Wpis z mikrobloga

@Volantie: chińczycy, co raz bardziej wchodzą na europejski rynek. Stelantis i VAG pewnie kiedyś wie połączą żeby móc konkurować i miedzy czasie sprzedadzą trochę technologii chińczyka jak będzie brakować zysków w słupkach.
  • Odpowiedz
a na miejsce dzisiejszych elektryków wejdą auta na wodór


@Chio_: czyli na miejsce elektrykow, ktore zdobyly juz przewage nad wodorem i caly czas sie rozwiajaja wejdzie wodor, ktory bedzie wtedy kilka razy gorszy? Jakas nowa fizyka zostanie odkryta czy jak to widzisz. Obejrzyj testy mirai 2 i czegos tej samej wielkosci np. id.7.
  • Odpowiedz
@Volantie: szok, niedowierzanie. Chyba dla wykopka. Autokult i moto interia to stan umysłu polskiego wąsatego Janusza, któremu "w żyłach płynie benzyna" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nikt nie chce elektryków, dlatego tesla y jest najlepiej sprzedającym sie autem w Europie.
Tytuł artykułu, gdyby nie pisał go motojanusz brzmiałby: fiat przespał ostatnie 10 lat, wypuścił drogie gówno - fiata 500 i teraz zwija produkcję.
  • Odpowiedz
czyli na miejsce elektrykow, ktore zdobyly juz przewage nad wodorem i caly czas sie rozwiajaja wejdzie wodor, ktory bedzie wtedy kilka razy gorszy?


@jasonfly: Auta elektryczne miały 150 lat na rozwój od ich wynalezienia, auta wodorowe tylko kilkadziesiąt od działającego prototypu, ale nadgoniły bardzo szybko.
  • Odpowiedz
@djtartini1 no, to wcale nie jest tak, że dopiero gęstość energii i brak efektu pamięci w li-ion sprawił, że stały się konkurencyjne. Nie wiem czy pojazd z przed 150 lat można zaliczyć do tej samej kategorii co np ix8
  • Odpowiedz
Nie wiem czy pojazd z przed 150 lat można zaliczyć do tej samej kategorii co np ix8


@jasonfly: Kwestia magazynowania, zasada samego silnika z grubsza ta sama. Idąc takim tropem to benzyny i diesle to też zupełnie coś innego niż wtedy
  • Odpowiedz
Co nadgoniły? Bo największy koncern sprzedał ich 2000 sztuk? I to głównie dlatego, że rozdawał je za darmo? xD


@PiotrFr: Nadgoniły technicznie. Dwie- trzy dekady po wdrożeniu prototypu elektryki nie miały procenta z tych 2000 sprzedaży
  • Odpowiedz
@djtartini1:

Dwie- trzy dekady po wdrożeniu prototypu elektryki nie miały procenta z tych 2000 sprzedaży


Instytut danych z dupy? Nie masz pojęcia o czym piszesz xD

By the turn of the century, electric vehicles are all the rage in the U.S., accounting for around a third of all vehicles on the road.
  • Odpowiedz
@djtartini1: pisze o początkach motoryzacji. A nawet jeśli chcesz koniecznie mówić o drugiej połowie 19 wieku, to było ich więcej niż 20 sztuk. W ogóle co to za porownanie do dzisiejszych czasów. Gdzie japońska gospodarka stoi w miejscu od ponad 30 lat i nie ma drugiego kraju tak potrzebującego odejścia od ropy, a i tak nie potrafią. Zresztą sama Toyota nie wierzy w wodór
  • Odpowiedz