Wpis z mikrobloga

#!$%@? ale mi sie #gothic zgothicowal

Godzine biegalem po calej mapie, nie wiedzialem co zrobic, bo w miescie orkow kolowrot sie zacial, a jak dalem przemiana w chszonszcza i przeszedlem dolem to wzialem zwoj teleportacji, wzialem posazek, no i dzwignia ani drgnie mimo ze mam posazek, a zwoj nie dziala. Wkurzam sie, szukam solucji, latam po calej mapie, w koncu ide do kopalni w Nowym Obozie, przechodze kolo Gorna, ten do mnie zagaduje, cyk rozdzial 5, i juz zwoj dziala i jestem w swiatyni.

Kurde w zyciu by mi nie przyszlo do glowy ze trzeba przejsc obok Gorna. Jak wyszedlem z ulumulu to od razu teleport na bagna zeby bylo blizej do miasta orkow, wiec w ogole kolo Gorna nie przechodzilem
  • 10
  • Odpowiedz
@An-Dagda: ja tuż przed misją z ulumulu wybiłam większość orków, łącznie z przejściem pod bramą w postaci chrząszcza. Chciałam poexpić, a potem intuicja podpowiedziała mi, że może jednak nie powinnam iść dalej bo zepsuję sobie fabułę. To wróciłam się i potem jak już miałam ulumulu to brama była otwarta, ale nie pamiętam jak to się stało.
  • Odpowiedz
@An-Dagda: Swoją droga ciekawe jest, że ta gra "czeka" na niektóre kłesty by odpalić inne, czasami w przedziwnym kontinuum czasowym. ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@cooles: wszystkie zadania mają swoje skrypty, w których następne etapy lub zakończenie zadania wymagają tzw. triggerów.

W g1 i g2 najczęściej jest to wybranie odpowiedniej kwestii w dialogu z npc ale może to być w sumie dowolna interakcja w świecie, a nawet wejście bohaterem w odpowiedni obszar (np na cmentarzysku orków w g1 trzeba wejść w odpowiednie strefy żeby odpalać kolejne skrypty i dialogi z lukorem).

Z zadań gdzie czas rzeczywiście
  • Odpowiedz
Kurde w zyciu by mi nie przyszlo do glowy ze trzeba przejsc obok Gorna.


@An-Dagda: To pierwsze co by mi przyszło do głowy.

To jest Gothic. Jedyne co ta gra sprawdza, to dialogi. Tylko i wyłącznie dialogi. Wszystkie questy wykonuje się dialogiem, a nie akcją. Każdy wybór sprowadza się do dialogu. Jeśli kogoś zabijesz i dialog wskazuje na to, że ten ktoś żyje, to gra traktuje go jak żywego. Praktycznie każdy
  • Odpowiedz
  • 0
To jest Gothic. Jedyne co ta gra sprawdza, to dialogi. Tylko i wyłącznie dialogi


@jl23: no i logicznym by bylo zeby to sie triggerowalo na tym dialogu gdy dostajesz ulumulu.
  • Odpowiedz
@An-Dagda: Ten dialog się triggeruje zaraz po wyjściu z kopalni. Musiałeś #!$%@?ć coś srogiego, że się w ogóle nie uruchomił.

To wynika z takiej kretyńskiej mechaniki, że wszystkie rozdziały się uruchamiają w głównym świecie. Bo w innych lokacjach gra nie sprawdza rozdziału i z rozdziału na rozdział nie ma tam żadnych zmian.
  • Odpowiedz
  • 0
@jl23: No wychodze, loading, 4, Ctrl-W, i jestem w obozie na bagnach.

Ten dialog sie odpala jak przechodzisz obok Gorna, ktory stoi w bramie, a po loadingu spawnuje cie kawalek za brama i jest czas na teleportniecie sie.
  • Odpowiedz
  • 0
To wynika z takiej kretyńskiej mechaniki, że wszystkie rozdziały się uruchamiają w głównym świecie


@jl23: no przy technologii z tamtych czasow by musieli zrobic 6 kopii glownego swiata, a wtedy jak np. ktos naprawi buga na jednej z tych kopii to na innych by tez musial naprawic, by ktos kilka razy zapomnial i by byl balagan.
  • Odpowiedz
@An-Dagda: W Gothicu wszystkie światy są zapisywane w sejwach, osobno. Sejwy to foldery i w tych folderach zapisywany jest stan każdego świata w innym pliku. Osobno jest plik starej kopalni, nowej kopalni i wszystkich innych. Sprawia to nieliche problemy jak eksportujesz sejwy.

Jak zaczynasz nową grę i skopiujesz zapisy z innego kompa, to możesz zapisać wyczyszczoną starą kopalnię do sejwa, w którym dopiero zaczynasz grę. I możesz dostać questa z testem
  • Odpowiedz