Wpis z mikrobloga

tl;dr

Mirki, na początku września 2023 kupiłem auto u handlarza sprowadzającego z Niemiec. Ja jestem laikiem i mógłbym coś przeoczyć, ale było ze mną dwóch kumpli - jeden mechanik, drugi fan motoryzacji, obaj podjarani faktem oglądania auta.

Audi A4 z roku 2005, "bez rdzy", choć i tak byłem pewny, że parę rzeczy będzie do naprawy - przez 8 miesięcy, poza rozrządem wymieniłem m.in. turbo, xenony, klocki hamulcowe. Ok, norma. Ale byłem parę dni temu u konserwatora podwozia i po zdemontowaniu osłon i oczyszczeniu spodu, fachowiec stwierdził:

(...) po demontażu z podwozia plastikowych osłon, wydechu oraz osłon termicznych, nadkoli, kół i umyciu podwozia pod ciśnieniem pianą aktywną Dimer, w trakcie mycia podwozia z brudu część masy fabrycznej która była na progach odpadła i odsłoniła bardzo mocno skorodowane progi wewnętrzne. Stwierdziłem, że progi prawy i lewy od strony przednich nadkoli są skorodowane oraz ranty są rozwarstwione, mają dziury i należy je wymienić na nowe lub naprawić.

Mam oświadczenie na mailu, razem z podpisem.

Byłem u jednego blacharza, który mi powiedział, że:

to nie tylko progi wewnętrzne, #!$%@? robota, ja się nie podejmę.

Inny obejrzał i wycenił mi usługę na 8k (za auto zapłaciłem 25k + do tej pory 8k włożyłem w gaz/naprawy). Chcę dziadów pozwać o wadę ukrytą, żeby mi opłacili naprawę. Gadałem z prawnikiem i powiedział, że wina sprzedawcy wydaje się być oczywista, ale dobrze by było, gdybym miał dostęp do strony z ogłoszeniem. Problem w tym, że dzwoniłem do otomoto i powiedzieli mi, że usunęli już ją z archiwum, a Wayback Machine nie potrafi mi jej znaleźć.

Macie jakieś porady, co mogę zrobić - jak znaleźć tę stronę? Ewentualnie, co byście sami zrobili w takiej sytuacji?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a4-1-8t-bezwypadkowy-sedan-xenony-serwisowany-166-tys-przebiegu-ID6FLO5E.html
#oszukujo #samochody #kiciochpyta #webstuff
  • 110
  • Odpowiedz
  • 85