Raczej chciałbym, żeby CPK powstało, ale mam kilka wątpliwości: - Czy, żeby CPK miało sens to musimy zlikwidować Okęcie? Wszyscy mówią o końcu przepustowości tego lotniska, ale nikt nie mówi co dalej. - Jeżeli likwidować Okęcie, to kiedy? Najpierw chyba trzeba wybudować CPK i przynajmniej linie Y. - Jaki ostatecznie będzie koszt budowy samego lotniska? - Co dalej z lotniskami regionalnymi w okolicy? - Jaki jest sens budowy części szprych? Jaki sens ma centralizacja połączeń kolejowych w jednym miejscu? Dlaczego nie powstaną osiowe linie KDP wschód-zachód, np. bardzo potrzebna Wro-Kato-Krk-Rzeszów? Albo jakieś sensowne połączenie Szczecin-Rzeszów? - Do kogo należy ziemia pod budowę lotnika?
Dlaczego w debacie na temat CPK nie padają takie pytania? Są one rzadkością? A na pewno nie padają odpowiedzi.
@Legionek: bo są niewygodne pod tezę jakie to potrzebne.
Zamiast dostosować Okęcie i Modlin robiąc z nich duoport to pisowcy sobie misia znaleźli ¯\(ツ)/¯
Ale czy douport ma sens? To by wymagało jakieś bezpośredniej szybkiej linii kolejowej miedzy Okęciem a Modlinem, żeby to miało sens i dawało możliwość wygodnej przesiadki. Bo jeżeli czekałby mnie transfer przez Warszawę pod tytułem ląduje w Okęciu i mam zapierdzielać do Modlina
O to mi chodziło, brakuje w przestrzeni publicznej ze strony CPK jasnej komunikacji planu działania / harmonogramów - tak budujemy najpierw CPK, Y, łączymy je z Warszawa i Łodzią, dopiero wtedy likwidujemy
@Legionek: na chwilę obecną pociąg między lotniskiem a nowym dworem (ostatnia stacja) to ok 45 - 60 min tyle, że zatrzymuje się na sporej ilości stacji. Dedykowany z pominięciem "przystanków w polu" ogarnąłby się w 20 - 30 min
@Pan_krecik: Oglądałem ten kanał na bieżąco, ale ten film nie odpowiadał na moje pytania, właściwie to je zrodził. :D
Dedykowany z pominięciem "przystanków w polu" ogarnął by się w 20 - 30 min
@Bad_Wolf ok, nie jest źle, chociaż dojście z lotnika przystanek Okęcie jest już samo w sobie czasochłonne. Teraz pytanie kluczowe - częstotliwość. Imo, to nie może być linia współdzielona z ruchem lokalnym, to musi być dedykowana
Raczej chciałbym, żeby CPK powstało, ale mam kilka wątpliwości:
- Czy, żeby CPK miało sens to musimy zlikwidować Okęcie? Wszyscy mówią o końcu przepustowości tego lotniska, ale nikt nie mówi co dalej.
- Jeżeli likwidować Okęcie, to kiedy? Najpierw chyba trzeba wybudować CPK i przynajmniej linie Y.
- Jaki ostatecznie będzie koszt budowy samego lotniska?
- Co dalej z lotniskami regionalnymi w okolicy?
- Jaki jest sens budowy części szprych? Jaki sens ma centralizacja połączeń kolejowych w jednym miejscu? Dlaczego nie powstaną osiowe linie KDP wschód-zachód, np. bardzo potrzebna Wro-Kato-Krk-Rzeszów? Albo jakieś sensowne połączenie Szczecin-Rzeszów?
- Do kogo należy ziemia pod budowę lotnika?
Dlaczego w debacie na temat CPK nie padają takie pytania? Są one rzadkością? A na pewno nie padają odpowiedzi.
@Legionek: i resztę okolicznych portów lotniczych.
I 1M+ miasto będzie po 1.5h jeździć na lotnisko, no na pewno bez likwidacji Okęcia wróżę
Ale czy douport ma sens? To by wymagało jakieś bezpośredniej szybkiej linii kolejowej miedzy Okęciem a Modlinem, żeby to miało sens i dawało możliwość wygodnej przesiadki. Bo jeżeli czekałby mnie transfer przez Warszawę pod tytułem ląduje w Okęciu i mam zapierdzielać do Modlina
Tak trzeba zlikwidować Okęcie. Okęcie nie ma potencjału rozwojowego. Co więcej, Okęcie ogranicza
@Legionek: tej linii brakuje 2km¯\(ツ)/¯ gdzieś. Nawet ślad został wytyczony.
Cały rozwój Modlina uwalił Sasin bo z Radomia nikt nie chciał korzystać
Dzięki!
O to mi chodziło, brakuje w przestrzeni publicznej ze strony CPK jasnej komunikacji planu działania / harmonogramów - tak budujemy najpierw CPK, Y, łączymy je z Warszawa i Łodzią, dopiero wtedy likwidujemy
1h, 30min, 15 min?
Trochę informacji o CPK.. wklejam ten link bo prezentuje dokładnie mój punkt widzenia.
https://youtu.be/sE9Go2WrLYI?si=H3wik42eqKhBs19g
Na YouTube jest masa debat o CPK.
Dedykowany z pominięciem "przystanków w polu" ogarnąłby się w 20 - 30 min
@Bad_Wolf ok, nie jest źle, chociaż dojście z lotnika przystanek Okęcie jest już samo w sobie czasochłonne.
Teraz pytanie kluczowe - częstotliwość.
Imo, to nie może być linia współdzielona z ruchem lokalnym, to musi być dedykowana
@Legionek: windą nie umiesz zjechać?
Stacja jest pod terminalem na Okęciu.
Takiej brakuje w Modlinie bo Sasin Radom na siłę