Aktywne Wpisy
![Headcrab_B](https://wykop.pl/cdn/c0834752/4c684dd3532851289a09c4337049906fd0f176ca9e24c8c50fd89bbe650b8c9c,q60.jpg)
Headcrab_B +61
My tylko chcemy wysłać was na śmierć. Czy naprawdę wymagamy od was tak wiele?
#wtf #bekazpodludzi #bekazprawakow #bekazkonfederacji #konfederacja #4konserwy #neuropa #pieklokobiet
#wtf #bekazpodludzi #bekazprawakow #bekazkonfederacji #konfederacja #4konserwy #neuropa #pieklokobiet
![Headcrab_B - My tylko chcemy wysłać was na śmierć. Czy naprawdę wymagamy od was tak w...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/8ca6c466f9f88e9e45616640e5027c5d38f2b9ff6598acda12e0b0d1b3b41324,w150.jpg)
źródło: _20240517_222014
Pobierz![lipka](https://wykop.pl/cdn/c3397992/lipka_IyShuXOpFS,q60.jpg)
lipka +3
Do jakich seriali wracacie?
#seriale
Ja pewnie jak wielu The office, ale jeszcze podam The scrubs z sentymentu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#seriale
Ja pewnie jak wielu The office, ale jeszcze podam The scrubs z sentymentu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czemu nie wydaliśmy setek milionów złotych na analizy biznesowe opłacalności i długotrwałych efektów gospodarczych tego lotniska i zbadanie innych potencjalnych rozwiązań oraz możliwych modyfikacji? Na jakiej innej podstawie mam ocenić ten projekt i mieć gwarancje, że jest możliwie dopracowany? Mam po prostu oprzeć się na jakiejś liście wypunktowującej przewidywane korzyści? Mam posłuchać gadające głowy w telewizji czy na YT i z tego budować jednoznaczą i twardą opinię? xD
"Wybudujmy. Czy się opłaci ustali się później" - parafrazując klasyka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeśli jednymi opcjami byłyby definitywne opowiedzenie się za wybudowaniem oraz definitywnie sprzeciwiania się to wybrałbym wybudowanie, gdyż wydaje mi się, że przeważyłyby pozytywne efekty. Ale to tylko moje i innych wydawanie się. Czy nie możemy czegoś zrobić porządnie, tylko bawić się w upolitycznianie i upartyjnianie każdego elementu życia publicznego?
#polityka #cpk #bekazkonfederacji #bekazpisu #bekazlewicy #bekazpo
@Squanto: A dobra. #!$%@?łem zacytowanie. Pierwsze zdanie to Twoja wypowiedź, potem jest moja odpowiedź
Ja twierdzę, że gadające głowy są niewiele warte. Mogą wskazać sensowność jakichś rozwiązań, ale nie są wystarczające.
Ale masz prawo do własnego zdania 🤷🏼♂️🙂🤝
@Gonzzo: jak mam gdzieś przez kogo został zlecony dany raport to wymagam:
- autorzy niebędący zależni od zlecających
- nieopieranie się na założeniach zlecającego, a jeśli opieranie - jasnego ich przedstawienia
- bycia opublikowaniu w całości, albo w zautoryzowanym przez twórców streszczeniu
Ten raport
@Gonzzo: prawda. Demokracja, najlepszy ustrój, ale ma też takie potworki. Jest niebezpieczeństwo, że politykom bardziej mogło się opłacać zlecanie super zaawansowanych analiz przez kilkadziesiąt lat za które zapłacą stosunkowo grosze, a resztę przekierować
@colliee: Przecież były już ze 4 analizy mówiące o konieczności budowy nowego dużego lotniska które ma zastąpić Okęcie.
@Masson: przejrzałem pobieżnie wszystkie analizy na stronie CPK. Wyglądają bardziej jako podkładka pod budowę zamiast prób znalezienia dziur i szukania najlepszych możliwych wariantów. Możliwe, że raport IATA jest bardzo dobry, ale nie wierzę w ciemno jego wynikom, jeśli są przekazane w formie zredagowanego pokazu slajdów od CPK. Z kolei scenariusz z zamknięciem Okęcia nie jest realizowany (o ile się orientuję)
@
To czemu ich jeszcze nie zleciłeś?
Odsyłam tutaj:
https://siskom.waw.pl/lotnisko_CPL.htm
Czy zakłada że lot wejdzie na poziom np emirstes, a lotnisko będzie potężnym hubem przesiadkowym(e momencie gdy ruch hub and spoke staje się mniej istotny).
Swoją drogą fajnie widać jak bardzo poprawiła się sytuacja Polskie przez te lata, bo to opracowanie z 2003 zakładał podejście bardzo niskokosztowe
Ja się nie znam, więc nie mam pojęcia czy to CPK powinno powstać, czy nie. Nie mam czasu na edukowanie się w temacie, bo ta wiedza nie poprawi mojego dobrobytu, więc szkoda czasu, mam tylko nadzieję, że rządzący podejmą dobre decyzje i skończy się kwik Januszy, którzy w
Bo tak nie będzie, założeniem jest, że to ma ściągnąć nowych podróżujących, którzy na ten moment nie latają przez Polskę, bo nie ma takiego połączenia, albo jest ono nieefektywne.
Bardzo duży wzrost ruchu dla CPK zaprojektowano dla kierunku Azja. Ale ten kierunek wymaga latania nad Rosją. I wówczas projekt który ma nam bezpieczeństwo zapewnić - nagle staje się elementem bliskiej relacji gospodarczej (zależności) od kaprysów Rosji.
(latanie trasą południową powoduje że nasz port jest bezsprzecznie gorszy od Stambułu)