Aktywne Wpisy
![Adamfabiarz](https://wykop.pl/cdn/c0834752/97846dcb4fdbb14206ba0caa90547f91ab01a39cd8459819fd1f48d293867512,q60.jpg)
Adamfabiarz +24
Jednak kolejne auto Octavia, a nie Scala, bo nie dam rady bez bagażnika min. 500 L, a optymalnie >525 L.
Wyszło 144 750 zł za optymalną dla mnie konfigurację. Na razie nie ma to większego znaczenia, bo kupię kolejne auto albo jak pierw wyjadę Fabię Kombi do 500 tys. km (na razie przebieg 84 tys. km po 25 miesiącach) lub ewentualnie wcześniej uda mi się stać potężnym CEO, ale to też zajmie parę lat. Więc cena jeszcze się zmieni za kolejne parę lat, albo i za ok. 10 lat. Ale chcę mieć porównanie jak cena się zmieniała w stosunku do inflacji, zarobków, itp.
Na tą chwilę Octavia wychodzi 2x drożej niż dałem za aktualne auto w 2022 (68 tys. = wg wartości pieniądza na 2024 byłoby to 72,5 tys.). Więc taka Octavia to już naprawdę będzie takim prezesowskim autem do trzymania przeze mnie przez kolejne 20 lat.
Opcje wybrane do auta w linku oraz w 2 komentarzach pod wpisem
Wyszło 144 750 zł za optymalną dla mnie konfigurację. Na razie nie ma to większego znaczenia, bo kupię kolejne auto albo jak pierw wyjadę Fabię Kombi do 500 tys. km (na razie przebieg 84 tys. km po 25 miesiącach) lub ewentualnie wcześniej uda mi się stać potężnym CEO, ale to też zajmie parę lat. Więc cena jeszcze się zmieni za kolejne parę lat, albo i za ok. 10 lat. Ale chcę mieć porównanie jak cena się zmieniała w stosunku do inflacji, zarobków, itp.
Na tą chwilę Octavia wychodzi 2x drożej niż dałem za aktualne auto w 2022 (68 tys. = wg wartości pieniądza na 2024 byłoby to 72,5 tys.). Więc taka Octavia to już naprawdę będzie takim prezesowskim autem do trzymania przeze mnie przez kolejne 20 lat.
Opcje wybrane do auta w linku oraz w 2 komentarzach pod wpisem
![Adamfabiarz - Jednak kolejne auto Octavia, a nie Scala, bo nie dam rady bez bagażnika...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/152e29749ad329d778b9e2d48d4bdb627566e24692aeffd29586a68e7e2488e4,w150.jpg?author=Adamfabiarz&auth=75eb0b724029206d563467a934e7e6c0)
źródło: skoda-octavia
Pobierz![GratisLPG](https://wykop.pl/cdn/c3397992/GratisLPG_vRKI9QKNrz,q60.jpg)
GratisLPG +295
Czemu nie wydaliśmy setek milionów złotych na analizy biznesowe opłacalności i długotrwałych efektów gospodarczych tego lotniska i zbadanie innych potencjalnych rozwiązań oraz możliwych modyfikacji? Na jakiej innej podstawie mam ocenić ten projekt i mieć gwarancje, że jest możliwie dopracowany? Mam po prostu oprzeć się na jakiejś liście wypunktowującej przewidywane korzyści? Mam posłuchać gadające głowy w telewizji czy na YT i z tego budować jednoznaczą i twardą opinię? xD
"Wybudujmy. Czy się opłaci ustali się później" - parafrazując klasyka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeśli jednymi opcjami byłyby definitywne opowiedzenie się za wybudowaniem oraz definitywnie sprzeciwiania się to wybrałbym wybudowanie, gdyż wydaje mi się, że przeważyłyby pozytywne efekty. Ale to tylko moje i innych wydawanie się. Czy nie możemy czegoś zrobić porządnie, tylko bawić się w upolitycznianie i upartyjnianie każdego elementu życia publicznego?
#polityka #cpk #bekazkonfederacji #bekazpisu #bekazlewicy #bekazpo
Co do pieniędzy. No nikt nie robi takich projektów z wyliczeń w paincie.
A że trzeba się bawić w upolitycznienie? No cóż. Też bym wolał by obecna ekipa nie negowała projektów poprzedniej jeśli są to projekty rozwijające nasz kraj. Jeśli
https://www.ey.com/pl_pl/news/2023/11/informacja-o-raporcie-ey
Inne raporty
@colliee: Chyba dokładnie takie podejście przyświecało inwestycjom współfinansowanym ze środków unijnych.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/intermodal-i-logistyka/ue-traci-miliony-na-nierentownych-lotniskach-takiej-pomocy-wiecej-nie-bedzie-46813.html
Zaczął bym tutaj. Dział raporty branżowe i ekspertyzy.
@Gonzzo: bo obiektywnych nie ma.
Są zlecone przez
To jest projekt gospodarczy z gigantycznym stopniem skomplikowania wyliczeń. Nikt nie jest w stanie samodzielnie tego zweryfikować, muszą pracować nad tym rzesze ekspertów. Każdy raport obarczony jest błędem, ale należy zadbać o uwzględnienie możliwie wielu scenariuszy. Jeśli ktoś wypowiada jednoznaczne opinie o zwróceniu się inwestycji to jest to poziom pudelka.
Nie wymagam nawet zwrócenia się inwestycji - byle prowadziła do znacznego
Znaczny rozwój jak to określiłeś to zysk.
@Gonzzo: @brixo mam nadzieję że to nie były te analizy jak w przypadku Izery, Ostrołęki C i bursztynu którym mieliśmy spłacić przekop.
Niestety politycy nie stawiają sprawy w ten sposób, raczej szukają argumentów żeby zrezygnować.
Raport EY:
Wiele z takich dokumentów nie jest publicznie dostępna z wielu względów.
Ale z dwojga złego już lepsze jest #takdlacpk niż by ten projekt miał być uśpiony na 20 lat