Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki
Pómóżcie prosże bo nie do do końca ogarniam.
mianowicie szukam dokumentów dla cioci która pracowała w coctail barze hortexu w 78 roku. tym przy świętokrzyskiej.
kontaktowałem się z hortexem i niestety w tamtym czasie bar był prowadzony przez najemce więc nie mają żadnej dokumentacji.
Próbowałem się skontaktować z Archiwum Państwowe w Warszawie Oddział Dokumentacji Osobowej i Płacowej w Milanówku ale nie odpowiedzieli nic na maila. tutaj zaznaczę że ich nie winię, bo mail poszedł na skrzynkę ogólną i być może, jako urżad, nie mogą mi odpowiedzieć na zwykłego maila. dlatego chciałem wysłać przez epuap ale tam nie pokazuje by zajmowali się takimi sprawami online (zdjecie ponizej).

czekać dalej cierpliwie czy może jakoś inaczej to ugryźć?
czy ktoś był w podobnej sytuacji i jakoś szukał pracodawcy nie mając zbyt wielu informacji?

#dokumenty #prawopracy #prawo #emerytura #warszawa
ksiezycwsiatce - Cześć Mirki
Pómóżcie prosże bo nie do do końca ogarniam.
mianowicie ...

źródło: Screenshot 2024-05-12 at 18-54-15 ePUAP - KATALOG SPRAW

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@szklarskaporeba: tak. ciocia w przyszłym roku idzie na emeryturę i pamięta że tam pracowała. w sensie w miejscu, ale nie pamięta przez kogo była zatrudniona (stąd wątek hortexu bo przez niego szukałem)

dodam jeszcze że trochę zgłupiałem bo w
https://warszawa.ap.gov.pl/nasze-oddzialy/oddzial-dokumentacji-osobowej-i-placowej/przewodnik/
jest taki fragment
5"Składając gdziekolwiek wniosek o udostępnienie dokumentacji osobowej i płacowej lub o wskazanie miejsca przechowywania dokumentacji z twojego zlikwidowanego zakładu pracy należy podać pełną nazwę zakładu oraz jego adres. Wszyscy przechowawcy przechowują dokumentację uporządkowaną wg firm, a nie wg nazwisk pracowników. Bardzo wiele firm i przedsiębiorstw nosiło identyczne nazwy, więc jedynie pełne dane adresowe pozwalają je zidentyfikować. Jeśli nie pamiętasz pełnej nazwy zakładu pracy lub dokładnego adresu, sprawdź książeczkę ubezpieczeniową, wpis w starym książeczkowym dowodzie, dokumenty z okresu zatrudnienia na których widnieje pieczątka z zakładu pracy. Dopiero mając zidentyfikowaną firmę można przejść do kolejnego etapu, jakim jest poszukiwanie miejsca przechowywania dokumentacji osobowej i
  • Odpowiedz
czyli jest szansa że w ogóle takich dokumentów już nie uzyskam?


@ksiezyc_w_siatce: jest. W teorii taka dokumentacja powinna by przechowywana przez 50 lat od ustania zatrudnienia. W praktyce już dawno mogła gdzieś zgnić w jakiejś piwnicy, nigdy nie przekazana do Archiwum Państwowego. Może ciotka ma chociaż książeczkę zdrowia? Tam może mieć pieczątkę zakładu pracy. Jeżeli ta firma już nie istnieje, to w wyniku likwidacji syndyk mógł przekazać dokumentację do AP,
  • Odpowiedz
@ksiezyc_w_siatce: Wiem, że trochę późno na odpowiedź, ale jeśli to był bar, to być może zatrudniał do 20 pracowników i składniki były imiennie odprowadzane do ZUS.
Dokumenty płacowe mogą być zniszczone, bo zgodnie z wówczas obowiązującymi przepisami przechowywano je 12 lat, ale osobówki ktoś powinien przechowywać. No i według informacji na stronie Milanówka, termin oczekiwania na odpowiedź to 6 miesięcy.
  • Odpowiedz