Wpis z mikrobloga

Kolejny test i znowu to samo.
Tym razem Y RWD i E-3008 na dystansie 550 km. Czas czy ładowania nieistotne, bo była odmienna "taktyka".
Tesla wg kompa 19.1 kWh/100
Peugeota wg kompa 21.2 kWh/100
Tylko przy ładowaniu wyszło, że Tesla zużyła na tym dystansie 115 kWh, Peugeot 117 kWh.
Jazda tylko autostradowa, ciepło.
Takie straty przy ładowaniu czy tak komp oszukuje?
@kwanty?

#tesla #samochodyelektryczne
  • 31
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Jeśli było ładowanie DC to jedna ładowarka mogła liczyć energię przed konwersją a druga po. Poza tym z mojego doświadczenia Tesla podaje mniejszą konsumpcje niż licznik w ładowarce na AC.
  • Odpowiedz
Kolejny test i znowu to samo.

Tym razem Y RWD i E-3008 na dystansie 550 km. Czas czy ładowania nieistotne, bo była odmienna "taktyka".

Tesla wg kompa 19.1 kWh/100

Peugeota wg kompa 21.2 kWh/100

Tylko przy ładowaniu wyszło, że Tesla zużyła na tym dystansie 115 kWh, Peugeot 117 kWh.

Jazda tylko autostradowa, ciepło.

Takie straty przy ładowaniu czy tak komp oszukuje?


@PiotrFr: Ja się bardzo cieszę, że zaczyna być jakakolwiek konkurencja
  • Odpowiedz
  • 1
@wrzesien: ale w każdym teście wychodzi to samo, nawet jak ładują na tej samej ładowarce.
Np tu (ale tu chodziło właśnie o wykazanie tego, korki i ogrzewanie)
Ioniq pokazywał 30.2 kWh/100 a Tesla 20.8 a na ładowarce wyszło odpowiednio 36.2 i 38.4 kWh
PiotrFr - @wrzesien: ale w każdym teście wychodzi to samo, nawet jak ładują na tej sa...

źródło: IMG_20240408_182732

Pobierz
  • Odpowiedz
Jeśli było ładowanie DC to jedna ładowarka mogła liczyć energię przed konwersją a druga po. Poza tym z mojego doświadczenia Tesla podaje mniejszą konsumpcje niż licznik w ładowarce na AC.


@wrzesien: @zibizz1 @PiotrFr Ten test można na wiele sposobów zmanipulować, widzę że tabelka jest po Francusku... więc będą w dobrym świetle przedstawiać swoje produkty...

Zwróćcie uwagę na czas ładowania: 45 minut Peugeot, 35 minut Tesla. Może być tak, że ładowanie było
  • Odpowiedz
@kwanty tak, ogólnie to polecam testy robione przez outofspec na YT bo koleś ma taki sam autyzm jak ja i wie wszystko o tym jak działa każdy elektryk
  • Odpowiedz
@kwanty: Tak, Bjorn ma oczywiście wiecej i bardziej życiowe testy (1000km challenge) ale Kyle z OutofSpecReviews ma bardzo szegółową wiedze i np jego 10% challenge jest spoko https://outofspecstudios.com/10-challenge

Problem jaki widziałem w testach które niektórzy robią to np jedno auto wyciagniete z garażu z 90% a drugie dostają na chwile z pusta baterią doładowują je i robia test, potem jadą i albo robią trase w jedną stronę albo przez cały test
  • Odpowiedz
  • 0
@kwanty:

Ten test można na wiele sposobów zmanipulować, widzę że tabelka jest po Francusku... więc będą w dobrym świetle przedstawiać swoje produkty...


To wybierz sobie kanał w dowolnym kraju i test, ale taki co obejmuje ładowanie auta a nie tylko pokazywanie wskazań komputera. Zresztą sami użytkownicy to przyznają, nawet tu. Ze 2-3 dni temu był wpis na Mirko i chyba nawet tam pisałeś.
Btw goście z obu kanałów jeżdżą Teslami (
  • Odpowiedz
  • 1
@zibizz1:

Według mnie w trasie jest ważne tylko jak szybko autem mozna podróżować, czyl ile km zrobimy w jakim czasie. A nie jakie mamy zużycie.


99% ludzi nie sra kasą, więc zużycie paliwa/prądu (zwłaszcza korzystając z droższych źródeł) jest istotne
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Narazie 50% użytkowników elektryków to sra kasą. Dla tej drugej połowy jedyny miarodajny test to licznik przed domowym wallboxem. Podaje życiowe wyniki dla auta trzymanego pod chmurką które robi 20tys km rocznie głównie wokół komina

Tesla Model Y Performance - zima 33kWh/100km, lato 26kWh/100km
ładowanie fotowoltaiką +1kWh/100km (mniejsze moce, złużje auto wybudzone i wiecej zjada podczas ładowania)
  • Odpowiedz
  • 0
@zibizz1:

Narazie 50% użytkowników elektryków to sra kasą.


W Polsce. U mnie wręcz przeciwnie, dla tych co trochę więcej jeżdżą paliwo to zbyt duży koszt i się przesiedli.
  • Odpowiedz