Wpis z mikrobloga

@crewlove: Masz tutaj ten raport i poczytaj sobie dokładnie co tam jest https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/Raport-EY_cargo_15092023-1.pdf


@gundis24: Ty się dobrze czujesz? Typ dał Ci link DO KU*WA AUTORA RAPORTU na który się powołujesz gdzie jasno jest napisane że nie ma tam kalkulacji rentowności a Ty swoje.

Że już nie wspomnę że masz i se czytaj to sobie możesz w dupę wsadzić - wskaż konkretne miejsca bo się zachowujesz teraz jak soboń z tym
większość specjalistów jest za tym żeby przeprowadzić audyt i że CPK się samo obroni. Są jakieś sensowne argumenty żeby niebudować CPK?


@Anubis12: Kilka by się znalazło, jak przy każdej wielkiej inwestycji.
Problemem nie jest CPK samo w sobie, problemem jest to, że aby to miało sens i spełniły się założenia, to inwestycja nie tylko w lotnisko dla pasażerów - to, to akurat jest tylko część możliwości, ważna, jednak nie najważniejsza. Tak,
@adi0 oczywiście, to samo było z przekopem. Też eksperci powoływali się na analizy bo nikomu się czytać nie chce a analiza rentowności była życzeniowa i oparta o budżet 700 milionów gdzie jak wiemy, już na etapie przetargu urosło do 800 a ostatecznie sam przekop kosztował ponad 2 miliardy xD
Czemu z CPK miałoby być inaczej
@Marek_Licyniusz_Krassus: Był planowany ale nikt z tym nic nie zrobił. Rozbudowa Okęcia to też byłyby katastrofalne koszty, też społeczne oraz karkołomne zadanie. #!$%@?ć PiS ale projekt pierwszej idei centralnego portu uwaliło 10 lat temu PO - więc jeden wykopek wyżej ma rację że pewnie od 20 lat się mówi o nowym lotnisku - i postanowiło dotować inne lotnisko - właśnie Modlin. Tylko że Modlin to rzadka kupa własnościowa, chyba 4 właścicieli
Ogólnie to sam nie mam pojęcia komu już ufać w sprawie CPK, ale jeżeli Niemcy są przeciw, to dla samego faktu zrobienia im na złość chyba zacznę popierać ten projekt ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@gupi_ja: Już tą narrację słyszeliśmy w przypadku Mierzei - "jeśli Rosja jest przeciw, to znaczy, że trzeba budować". Otóż nie, wszelkie bajki o znaczeniu gospodarczym przekopu mierzei o #!$%@? się rozbiły jeszcze przed
@toshibaas @Bauzzer @katana55 @Ruzgjaasz @NWOPL @Afur @Mozdzierz90 @kubad99 @panzerfucker @maciekawski @Szalom @Hojracy @Fangi @czlowiekbozy @f749348 @maczeta31

Wołam Was, po zaplusowaliście informację "No i pewnie amerykańska firma doradcza EY, która policzyła że koszt budowy CPK zwróci się po 12 latach to też pisowska propaganda?"

Natomiast sama firma EY pisze "Raport EY nie zawiera analiz związanych z wydatkami na inwestycję w CPK. W konsekwencji, raport EY nie zawiera informacji ani prognoz dotyczących rentowności, czy
Oby pokazali listę ludzi/kont, które przygarnęły kasę za promowanie CPK xD nie pamiętam już jego danych, ale wyskakiwało mi w proponowanych na twitterku przez ostatni miesiąc konto jakiegoś gościa, który #!$%@?ł o tym cpk po kilka postów dziennie xD
oczywiście, to samo było z przekopem. Też eksperci powoływali się na analizy bo nikomu się czytać nie chce a analiza rentowności była życzeniowa i oparta o budżet 700 milionów gdzie jak wiemy, już na etapie przetargu urosło do 800 a ostatecznie sam przekop kosztował ponad 2 miliardy xD

Czemu z CPK miałoby być inaczej


@Tasde: Przekopu mierzei nie należało traktować jako projektu czysto ekonomicznego, a jako zabezpieczenie przed ewentualnym zaostrzeniem rywalizacji
@katana55: a nie, spoko, nie ma w tym nic złego, że gość przytoczył nieistniejący wniosek z nieistniejącej analizy (i jeszcze głupio się przy nim upiera). Śpij spokojnie, wszystkie argumenty za CPK są prawdziwe.

Nie żeby minął się też z prawdą o tym jak to CPK (tak naprawdę CPL, wtedy nie rozważano kolei) było planowane już wcześniej. Co prawda zapomniał, że z różnych koncepcji wygrała koncepcja duoportu, ale spoko.

Tak samo nie