniwersalnym" i dobrym na start rodzajem roweru jest Trekking oraz Cross, gdzie Trekking jest minimalnie lepszy do miasta, a Cross na jakiś lekki teren, dobrze rozumiem?

Mój aktualny śmigacz ma na ramie napisane Klauden GD506 ale nie mogę znaleźć takiego roweru. Jego osprzęt to:
- Przerzutka przednia Shimano FD-TZ31
- Przerzutka tylna Shimano RD-TY18
- Pedały Yonghua 33x
- Wolnobieg Shimano MF-TZ06
- Koło przednie i tylne Rainbow 168
- Opony noname GainWay Nylon G-303-001 26x2,125
- Szczęki hamulcowe Yinxing (brak modelu)
- Siodełko noname

Więc generalnie staroć na wolnobiegu, niby ma 6 przerzutek ale poziom 5 i 6 działają tak samo i nie ma żadnego przeskoku łańcucha. Teraz moje pytanie jest takie czy w ogóle warto jakkolwiek zainwestować w TEN konkretny rower i powymieniać części po taniości, czy odpuścić go kompletnie i kupić sobie coś używanego bo będzie to zauważalnie lepsze. Budżet to preferencyjnie 500-1000zł ale jestem w stanie kupić coś za 1500zł jeżeli będzie to duży upgrade względem tańszych propozycji. Co mogę szukać w tej cenie?
  • 5
  • Odpowiedz
@XkemotX: dla samych kół warto, bo różnica między 26" a 29" jest już wyczuwalna.
Na opisane przez ciebie zastosowanie każdy rower się nada, więc jedynie pytanie, czy wolisz mieć więcej osprzętu (błotniki na deszcz, bagażnik na jakieś „cosie”, oświetlenie na dynamo), czy lżejszy (i potencjalnie cichszy) rower do jazdy tylko latem w dobrą pogodę.
Bez sensu przepłacać, więc na twoim miejscu szukałbym czegoś z napędem 1x8 (1x9), za to bardzo zwracałbym
  • Odpowiedz
@XkemotX: AxB, gdzie A przednia przerzutka, B tylna.