Wpis z mikrobloga

  • 0
@gonzo91:
Chodzi mi bardziej o trend
Gdzie chinskie samochody sa mocno tansze od Tesli, a na papierze nie sa gorsze (nie wiem jak w rzeczywistosci)
I jakie wedlug fanbojow bedzie to mialo konsekwencje dla branzy, w ktoirej Tesla miala byc zdecydowanym liderem. A na teraz ma jakies 16% market share BEV, spadek z 21% w ciagu dwoch lat.
I dla wyceny Tesli, ktora ma market cap jak wszystkie OEM razem wziete.
  • Odpowiedz
@151346136:
W kwestii trendu, że na papierze nie są dużo gorsze niż tesla. Software tesli i prostota jest dużym plusem dzięki któremu klienci biorą właśnie tą markę. U chińczyka software kuleje, mogą być problemy z siecią ładowania, niezawodnością, problem z ewentualną naprawą.
Sama Tesla sygnalizuje że samochody w przyszłości nie będą największą częścią biznesu. Bateryjki w tym roku zrobią na pewno większy growth niż automotive. Pytanie jak tam odbiór FSD, czy
  • Odpowiedz
@151346136 mój brat użytkownik telefonu Xiaomi bierze tego SU7. Mimo że stać go na Taycana to jednak ma węża w kieszeni i woli zapłacić połowę mniej. Ja już ludziom którzy maja mniejszy portfel polecam MG4 jako fajny elektryk w rozsądnej cenie. Sam chętnie obejrzę tego SU7 i jeśli jest wystarczająco przestronny to może i swojego Y bym wymienił. Ogólnie to byłem chętny na wiele chińskich modeli ale blokadą jest brak oficjalnej dystrybucji
  • Odpowiedz
@151346136 Jak narazie nadal Tesla podnosi poprzeczkę. Więc może będzie tak że chińskie auta 5 lat później będą wypuszczały to samo tylko taniej ale wtedy Tesla doda coś nowego np steer by wire które moim zdaniem pojawi się w zaktualizowanym S/X
  • Odpowiedz
@151346136: jak będzie działać tak jak pierwsze telefony Xiaomi to dziękuję. Niech inni testują na sobie chińskie samochody, ja poczekam i może kupię którąś z późniejszych generacji.
  • Odpowiedz
  • 0
UE bankowo nie pozowili na masowy napływ elektryków z Chin.


@bialowieska12345:
To na pewno
Stany tak samo

Ale jak chinczycy zrobia produkcje w EU to powinno byc ok
Pytanie w jakiej cenie te chinskie samochody by byly jakby byly produkowane w Europie i czy i o ile taniej niz Tesla produkuje w Berlinie
  • Odpowiedz
@151346136: Te chińskie samochody są tanie w Chinach. Poza nimi cenowo już dupy nie urywają.
Jeszcze teraz kroją się cła na chińskie samochody w Europie. Chińskie spalinówki już mogą zbierać się do domu po tym co pokazała Dacia cenami nowego Dustera, do tego tanie odpowiedniki ze Stellantisu.
W Europie są problemy z serwisowaniem samochodów z Chin. Ich ekspansja jest bardzo tania. Tak tania, że nie mają nawet magazynów z częściami tutaj
  • Odpowiedz