Wpis z mikrobloga

Słowem wstępu - zamówiłem zestaw części do PC w parasklepie MediaExpert, jednak po ponad miesiącu komputer doznał awarii - po prostu się wyłączył, a że nie za bardzo wiedziałem co mogło być uszkodzone zdecydowałem się zareklamować cały zestaw.
Dodam, że nigdy przed tym nie składałem reklamacji na sprzęt, więc pewnie mógłbym to lepiej załatwić.
Sprawa była dla mnie problematyczna już od samego początku - mam wrażenie, że była sztucznie przeciągana (np. przez to, że zadawali mi te same pytania co kilka dni de facto opóźniając tym cały proces - a sami stwierdzili, że mają 2 dni robocze na odpowiedź, ale nawet do tego nie potrafili się dostosować). Zależało mi od początku wyłącznie na wymianie uszkodzonego sprzętu na nowy oraz starałem się pomóc w przyśpieszeniu tego procesu ponieważ zależało mi na czasie. Opisałem tu pokrótce cały proces reklamacji.
Dodam, że na maile od nich odpisywałem w ten sam dzień, by nie powtarzać się niżej. Dodatkowo na początku stycznia byłem u rzecznika praw konsumenta, jednak oni i tak nie byli tym wzruszeni.
- 10.10.23 zakupiłem ww. zestaw i już na samym starcie miałem problemy z realizacją zamówienia, bo sprzedawali część, której nie mieli nawet na stanie.
Po ponad miesiącu użytkowania komputer doznał awarii, niestety nie wiedziałem z jakiego powodu dlatego 15.11.23 zareklamowałem cały zestaw z żądaniem wymiany uszkodzonych części na nowe.
I zaczynamy w tym momencie zabawę z działem reklamacji:
- Zgłaszając reklamacje opisałem pokrótce co się stało - krótko po uruchomieniu komputera ekran monitora gasł oraz wiatraki karty graficznej przestawały pracować, reszta podzespołów pracowała w dalszym ciągu.
- Po dwóch dniach (17.11.23) od zgłoszenia dostałem pierwszego maila od pani "opiekun" z pytaniem "Który komponent nie działa" mimo, że opisałem problem w pierwszej wiadomości. Odpisałem im to samo co przy składaniu reklamacji.
Tego samego dnia dostałem e-mail od kuriera, że odbierze reklamowany zestaw, dlatego wg. ich zaleceń rozłożyłem PC na części (nie wszystkie - mój błąd. Nie odpiąłem procesora i dysku od płyty głównej, bo nie chciałem by się uszkodziły podczas transportu) i zapakowałem to kurierowi. Paczka dzień później dotarła do magazynu sklepu w Łodzi.
- 21.11.23 otrzymałem maila od opiekun, że kurier zjawi się po zestaw dzień później, mimo, że został już dostarczony 2 dni wcześniej XD.
W ciągu pierwszego tygodnia zdążyłem otrzymać 3 maile z czego 2 były powtórnymi pytaniami lub zleceniem kuriera drugi raz. W związku z czym napisałem maila w którym się przyczepiłem o ww. rzeczy - te same pytania, zlecenie kuriera dwa razy.
- 23.11.23 otrzymałem informację, że sprzęt trafił na serwis i będą kontaktować się dopiero przy kolejnych krokach.
- 06.12.23 dopiero kolejny mail od opiekun, że sprzęt musi zostać mi zwrócony, bo nie odkręciłem dwóch podzespołów od płyty głównej - dobra, był to mój błąd, bo zaznaczyli, że chcą, by części były rozmontowane, ale po 2 tyg. od dostarczenia zestawu dostaje info, że jest coś nie tak. Dlatego poprosiłem o informację kiedy można się spodziewać zwrotu i czy można od razu zlecić kolejnego kuriera by odebrał ten zestaw w ten sam dzień.
- Kolejny mail dopiero 11.12.23 z tą samą informacją, że zwracają mi zestaw, bo nie odkręciłem części (ale kuriera z tym zestawem do mnie nie zlecili w dalszym ciągu), więc odpowiedziałem kiedy można się spodziewać paczki, jednak na to nie otrzymałem odpowiedzi.
- 15.12.23 w kolejnym mailu ponowiłem pytanie, jednak dalej cisza.
W kolejnych dniach nie otrzymywałem odpowiedzi na maile dlatego postanowiłem kontaktować się już z infolinią. Dzwoniłem codziennie z powyższym pytaniem i za każdym razem dostawałem inną odpowiedź:
- Za pierwszym razem, że sprzęt został nadany już do mnie, więc czekałem cierpliwie dwa dni aż paczka przyjdzie, jednak nie doczekałem się.
- Za drugim razem dostałem info, że sprzęt jednak nie został do mnie jeszcze nadany, bo jest podzielony na jakieś 3 różne paczki i że jedna jest u nich. Pytanie gdzie reszta?
- Za trzecim razem połączyło mnie z tą nieszczęsną panią opiekun, ta stwierdziła, że paczka nie została jeszcze nadana i że musi się skontaktować z producentem. Gdy zapytałem o kwestie, które przekazali mi w poprzednich kontaktach zbyła mnie tym samym tekstem.
Dzwoniłem codziennie przez blisko tydzień, ale nie otrzymałem żadnych konkretnych informacji, co najwyżej, że "sprawa jest pilna i pani opiekun skontaktuje się niezwłocznie ze mną".
- 27.12.23 zapytałem już chyba po raz 3 mailowo (i z 10 telefonicznie) kiedy dostane odpowiedź na moje pytanie gdzie jest moje zamówienie. W tym momencie minęły równo 3 tygodnie od pierwszego maila, że sprzęt musi zostać do mnie zwrócony, a w dalszym ciągu pozostawałem bez odpowiedzi. Rozumiem, że był okres między świąteczny i to, że zanim czegoś się dowiedzą to może minąć kilka dni, ale k#@$a 3 tygodnie czekać na nadanie zwrotu sprzętu?
- Jest 03.01.24 DOCZEKAŁEM SIĘ, części zostały mi zwrócone prawie miesiąc od info o zwrocie XD Ale to co do mnie dotarło to jakiś żart.
Większość części przyszła uszkodzona mechanicznie (karta graficzna, chłodzenie procesora, płyta główna, zasilacz) tj. miały wgniecenia, połamane ząbki/piny, jakieś otarcia. Nie wiem kto to pakował, ale żadna część nie była zabezpieczona (wszystko leżały luźno na sobie) - ja wysyłałem to w każdym osobnym kartoniku/zawinięte w folii bąbelkowej.
Wysłałem do nich od razu 4 maile - w każdym osobno wrzuciłem zdjęcie w jakim stanie przyszły części (sami tak zalecają), dodatkowo skontaktowałem się z infolinią, gdzie znów połączyło mnie z opiekun - ta mnie poinformowała, że w takim przypadku zostanie nadany cały nowy zestaw do mnie i jak tylko zostanie nadany to przekaże mi link do śledzenia paczki mailowo. Dzień później dostałem SMS, że przyszła do mnie paczka. Zadowolony, że to koniec udręki z tą patologią poleciałem odebrać zamówienie, a tam tylko karta graficzna XD.
- 05.01.24 kontakt nr 2137 z infolinią/mail - poinformowałem, że otrzymałem tylko kartę graficzną i co z resztą części o której wspominali?
W odpowiedzi dostałem, że "po weryfikacji uszkodzeń wróci z odpowiedzią". Zapytałem w takim razie ile znów to potrwa? Nie wyobrażałem sobie znów czekać miesiąca jak oni zweryfikują kto #!$%@?ł całe zamówienie.
- 09.01.24 kolejna odpowiedź od opiekun "proszę wymienić części, które zostały uszkodzone" XDD mimo, że zrobiłem już to tydzień wcześniej, ale żeby znów nie przedłużać procesu reklamacji wysłałem nowego maila z treścią zrozumiałą dla dzieci - co było uszkodzone, w jaki sposób + były załączone wszystkie zdjęcia. Mimo to nie otrzymałem na tego maila odpowiedzi.
W kolejnych dniach dzwoniłem codziennie na infolinie z pytaniem co z resztą zestawu, którą opiekun zapewniała mnie, że otrzymam. Tak jak przy poprzednich kontaktach zbywali mnie, że odpisze mi tego samego dnia i tak przez kilka kolejnych dni.
- 12.01.24 wysłałem kolejnego maila z ponowieniem pytania. Odpowiedź dostałem dopiero 15.01.24. Poinformowano mnie, że zlecają nadanie nowych części tylko za te uszkodzone, mimo, że informowano mnie o wymianie całego zestawu kilkukrotnie... W tym momencie moja cierpliwość się wyczerpała, zacząłem pisać do nich w skargach na ich stronie oraz na FB z informacją, że jak nie dostane odpowiedzi do końca tego samego dnia to będę wstawiał posty na sociale.
Nie wiem czy przypadek czy nie, ale w ciągu 2h od tego odpisały mi 3 różne osoby (w tym ta opiekun), że cały zestaw zostanie nadany do mnie tego samego dnia, a kurier odbierze uszkodzony.
Finalnie wymieniony sprzęt otrzymałem po równo dwóch miesiącach od złożenia reklamacji, ale gdyby nie fakt, że ktoś uszkodził ten sprzęt to pewnie bym się musiał dalej z nimi użerać.
Ostatecznie postanowiłem i tak się z tym podzielić, bo jestem ciekawy czy to moje szczęście czy mają taki sam stosunek do wszystkich klientów.
#mediaexpert #reklamacja #patologia #sklepyinternetowe #uokik
crx123 - Słowem wstępu - zamówiłem zestaw części do PC w parasklepie MediaExpert, jed...

źródło: części

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • 0
@Arriva: Tylko takie jak na zdjęciu. Każda część była w osobnym kartonie oklejona taśmą podobnie jak te największe pudło + folią. Paczka po prawej to ich dzieło
crx123 - @Arriva: Tylko takie jak na zdjęciu. Każda część była w osobnym kartonie okl...

źródło: paczka

Pobierz
  • Odpowiedz
@crx123: Nie polecam tej Media Expert jak i całej firmy Terg (gdyż należy pamiętać, że Electro.pl, Avans to ta sama firma). Kupuje tam tylko jak już muszę.
Problemy z reklamacjami zawsze, przeciąganie się reklamacji, norma. Kupowałem raz ekspres do kawy, to nie powiedzieli że powystawowy, drobiny kawy w środku (po czym stwierdzili, że był testowany czy działa), do tego zepsuł się po miesiącu i trzeba było wymieniać płytę główną (
  • Odpowiedz