Wpis z mikrobloga

@manjan: T-90M to w gruncie rzeczy T-72 po modernizacji. A poza tym to każdy istniejący czołg, nie ważne jak nowoczesny można zniszczyć za pomocą PPK albo po prostu ogniem artylerii, nawet takiej z II wojny światowej. Nie ma żadnego rodzaju broni która jest niezniszczalna.

Ale z drugiej strony Bradley miał szczęście, bo był na bliskim dystansie od celu. Gdyby to było powiedzmy 4-5 km, to T-90 zniszczyłby Bradleya ze względu na
@Trismus: Ja tylko nie chcę żeby tutaj wróciło myślenie z początku konfliktu, że czołgi to bezużyteczny złom, bo przecież hehe jedna rakieta z javelina i go nie ma i że nie potrzebujemy czołgów. Na otwartej przestrzeni piechota nie ma szans z czołgiem, bo czołg ma większy zasięg strzału niż te wszystkie PPK. Jeden z polskich ochotników opowiadał, że zajmowali pozycje w budynku, a ruski czołg z kilku kilometrów strzelał do nich,
Czołgi powinny być z tyłu za piechotą, jako ich wsparcie ogniowe.


@Nateusz1 Jestem laikiem, więc muszę o to zapytać. To po co w takim razie używać do tego czołgu zamiast jakiegoś działa samobieżnego?
To po co w takim razie używać do tego czołgu zamiast jakiegoś działa samobieżnego?


@BenAli: Z jakiegoś powodu po II wojnie światowej zrezygnowano z dział samobieżnych, produkując tylko czołgi. No może wyjątkiem są wozy wsparcia ogniowego typu francuski AMX-10RC czy amerykański M1128. Ale też nowoczesne zachodnie czołgi mają systemy aktywnej ochrony które w pewnym stopniu chronią przed PPK, i ogólnie lepsze opancerzenie niż kacapskie czołgi, więc na pewno będą mniej narażone
Z jakiegoś powodu po II wojnie światowej zrezygnowano z dział samobieżnych, produkując tylko czołgi. No może wyjątkiem są wozy wsparcia ogniowego typu francuski AMX-10RC czy amerykański M1128.


@Nateusz1 A np. Kraby czy K9?
A np. Kraby czy K9?