Wpis z mikrobloga

Temat rzeka. Pytanie czy "stworzyłeś" czy "skonfigurowałeś". Jeśli kupiłeś szablon to koszty pluginów / szablonów + do 1k za robociznę.
Jeśli stworzyłeś, to 1--2k layout + koszty pluginów / szablonów + koszty kodowania ( dla wizytówki pewnie 1-2,5k).
Uwzględnij koszty pluginów w okresie gwarancyjnym i uprzedź klienta o dodatkowych kosztach corocznych żeby nie został z nieaktualizowaną stroną.
Wordpress to tylko CMS strona może kosztować 1k lub 30k. Wszystko zależy od pracy jaką
@K-S-: kompletnie zależy co zrobiłeś. Policz sobie godzinowo, + jak masz takie pytania to pewnie jesteś juniorem, to pomnóż sobie godziny razy 50zł + koszt wtyczek/wszystkie inne wydatki.
@K-S-: Ilość pracy =/= wycena dla klienta, jeżeli pracujesz 'projektowo'/'fixed price'.

Ustal minimalną dniówkę za którą opłaca Ci się pracować (250/500/750/1k netto dziennie) i na tej podstawie dostaniesz bazową wycenę strony. Możesz ją delikatnie zaokrąglić w górę, jeżeli pracujesz z klientem firmowym, czyli takim który nie dysponuje własnymi pieniędzmi, tylko 'firmowymi'.

Następnie przygotuje listę dodatków, jak np. lepsze SEO, korzystanie z lepszego szablonu, wbudowany formularz kontaktowy, podpięcie Google Analytics, jakieś fancy
@K-S-: Jeszcze jedno, nie udzielaj darmowej gwarancji na stronę po wdrożeniu.

Technologia jest na tyle niestabilna, że wiele z tych błędów nie będzie w ogóle z Twojej winy, a klienci będą zawracali Ci co chwilę dupę z każdą pierdołą.

Zaznacz, że dajesz 2 tygodnie na odbiór strony, po którym klient podpisuje że wszystko jest zgodnie z jego oczekiwaniami a dalsze zmiany i bugfixy będą rozliczane godzinowo.
@K-S-: jak to ile? Za darmo i ciesz się że będziesz miał wpis do CV xDDDDD Pochwalisz się nowym logotypem itd. xDDDDDDDD

Jeżeli się pytasz, to znaczy że się nie znasz, to znaczy że Twoja roboczo godzina jest warta gdzieś tak 60-75 zł / h netto.
Czyli spędzisz pi razy drzwi 20h nad projektem żeby się nasłuchać itp. Czyli za mniej niż 60*20 nie podchodź do tematu.
Do tego dolicz koszt
Jeszcze jedno, nie udzielaj darmowej gwarancji na stronę po wdrożeniu.


@Reevo: pod warunkiem, że jest to klient B2B. Nie jest tak, że dla umowy B2C trzeba prawnie zagwarantować 1 rok "wsparcia"?
@Reevo: pod warunkiem, że jest to klient B2B. Nie jest tak, że dla umowy B2C trzeba prawnie zagwarantować 1 rok "wsparcia"?


@MrDracek: Mówisz o rękojmi? Wtedy są chyba 2 lata, ale nie mam doświadczenia z klientami B2C.

AFAIK, rękojmi podlega tylko część błędów i dobrze to z góry zaznaczyć w umowie, nawet B2B (tzw. nota wdrożeniowa).

Są to błędy wynikające z:
-> niezgodności programu ze specyfikacją
-> zaniedbania wykonującego

Wyklucza