Wpis z mikrobloga

Siema, kupiłem sobie inne auto i zamiast złomować stare, chciałbym spróbować sam wymienić uszczelkę pod głowicą. Mógłbym się wspomagać sąsiadem mechanikiem, który chętny jest do pomocy

Silnik to 1.4 8v (TU3JP) więc chyba jest dość prosty.

Planuje zdjąć głowice i zawieźć ją do sprawdzenia, planowania. Jeśli będzie okej to założyłbym nową uszczelkę, nowy rozrząd (tutaj będę miał na pewno problem) lub stary, bo ten który mam ma dwa lata.
Jeszcze nowe oringi tulei, które też ponoć szlag trafia.

Naprawa może być rozciągnięta w czasie bo mam inny wóz.

Myślicie że git pomysł? Trudna robota ?
#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
  • 17
  • Odpowiedz
@agareas: jeśli masz miejsce, podstawowe narzędzia i jesteś w stanie zapewnić względną czystość podczas pracy to ogarniesz bez problemu z filmikami na YT, jeśli są potrzebne do tego blokady rozrządu to poszukaj na olx bo sporo osób wypożycza
  • Odpowiedz
@agareas: samo ściągnięcie i założenie głowicy to jest 10% roboty nazywanej 'uszczelka pod głowicą'

ale generalnie nie ma tam jakichś trudnych mechanicznie rzeczy, tylko jest trochę takich które mogą pójść nie tak i wtedy robi się trudno ( na przykład #!$%@? śrub od kolektora i takie tam )

żeby to było dobrze to tak po krótce:

każdą uszczelkę rozebrałeś przy okazji tej roboty to daje się nową, czyli komplet pod kolektory,
  • Odpowiedz
@agareas: powiem Ci że nie ma reguły czasem wyglądają dramatycznie i idą od ręki, czasem wyglądają dobrze i się ukręcają
jak robiłem upg w landzie jednym moim, to tak spojrzałem i mówię nie ma opcji nic się nie odkręci xD a poszły wszystkie bez problemu

na pewno dobrze je spsikać i zostawić na parę godzin żeby się 'przeżarły', a indukcja / palnik to już cód miód

jak by coś takiego się
  • Odpowiedz
@agareas Jakby Ci się chciało to zrób potem jakąś chociaż mini relacje z tego jak poszło, jakie problemy miałeś po drodze, co Cię zaskoczyło itd, zawsze to jakiś ciekawszy kontent na tym umierającym portalu.
  • Odpowiedz