Wpis z mikrobloga

Wątek poświęcony na najbardziej przereklamowane samochody wyścigowe:

Ja zacznę od Mazdy 787B. Zbudowana została wokół niej legenda, jakoby po jej zwycięstwie w Le Mans zakazano Wankla bo była za szybka, a tak naprawdę to ten samochód był tak słaby, że nawet nie dostał balastu na ten wyścig jak inne samochody w tej klasie. Poza Le Mans nawet nie powąchał podium, a zmiana przepisów nastąpiła na długo przed tym wydarzeniem. Najlepszym podsumowaniem jest wynik końcowy sezonu 1991 WSC, gdzie Mazda ukończyła klasyfikację konstruktorów na piątym miejscu. Za Jaguarem, Sauberem, Peugeotem i Spice Engineering.

Dawajcie swoje typy
#f1 #motorsport #wyscigi #motoryzacja
jedlin12 - Wątek poświęcony na najbardziej przereklamowane samochody wyścigowe:

Ja z...

źródło: Mazda-787B-57460

Pobierz
  • 8
@jedlin12:

Audi R10, R15, R18 i ogólnie każdy diesel w WEC/Le Mans.

Marketing zrobił z wygranych tych samochodów niesamowity sukces i przełom, a rzeczywistość jest taka, że gdyby nie specjalnie spreparowany regulamin dający dieslom gigantyczną przewagę nad konkurencją, to żaden klekot nie wyszedłby spoza roli auta dowożącego opony na padok.
a tak naprawdę to ten samochód był tak słaby, że nawet nie dostał balastu na ten wyścig jak inne samochody w tej klasie


@jedlin12: troche naciągane, bo wygrali zgodnie z planem nie tempem, a strategią pod która ten samochód był budowany. A balast przyznawano na podstawie kwali
  • 0
@Leniek: Właśnie chyba balast był przyznawany nie na podstawie kwali, a jeszcze przed Le Mans, co by tłumaczyło słaby wynik Jaguara. Tak twierdzi Wikipedia przynajmniej.
@jedlin12: o w morde, to nawet bardzie zagmatwane, karaz za jazde grupą C

The Number 55 Mazda started from 19th on the grid despite qualifying 12th fastest, due to the FIA holding the first 10 places open for cars that fit its preferred formula. But the rules likely helped Mazda more than they hindered. Both the Tom Walkinshaw Racing Jags, which had won in 1990, and the perennially popular Porsche 962,
  • 0
@Leniek: Niby tak, ale tak jak wspominałem, doczekała się jakiegoś dziwnego kultu (nawet twierdzono że przez nią FIA zbanowało Wankle bo była za dobra), a tak naprawdę szczęśliwy zbieg okoliczności w związku z okrą Grupy C zrobiona przez Mosleya i Ecclestone'a