Wpis z mikrobloga

Co zrobić z pierścieniami tłoków po zdjęciu głowicy, żeby po splanowaniu i założeniu nowej uszczelki nie dmuchało mi olejem przez nie? Podobno nafta działa dobrze, nie pozwala im się zapiec i silnik będzie działał normalnie. Wcześniej brał małe ilości oleju ~ 0.5L na 10tys km #motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody
  • 25
  • Odpowiedz
  • 0
@amath: jak założe nową uszczelke to może mi zacząć ciśnienie iść przez pierścienie bo się doszczelni, do tego mogą zapiec się pierścienie przez te 2 tygodnie jak głowicą będzie na planowaniu i chce tego uniknąć
  • Odpowiedz
@telesiak: zapiekają się od nagaru i od ciśnienia a nie od atmosferycznego jak sobie stoją.
Nie wiem po co chcesz to dotykać, jak ci brał wcześniej olej no to przy okazji rób remont, nowe pierśnienie, honowanie cylindrów itd, wcześniej pomierzyć bo może tłoki do śmietnika, tak samo czy blok silnika jest prosty, czyli cylindry nie są jajem, jak nie to wymieniasz upg, robisz dokładne czyszczenie układu chłodzenia i elo.
  • Odpowiedz
  • 0
@r5678: o to mi chodzi, żeby czymś zmyć ten nagar żeby sie nie zapiekły i samochód po wymiane uszczelki funkcjonował tak jak wcześniej. Remont całego silnika nie ma sensu samochód za 15 tys a mam na remnont dawaj połowe wartości jak nie więcej i poza tym nie brał na tyle żeby jeszcze robić coś
  • Odpowiedz
@telesiak: samochód po wymianie uszczelki będzie funkcjonował tak jak wcześniej, poza awarią wynikającą z uszczelki

nie wiem skąd pomysł, że cokolwiek się zmieni na dole silnika od wymiany uszczelki pod głowicą xD
  • Odpowiedz
  • 0
@amath: nie ja, oddałem do mechanika xd. Doistałem info od znajomego mechanika, żebym ogąrnął pierscienie i tłoki z nagaru bo się zapieką po staniu, odpale i będzie trup biorący chore ilości oleju
  • Odpowiedz
@telesiak: weź zapytaj tego znajomego mechanika, czy jak wyjeżdża na urlop na dwa tygodnie to wlewa nafty przez świece, bo przecież jak będzie stało dwa tygodnie to jak wróci z urlopu to będzie już zapieczone
  • Odpowiedz
@telesiak Albo mechanik niezbyt ogarnia albo chce się zabezpieczyć jak coś zepsuje a później będzie mógł powiedzieć a nie mówiłem? Jedyne co może się stać to coś zardzewieje jak będzie stał na deszczu niezabezpieczony przez pół roku. Jak zdejmujesz głowicę to nie widać pierścieni tylko górę tłoka. Jak chcesz oczyścić tłok z nagaru tam gdzie siedzą pierścienie to trzeba dół silnika rozebrać. Jak wszystko było ok do tej pory to nic nie
  • Odpowiedz
  • 0
@amath: xD dobre @FilipWWL oddaję do innego mechanika niż ten co daję mi rady, może ja coś źle tłumaczę, ale chodziło o to żeby sie pierścienie nie zapiekły bo będzie brać olej i trzeba będzie robić kapitalny remont a tego nie chcę.
  • Odpowiedz
@telesiak Rozumiem, tylko od stania przez parę dni pierścienie się nie zapiekają. Problem z pierścieniami mają ostatnio niektóre audi dość świeże. Tylko tam masz 1loleju na 1000 albo na 2000 km
  • Odpowiedz
ale chodziło o to żeby sie pierścienie nie zapiekły bo będzie brać olej


@telesiak: Jak mechanik planuje tą głowicę robić więcej niż 2 lata, to nalej oleju na denka tłoków. Jak uwinie się w mniej niż 2 lata, to nic nie musisz robić ;) Z kolei jak będzie głowicę robił więcej niż 5 lat, to zalej cały blok naftą do pełna :)

Jak chcesz przy okazji wyczyścić sobie pierścienie, skontrolować ich
  • Odpowiedz