Wpis z mikrobloga

@EnderWiggin: chwilę się zastanawiam, ale naprawdę nie mam pojęcia o co się zesrałeś bo żadnego porównania tych samolotów tu nie ma. Zwykły meme z cyklu "ale czas #!$%@?" na przykładzie samolotów. ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@Drmscape2: powiedziałbym, że właśnie czas stoi. W latach 60. i 70. wysrywano samoloty z biur kreślarskich i mamy ich od groma. Od końca zimnej wojny powstało tylko kilka nowych produkcji, a reszta to po prostu modernizacje starszych konstrukcji.
  • Odpowiedz
Od końca zimnej wojny powstało tylko kilka nowych produkcji, a reszta to po prostu modernizacje starszych konstrukcji.


@PanPeno: skoro coś jest dobre to po co wymyślać koło na nowo i to za gruby hajs
  • Odpowiedz
skoro coś jest dobre to po co wymyślać koło na nowo i to za gruby hajs


@Meserole: To jest bardzo zła logika, samoloty się bardzo mocno zmieniają, a kolejne pakiety ulepszeń kompletnei zmieniają mozliwości, patrz jeden z najgorszych samolotów A-10, potrzebował dziesiątek lat żeby przestał zabijać swoich, a jego upgrade kosztuje więcej niż F-35.
Noki 3310 też dalej ktoś używa bo działa?
  • Odpowiedz
@XanderPLXE: no ale skoro F-16 w najnowszych wersjach dalej jest najlepszy czy tam jeden z najlepszych w stosunku cena/jakość to po co tworzyć na siłę nowy rodzaj samolotów
  • Odpowiedz
a kolejne pakiety ulepszeń kompletnei zmieniają mozliwości


@XanderPLXE: sam sobie częściowo odpowiedziałeś. F-16, F-15 itp. dzisiaj to są ciągle bardzo dobre platformy, w których wystarczy modernizować awionikę i uzbrojenie żeby ciągle były efektywne na polu walki.
  • Odpowiedz
@Meserole F-16 jest bardzo dobry do pewnych zadań np. air policing ale jeżeli chodzi o przewagę powietrzną to ustępuje większym i wyżej wznoszącym się maszynom. Aby zachować przewagę mocarstwa jak USA muszą ciągle rozwijać swój potencjał.
  • Odpowiedz
@Drmscape2: No nie, F-16 czy F-15 nie nadają się do wielu misji.
By strącić chiński balon w USA potrzebny był F-22, bo tylko on mógł tak wysoko latać. By polecieć w tereny objęte radarami wroga potrzebne są samoloty stealth, czyli właśnie F-22 i F-35. F-16 i F-15 dobrze sobie poradzą na arabów na pustyni.
  • Odpowiedz
@Drmscape2: Nawet na wiki masz dane, wystarczy zacząć liczyć.
Pakiet wymiany skrzydeł dla A-10 kosztował prawie 2 mld dolarów. 117 skrzydeł w pierwtonej wersji, 14mln dolarów za skrzydło. prawie 30mln za skrzydła na jeden samolot i to nie starczy ich na wszystkie samoloty. Dodaj do tego potrzeby nowej awioniki, systemów, integracji rakiet, optyki, etc. Integracja nowych kontrolerów na bazie ych z F-16 i F-15? 2.25 mld$. Integracja nowych hełmów i kontroli
  • Odpowiedz
@Drmscape2 W sumie spoko. Nawet się nie zesrałem. Bardziej chciałem podkreślić różnice fizyczne i technologiczne pod kątem modernizacji. Jeden umarł, a drugi ma już kolejne generacje... Nic więcej.
  • Odpowiedz
a reszta to po prostu modernizacje starszych konstrukcji.


@PanPeno: Dzieje się tak z prostego powodu, mianowicie prawa fizyki się nie zmieniły nic a nic. Zmiany zachodzą tylko w eletronice i to tyle. Generalnie świat już ze 20 lat stoi pod ścianą i bez jakoś przełomowego odkrycia fizycznego nic się nie zmieni, jak na razie to się licytujemy jedynie na odrobinę lepsze procki i to wsm tyle
  • Odpowiedz