Wpis z mikrobloga

W listopadzie 2023 kupiłem Nowego MacBook Air M1 16GB na Mediaexpert.pl Po dostarczeniu i odpakowaniu urządzenia zalogowałem się moim kontem i ukazała się informacja że "Gwarancja wygasła". Po kontakcie z Apple dostałem informacje że laptop musiał długo leżeć na magazynie i dlatego system widzi ze jest po gwarancji i mam się kontaktować z sprzedawcą. Zgłosiłem reklamację do mediaexpert, podałem kod seryjny urządzenia i czekałem. Uzyskałem odpowiedz ze mogą go odebrać i wysłać do serwisu sic!. Nie zgodziłem sie na to i zażądałem wymiany na nowy. Dostałem nowy, po zalogowaniu sie ten sam komunikat, kolejna reklamacja i oczekiwanie. Wymiana na nowy i znowu to samo. Miałem już 3 nowe macbooki z tym samym problemem. 3 razy reklamowane. Ciągnie się już to 2 miesiące. Co mogę zrobić aby dostać laptop z gwarancją apple? Mogę wnioskować o wymianę na inny model albo obniżkę ceny?

#gwarancja
#rekojmia
#prawo
#zakupy
#mediaexpert
#uokik
#januszebiznesu
#apple
  • 6
@emper: to że jest taki komunikat nie znaczy że nie jest objęty gwarancją. Przy oddawaniu laptopa na gwarancję pokazujesz dowód zakupu faktycznego laptopa przez Ciebie i serwis to wyjaśnia bezpośrednio z Apple. Miałem podobnie jak brałem telefon od operatora. W gwarancji była podana data zakupu telefonu przez operatora, a nie przeze mnie, a mimo to wymienili mi telefon na gwarancji po tym terminie.
Po kontakcie z Apple dostałem informacje że laptop musiał długo leżeć na magazynie i dlatego system widzi ze jest po gwarancji i mam się kontaktować z sprzedawcą


@emper: miałem identyczną sytuację, zadzwoniłem do apple, kazali przesłać FV zakupu, przesłałem i normalnie aktywowali gwarancję od daty zakupu.
@qaqa: protip, żaden sprzedawca w ramach rękojmi nie będzie naprawiał sprzętu Apple w nieautoryzowanych serwisach, ze względu chociażby na fakt, że do niedawna nawet nie było dostępu do oryginalnych części poza siecią dystrybucyjną Apple. Ergo, sprzęt Apple z reklamacji tytułem rękojmi i tak do nich finalnie trafiał.

Druga sprawa - wydaje mi się, że standardem rynkowym są umowy dystrybucyjne (pomiędzy takim Media Expert a producentem lub importerem), w których producent/importer zobowiązuje