Wpis z mikrobloga

@EjniaKK: są opony z różnymi wkładkami, główne dwa minusy: cena oraz dodatkowe gramy, duuuużo gramów.

Taki standard do porównań - Schwalbe Marathon, wersja Plus tej opony to zanim coś dojdzie do dętki masz grubość gumy opony + grubość wkładki 5mm, czyli potrzebujesz np. kolca / kawałka szkła grubego na mniej więcej centymetr, żeby był w stanie dobrać się do dętki.
Niestety taka opona to ~800g, gdy model z bazową ochroną (jakaś
@EjniaKK: Gator Hardshell można powiedzieć że są niezniszczalne. Dopiero jak jechałem 40km/h po żwirze i trafiłem na większy kamyk to udało mi się przedziurawić dętkę. Ale tak to perfekcja
Dla porównania
Sezon 2022 - Przejechane 3k - 12 wymian dętek w trasie
Sezon 2023 - Przejechane 3.5k - 2 wymiany w trasie ( w tym niestety jedna nie udana bo pękły dwie naraz xD, spacerek 17km był dość ciekawy )
@EjniaKK zalewasz mleko do dętek i wyjebongo. Jak masz mleko w dętkach, to musisz na prawdę ostro rozciąć oponę i dętkę, żeby mieć potrzebę wymiany dętki.
@Skillez_ wykręcasz wentylek kluczem do wentli, albo szczypcami, wlewasz mleko (strzykawka, albo coś innego z wąskim dziubkiem - ja używam starej buteleczki 100ml po Trezado), wkręcasz wentyl i tyle. Po paru takich operacjach zajmuje mi to już max 5min na koło.
@Skillez_ każdy samochodowy możesz wykręcić, a presta prawie każdy. Tą buteleczką po Trezado 100ml napełnisz i jeden i drugi jakby co. Temu u mnie w szafce zawsze stoi ta buteleczka Trezado 100ml do samego nalewania i Trezado 1L z samym mlekiem :)