Wpis z mikrobloga

@G06DbT: no fajnie ale jest parę problemów:
- zupełnie inna ciężarówka ze znacznie mniejszą baterią i wolniejszym ładowaniem
- brak infrastruktury na trasie (ta się dopiero buduje)
- Lafarge nie wozi pomarańczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiotrFr: I myślisz, że to będzie ekonomiczniejsze niż obecne diesle? Nie sądzę.

Częstsze ładowanie = częstsze przestoje.
Mniejsza ładowność.
Brak infrastruktury (co sam zauważyłeś). Może to być pół roku, może być rok, a może być cholera wie ile (szczególnie na trasie).
Nieważne co wożą, w transporcie liczy się czas.

I śmiem wątpić, że na tych 600 kWh zrobią 500 km, a co dopiero że będą robić po 1000 km dziennie jak
@G06DbT: A czemu mają robić 1000 km jak przeciętna ciężarówka robi się około 600 km dziennie. W tym conajmniej 45 min przerwy.
Chyba że ciężarówka ma jeździć w wachadle z różnymi kierowcami, ale wtedy w czasie załadunku może być ładowana.
@G06DbT: no Nie wiem, to chyba dziennikarz tak sobie to obliczył.
Logicznie taka ciężarówka będzie jeździć na trasie 300km, tak żeby to zajęło około 4,5h, godzina na załadunek i naladowanie i znowu 300km. I tak wkoło.
@G06DbT:

I myślisz, że to będzie ekonomiczniejsze niż obecne diesle? Nie sądzę.


No z czystej matematyki wychodzi, że tak. Actros zużywa ~120kwh.

Częstsze ładowanie = częstsze przestoje.


Myślisz że ich samochody jeżdżą w potrójnej obsadzie 24h?

Mniejsza ładowność.


Jako ciągnik siodłowy nie ma mniejszej ładowności w Europie. Pewnie nie wiesz dlaczego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nieważne co wożą, w transporcie liczy się czas


Oczywiście że ważne. Myślisz