Wpis z mikrobloga

#motocykle #pytanie
na wiosnę mam w planie zdać egzamin na kat. A, zaczynam przeglądać co ciekawego można kupić za 7-10 (może 12 jak spoko sztuka) tys na wtrysku i jeśli by się dało to z absem.
widziałem na yt i forach różne modele polecane za te pieniądze, ale tematy często były zakładane od 3 do 6 lat temu, a teraz niektóre opisywane tam modele z danych roczników ledwo łapią się w górnym zakresie tych moich widełek.
ceny motorków #!$%@?ło czy o co chodzi? używane cbfy, er6, fz6 z czasem drożeją zamiast tanieć?
  • 40
  • Odpowiedz
@mkmkm: nie wiem co kupić, ale jak już znajdziesz model to wbij na jego grupke na FB i kupuj teraz, ciekawsze sztuki na wiosnę będą sprzedane, tak to może znajdziesz coś co nie było nigdzie wystawiane bo ktoś nie wiedział nawet że chce sprzedać
  • Odpowiedz
@mkmkm: no ceny motocykli ogólnie od paru lat #!$%@?ło xD nie wiem czy coś ciekawego znajdziesz na wtrysku z absem do kwoty 15k, chyba, że ktoś naprawdę chce szybko sprzedać. Tak jak kolega wyżej napisał, najlepiej wbić do grup różnych modeli i śledzić co tam ludzie mają na sprzedaż.
  • Odpowiedz
na wtrysku i jeśli by się dało to z absem.


@mkmkm: Odpuść wtrysk i ABS i masz Suzuki GSX600\750F w tych pieniądzach na prawdę poszanowane i często z dodatkami. To nie jest ścigacz. To sport-turystyk, tam masz pozycję prawie wyprostowaną.

z czasem drożeją zamiast tanieć?


@mkmkm: Tak, ale to i tak nie jest tak ogromna patologia, jak przedział motocykli 125.
  • Odpowiedz
@mkmkm: #!$%@?ło. Moja CBR która zaraz będzie pełnoletnia używana kosztuje teraz więcej niż jak ją kupiłem 9 lat temu xD

A bym sobie w takich pieniądzach kupił chętnie znowu ~10 letnia xD
  • Odpowiedz
@daczka92 zastanawiałem się też nad SV ale wziąłem jednak większego bandyta 1250 żeby nie wyglądać jak na rowerku xD
Też bez ABSu i nie przeszkadza to jakiś bardzo. Trzeba wyczuć maszynę i ABS staje się zbędny.
No ale gaźnikowca bym nie chciał. Zawsze jakieś problemy są.
  • Odpowiedz
@mkmkm: ceny motocykli #!$%@?ło tak samo jak ceny samochodów. Niewiem czy jest sens kupowania motocykla z ABS i na wtrysku za te pieniądze. Jeśli maszyna nie ma najeżdżone 150 tys km i nigdy nie torowała i ma kilka cylindrów to nie musisz się bać gaźników.
Bierz sprawdzone i produkowane latami konstrukcje, jak xj600 xj6- er6- bandit 600-650, sv650,cb600 itp.
  • Odpowiedz
xj600


@mpetrumnigrum: Bardzo dobra i bardzo ciekawa maszyna za głupie pieniądze. Ale w podobnym budżecie już bym wolał chyba Bandytę 600 z owiewkami.

Zawsze jakieś problemy są.


@Bodzias1844: Jak regularnie serwisujesz u osoby, która jest mechanikiem, nie zdzichem stodołowym, to nie ma żadnych problemów. Ja się zastanawiam, czy sobie wakuometru nie kupić i samemu okresowo sobie nie kontrolować ciśnień. Spalanie mam takie, że nie jedna maszyna na wtrysku o tej
  • Odpowiedz
@Zielony34 sam jestem mechanikiem więc gaźniki znam xD wtrysk jest można powiedzieć bezobsługowy jeśli dba się o filtr paliwa i pompę. Z gaźnikami trzeba co sezon się bawić jak nie częściej.
Jeśli będziesz kupować wakuometr to nie dziaduj tylko bierz słupkowy, bo te zegarowe to guano jest.
  • Odpowiedz
  • 0
@mkmkm er6f, dużo dziewczyn go kupuje, często ma ABS, cenowo różnie, bardziej 12 tysięcy złotych, zależy też od rocznika
  • Odpowiedz
sam jestem mechanikiem więc gaźniki znam xD wtrysk jest można powiedzieć bezobsługowy jeśli dba się o filtr paliwa i pompę. Z gaźnikami trzeba co sezon się bawić jak nie częściej.

Jeśli będziesz kupować wakuometr to nie dziaduj tylko bierz słupkowy, bo te zegarowe to guano jest.


@Bodzias1844: z gaźnikami nie trzeba się bawić co sezon tylko je ustawić raz na 40-50tys wakuometrem jeśli motocykl ma przejechane 70 tys km.
Japońskie współczesne
  • Odpowiedz
Japońskie współczesne gaźniki


@mpetrumnigrum: te "wspołczesne" gaźniki mają po 16 lat i więcej (moment wejścia w życie Euro3 dla motocykli)
One relatywnie dobrze działały, kiedy były nowe. Obecnie są najczęściej zajechane do granic.
Większość użytkowników nie ustawi sobie gaźników, a mechanicy chcą się tym zajmować równie chętnie jak starymi dieslami w samochodach.
  • Odpowiedz
Większość użytkowników nie ustawi sobie gaźników, a mechanicy chcą się tym zajmować


@ArmandoFelonso: trochę dziwi mnie ta opinia. Regulacja, czyszczenie gaźników to jedna z częściej wykonywanych prac wśród mechaników. Pierwsze słyszę, żeby mechanicy nie chcieli tego robić. Mnóstwo jeżdżących motocykli jednak ma gaźnik. Według mnie, aż tak nie ma co się tego bać, co nie zmienia faktu, że warto kupić coś nowocześniejszego, co ma wtrysk i ABS ;)
  • Odpowiedz
z gaźnikami nie trzeba się bawić co sezon tylko je ustawić raz na 40-50tys wakuometrem jeśli motocykl ma przejechane 70 tys km.


@mpetrumnigrum: No i teraz powiem, że i tak i nie. Jest to racja. Warunek - mamy moto z pewną historią i do którego wcześniej łap nie wkładał idiota.

Pierwsze słyszę, żeby mechanicy nie chcieli tego robić


@noobarian: Ja również.

Dla przykładu w takim Tico które jest mi znane
  • Odpowiedz