Wpis z mikrobloga

Ktoś mi wytłumaczy dlaczego polska polityka zagraniczna, może mam tylko takie wrażenie, tak mało uwagi poświęca Francji?
Serio, słabo rozumiem dlaczego np technologie atomowe mamy kupować w Koreii a nie właśnie od Francuzów, rozumiem że w kwestiach wojskowych ograniczeniem jest potencjał przemysłu wojskowego Francuzów?
Nie znam się szczególnie na geopolityce ale Francja zdaje się być dla Polski naturalnym sojusznikiem choćby w ramach unii europejskiej.
Pewne historyczne aspekty jak to że jedynym obcokrajowcem w naszym hymnie jest Bonaparte, czy tytuł Marszałka Polski dzierzony przez generała Focha wskazują że był to często dla nas kierunek wiodący w polityce, dziś mam wrażenie że jest drugorzędny.
Pisze to bez żadnej tezy, chciałbym posłuchać poprostu co macie do powiedzenia.

#francja #geopolityka #uniaeuropejska #eu #europa #polska
ZielonaOdnowa - Ktoś mi wytłumaczy dlaczego polska polityka zagraniczna, może mam tyl...

źródło: d9a32d3c-5fa4-44cd-8f17-334ce1d2fa0a

Pobierz
  • 14
@ZielonaOdnowa: rządowi od 2015 bardzo nie po drodze z Francją. Od tamtej pory jest taka nagonka. Mieszkam we Francji od 2010 i widzę jak zmieniła się retoryka.

Pewne historyczne aspekty jak to że jedynym obcokrajowcem w naszym hymnie jest Bonaparte, czy tytuł Marszałka Polski dzierzony przez generała Focha wskazują że był to często dla nas kierunek wiodący w polityce, dziś mam wrażenie że jest drugorzędny.


Jest ich więcej. Skąd tylu wielkich
@ZielonaOdnowa: Jesteśmy amerykańską kolonią a nie francuską i robimy to co leży w interesie naszego seniora. A jako, że nasz hegemon aktualnie leży z technologiami atomowymi, a z produkcją militarną ledwo wyrabia na potrzeby własne i sojuszników bliższych i bogatszych niż my więc zlecił dostawy swojemu innemu lennikowi który akurat w wymienionych dziedzinach radzi sobie nieco lepiej i ma jakieś tam wolne moce produkcyjne.

srolnią xD to amerykańska, niemiecką czy żydowska?