Wpis z mikrobloga

Co zrobić z pierścieniami tłoków po zdjęciu głowicy, żeby po splanowaniu i założeniu nowej uszczelki nie dmuchało mi olejem przez nie? Podobno nafta działa dobrze, nie pozwala im się zapiec i silnik będzie działał normalnie. Wcześniej brał małe ilości oleju ~ 0.5L na 10tys km #motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody
  • 25
  • Odpowiedz
@telesiak 0.5L oleju na 10 tysięcy km to bardzo dobry wynik przy samochodzie wartym 15 tys. Możliwe że tyle traci przez uszczelniacze w głowicy, to widać z wydechu przy pierwszym rozruchu po dłuższym postoju. Nic nie robić, najwyżej załatwić skierowanie na badania dla kolegi mechanika. Przy planowaniu głowicy nieznacznie zwiększa się ciśnienie w komorach, znam jeden przypadek gdzie tłoki były tak słabe, że się dziury na wylot wypaliły. Ale jak wszyscy wyżej
  • Odpowiedz
@Szkodnik1: następny as komando :D

dziury nie wypaliły się od splanowania głowicy

wzrost temperatury spowodowany złym składem mieszanki ( na przykład lejące wtryski )
najpierw wypaliło uszczelkę, problem nie został rozwiązany to wypaliło tłoki

upg rzadko leci samo z siebie, bo takie ma widzimisię, praktycznie zawsze jest przyczyna
  • Odpowiedz
@amath XD właściciel samochodu to syn licencjonowanego mechanika z dużym stażem i to on przy nim zawsze robił. Silnik miał bardzo duży przebieg, problemu z mieszanką nie było, ale to jeszcze na gaźniku, więc trudno o optymalną i na pewno przyczyniło się do wypalenia tłoków. Po wymianie tłoków i pierścieni silnik chodził jak zegarek.
  • Odpowiedz
  • 0
@Szkodnik1 stary nie znaczy dobry
jest taka możliwość TEORETYCZNIE że zdejmą tyle że będzie w stuk wpadał i wtedy taki efekt nastąpi

ale licencjonowany mechanik z dużym stażem usłyszałby przy pierwszym uruchomieniu i zareagował;)
  • Odpowiedz