Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim

Piszę z anonima bo „pieniądze lubią ciszę” xD

Potrzebuję rady jak zacząć inwestować spore nadwyżki finansowe.

Próbowałem kontaktu z doradcami finansowymi ale póki co to mam wrażenie że to tylko Mariuszki co albo próbują sprzedać jakieś swoje cuda inwestycyjne albo goście którzy chcą wziąć moją kasę do kasyna. Tzn to bardziej sprzedawcy niż doradcy.

Od niedawna zarabiam bardzo dobrze. Miesięcznie to ok 30-50k nadwyżki. Kapitału mam na tą chwilę niewiele bo spłaciłem mieszkanie i porządny samochód. Teraz chcę od początku jakoś lokować kasę żeby w polskim żetonie nie trzymać tego w banku.

Po lekturze Finansowej Fortecy zrobiłem poduszkę finansową i kupiłem kilka ETF vanguarda, ale dalej tym temacie jestem zielony i nie chcę ładować kupy kasy w rzeczy których do końca nie rozumiem.
Z finansami nie mam nic wspólnego, oprócz podstawowej wiedzy na temat rynku i instrumentów.

W co Wy inwestujecie? I dlaczego akurat w to?

Mój wstępny plan to inwestowanie w:
10% w złoto fizyczne (mam łatwy dostęp),
20% w obligacje skarbu państwa,
30% ETF (obligacje/akcje 40/60 i 20/80 np vanguard lifestrategy)
10% gotówka/ waluty
30% lokaty w celu zbierania kapitału na grunty inwestycyjne

W mieszkania nie chcę wchodzić bo wydaje mi się że są mocno przewartościowane a wizja wojny z Rosją budzi we mnie niepokój.

Co o tym sądzicie? Co byście zmienili?
Może macie do polecenia kogoś kto pomoże mi to merytorycznie przeanalizować, zmodyfikować i pokaże jak najlepiej to kupować żeby nie tracić kasy przy samym procesie zakupu?

Będę wdzięczny za wszelkie rady!

#finanse #pieniadze #inwestowanie #oszczedzanie #finansowaforteca



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: RamtamtamSi
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 16
  • Odpowiedz