@gonzo91: Chodzi mi bardziej o trend Gdzie chinskie samochody sa mocno tansze od Tesli, a na papierze nie sa gorsze (nie wiem jak w rzeczywistosci) I jakie wedlug fanbojow bedzie to mialo konsekwencje dla branzy, w ktoirej Tesla miala byc zdecydowanym liderem. A na teraz ma jakies 16% market share BEV, spadek z 21% w ciagu dwoch lat. I dla wyceny Tesli, ktora ma market cap jak wszystkie OEM razem wziete.
@151346136: W kwestii trendu, że na papierze nie są dużo gorsze niż tesla. Software tesli i prostota jest dużym plusem dzięki któremu klienci biorą właśnie tą markę. U chińczyka software kuleje, mogą być problemy z siecią ładowania, niezawodnością, problem z ewentualną naprawą. Sama Tesla sygnalizuje że samochody w przyszłości nie będą największą częścią biznesu. Bateryjki w tym roku zrobią na pewno większy growth niż automotive. Pytanie jak tam odbiór FSD, czy
@151346136 mój brat użytkownik telefonu Xiaomi bierze tego SU7. Mimo że stać go na Taycana to jednak ma węża w kieszeni i woli zapłacić połowę mniej. Ja już ludziom którzy maja mniejszy portfel polecam MG4 jako fajny elektryk w rozsądnej cenie. Sam chętnie obejrzę tego SU7 i jeśli jest wystarczająco przestronny to może i swojego Y bym wymienił. Ogólnie to byłem chętny na wiele chińskich modeli ale blokadą jest brak oficjalnej dystrybucji
@151346136 Jak narazie nadal Tesla podnosi poprzeczkę. Więc może będzie tak że chińskie auta 5 lat później będą wypuszczały to samo tylko taniej ale wtedy Tesla doda coś nowego np steer by wire które moim zdaniem pojawi się w zaktualizowanym S/X
@151346136: jak będzie działać tak jak pierwsze telefony Xiaomi to dziękuję. Niech inni testują na sobie chińskie samochody, ja poczekam i może kupię którąś z późniejszych generacji.
@gonzo91: UE bankowo nie pozowili na masowy napływ elektryków z Chin. To by zabiło branżę w Europie, załóża jakieś cła albo cokolwiek. Za duży interes jest tutaj żeby ktokolwiek się zgodził
Ale jak chinczycy zrobia produkcje w EU to powinno byc ok Pytanie w jakiej cenie te chinskie samochody by byly jakby byly produkowane w Europie i czy i o ile taniej niz Tesla produkuje w Berlinie
@151346136: Te chińskie samochody są tanie w Chinach. Poza nimi cenowo już dupy nie urywają. Jeszcze teraz kroją się cła na chińskie samochody w Europie. Chińskie spalinówki już mogą zbierać się do domu po tym co pokazała Dacia cenami nowego Dustera, do tego tanie odpowiedniki ze Stellantisu. W Europie są problemy z serwisowaniem samochodów z Chin. Ich ekspansja jest bardzo tania. Tak tania, że nie mają nawet magazynów z częściami tutaj
A co fanboje Tesli mysla o tym nowym resoraku Xiaomi SU7?
https://www.topgear.com/car-news/electric/xiaomi-has-unveiled-its-tesla-rivalling-su7-saloon
Chodzi mi bardziej o trend
Gdzie chinskie samochody sa mocno tansze od Tesli, a na papierze nie sa gorsze (nie wiem jak w rzeczywistosci)
I jakie wedlug fanbojow bedzie to mialo konsekwencje dla branzy, w ktoirej Tesla miala byc zdecydowanym liderem. A na teraz ma jakies 16% market share BEV, spadek z 21% w ciagu dwoch lat.
I dla wyceny Tesli, ktora ma market cap jak wszystkie OEM razem wziete.
W kwestii trendu, że na papierze nie są dużo gorsze niż tesla. Software tesli i prostota jest dużym plusem dzięki któremu klienci biorą właśnie tą markę. U chińczyka software kuleje, mogą być problemy z siecią ładowania, niezawodnością, problem z ewentualną naprawą.
Sama Tesla sygnalizuje że samochody w przyszłości nie będą największą częścią biznesu. Bateryjki w tym roku zrobią na pewno większy growth niż automotive. Pytanie jak tam odbiór FSD, czy
@bialowieska12345:
To na pewno
Stany tak samo
Ale jak chinczycy zrobia produkcje w EU to powinno byc ok
Pytanie w jakiej cenie te chinskie samochody by byly jakby byly produkowane w Europie i czy i o ile taniej niz Tesla produkuje w Berlinie
@gonzo91: Xiami wyglada na to, ze przescignelo reszte braci z Chin jak i sama Tesle:
Jeszcze teraz kroją się cła na chińskie samochody w Europie. Chińskie spalinówki już mogą zbierać się do domu po tym co pokazała Dacia cenami nowego Dustera, do tego tanie odpowiedniki ze Stellantisu.
W Europie są problemy z serwisowaniem samochodów z Chin. Ich ekspansja jest bardzo tania. Tak tania, że nie mają nawet magazynów z częściami tutaj