Wpis z mikrobloga

@PiotrFr: właśnie sobie sprawdziłem koszty jazdy tym id.7 na stronie volkswagena. Tryb mieszany, 38 miasto, 51 droga krajowa, 11 autostrada (bo po autostradach jeżdżę sporadycznie). Cała reszta parametrów, czyli ceny poszczególnych ładowań też zostawiłem takie jakie wpisał vw (bo nie znam akurat kosztów ładowań). Wyszło że 10k km będzie kosztować 2380zł.
Moja renówka średnio spala 10-11l LPG na 100km. Cena LPG na mojej ulubionej stacji to 2,67zł za litr. Nawet biorąc
  • Odpowiedz
  • 0
@Strigiformesman: czyli ładowanie fajnego auta w najdroższym wariancie wychodzi tyle ile LPG do starego auta. A w pozostałych 90% przypadków jest taniej ¯\(ツ)/¯
A co do ceny LPG. Poczekaj aż ten z Rosji się skończy to będzie 4+ PLN ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
czyli ładowanie fajnego auta w najdroższym wariancie wychodzi tyle ile LPG do starego auta.


@PiotrFr: odwrotnie. Jazda drogimi w zakupie samochodami elektrycznymi których zaletą miały być niskie koszty jazdy wynosi niewiele więcej niż jazda 20-letnim gratem w gazie którego można kupić za dwie przeciętne pensje.

A co do ceny LPG. Poczekaj aż ten z Rosji się skończy to będzie 4+ PLN ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@PiotrFr:
  • Odpowiedz
  • 0
@Strigiformesman:

odwrotnie. Jazda drogimi w zakupie samochodami elektrycznymi których zaletą miały być niskie koszty jazdy wynosi niewiele więcej niż jazda 20-letnim gratem w gazie którego można kupić za dwie przeciętne pensje.


Żeby zrobić tego fikoła wziąłeś najdroższą z najdroższych opcji ładowania (dlaczego nie wziąłeś 5€?), porównałeś jakieś stare 1.6 do nowego 300-konnego auta, wyszło że na LPG jest trochę drożej ale mówisz że źle? xD
Jazda moim mnie kosztuje 1-1.5€/100km, przebij
  • Odpowiedz
@PiotrFr: dane odnośnie kosztów przejechania 10k km wziąłem z kalkulatora z oficjalnej strony volkswagena dla modelu id7 w cyklu mieszanym z ładowaniami zarówno w domu, w trasie i na autostradzie. Auto na LPG to natomiast Megane 2 f4r 2.0 130KM, cenę gazu i spalanie zaokrągliłem do góry.
  • Odpowiedz