Wpis z mikrobloga

Mirki, mam taką nieprzyjemną sytuację. Odbierałem niedawno mieszkanie od dewelopera, skorzystałem z usług pewnylokal.pl do odbioru technicznego mieszkania. Inżynier budowy znalazł jakieś głupoty, powiedział że całą reszta jest super.

Problem pojawił się jak przyszedł montażysta paneli, bo powiedział że cała posadzka jest ostro powichrowana. No i zonk - bo faktycznie po całej powierzchni pełno odchyleń. Praktycznie gdzie nie przyłoże łate to 5mm - plus miejsca gdzie dochodzi nawet do 1-1,5 cm!!!

Wziąłem ekspertyzę od zewn. firmy od posadzek - ten sam werdykt.

Na ich stronie chwalą się jak sprawdzają posadzki

Szczególną uwagę powinno się zwrócić na narożniki i miejsca, gdzie występuje dylatacja, ponieważ to tam

najczęściej pojawiają się znaczące odchylenia. Jeśli podkład podłogowy na danej próbie będzie odbiegał o

ponad 4 mm to znaczy, że zapewne pojawisię problem z położeniem paneli. W związku z tym warto dokładnie sprawdzić poziom wylewki i >w razie potrzeby wpisać do protokołu odbioru informacje o potrzebie jej wyrównania przez dewelopera. Jeżeli nie masz doświadczenia w >aspekcie nieruchomości oraz wykonywania audytu technicznego, to zachęcamy do skorzystania z usług Pewnego Lokalu, który specjalizuje >się właśnie w tym obszarze. Tym sposobem unikniesz wydatków i problemów technicznych po odebraniu lokalu.”


Napisałem pismo reklamacyjne, na które odpowiadają że mogą mi zrobić zwrot 350 zł tytułem rekompensaty, gdzie cała usługa kosztowała prawie 1k xd

No i teraz jestem w dupie, bo wisi na mnie koszt naprawy tej posadzki które firma wyceniła na ok 2,5-3,5k.

Jestem na przegranej pozycji? Jakby nie patrzeć usługa nie została wykonana poprawnie więc wydaje mi się że CO NAJMNIEJ powinienem odzyskać kwotę którą zapłaciłem za usługę. Jak to najlepiej rozegrać?

#nieruchomosci #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie #budownictwo #pewnylokal
Kamiloer - Mirki, mam taką nieprzyjemną sytuację. Odbierałem niedawno mieszkanie od d...

źródło: Screenshot from 2024-03-07 17-46-38

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
@Kamiloer Do dewelopera reklamacja bo mieszkanie na gwarancji a partacze z pewnylokal.pl pewnie nie będą tacy chętni żeby oddać całość bez straszenia sądami, upublicznieniem w internecie itd
  • Odpowiedz
@Kamiloer: ladnie #!$%@?, a to nie jest tak ze i tak mozesz to zglosic do dewelopera? Kojarze ze troche ciezej sie meczy bule po odbiorze, no ale przeciez nie skrzywiles sobie podlogi na wlasna reke. Co innego zarysowanie na parapecie, a co innego nierownosci 1,5cm xD
  • Odpowiedz
  • 5
Oczywiście do dewelopera też już poszła reklamacja z tytułu rękojmi ( ͡° ͜ʖ ͡°) No ale kurrr czemu mam płacić dla pewnegolokalu za taki odbiór typu fuszera.
  • Odpowiedz
  • 0
@zeMadafaka:

Szczególną uwagę powinno się zwrócić na narożniki i miejsca, gdzie występuje dylatacja, ponieważ to tam najczęściej pojawiają się znaczące odchylenia. Jeśli podkład podłogowy na danej próbie będzie odbiegał o ponad 4 mm to znaczy, że zapewne pojawisię problem z położeniem paneli. W związku z tym warto dokładnie sprawdzić poziom wylewki i >w razie potrzeby wpisać do protokołu odbioru informacje o potrzebie jej wyrównania przez dewelopera. Jeżeli nie masz doświadczenia w
  • Odpowiedz
@Kamiloer: nie ma znaczenia. Przepisy mówią 5mm.

Ja mogę założyć stronę i napisać, że ja sprawdzam próbę na 3mm i co? Nic.
Deweloper mi odpisze, że dopuszczalna odchyłka to 5mm.

Na zdjęciu jest ponad 10mm to niech wyrównają.
  • Odpowiedz
  • 2
@zeMadafaka: Ale przecież sprawa z deweloperem to odrębny wątek :) Chodzi mi o niepoprawnie wykonaną usługę odbioru mieszkania przez firmę która oferuje takie usługi, i sama chwali się tym że jeżeli odchylenie odbiega o ponad 4mm to znaczy że trzeba to wpisać do protokołu.
  • Odpowiedz
@Kamiloer: tak na przyszłość, jak sprawdzasz opinie to nie patrz tylko po średniej ocen, a po najnowszych i najgorszych opiniach i sam oceń czy komentarze są napisane merytorycznie lub nie. Jak odbierałem (kawał czasu temu) mieszkanie, to był u nich wysyp negatywnych opinii i dałem sobie spokój (średnia ocen utrzymywała się w okolicach 4.8). IMO warto złożyć u nich reklamację na usługę i napisać nieprzyjemny komentarz na Google, możliwe że oddadzą
  • Odpowiedz
@Kamiloer a pisałem na wypoku, by nie brać tych patalachow. U mnie było podobnie. Pewnylokal to #!$%@? na maxa. Zapłaciłem 800, dostałem 650zl zwrotu. #!$%@? #!$%@? bez szkoły. Tak jak wyżej, reklamacja do dewelopera. I będzie załatwione. O ile dev to nie #!$%@?.
  • Odpowiedz
@Kamiloer: Standardowo na początek rzucili Ci byle jaką propozycję. Powiedz że oczekujesz co najmniej 7 tys zwrotu bo musiałeś zapłacić za coś tam i jeszcze straciłeś czas. Jeśli nie będą chcieli zwrócić Ci tyle ile chcesz to postrasz ich UOKiK. W sumie to nie wykonali usługi za jaką zapłaciłeś.
A deweloper i tak powinien poprawić usterkę.
  • Odpowiedz
@Kamiloer: ci ludzie od sprawdzania mieszkań to w 95% naciągacze, szczególnie jak mieszkanie od developera. A i tak każdy bierze, bo 1000 zł, mieszkanie pół miliona, a może co znajdzie
  • Odpowiedz