Wpis z mikrobloga

@miss-durniu: Humans perceive a stable average intensity image without flicker artifacts when a television or monitor updates at a sufficiently fast rate. This rate, known as the critical flicker fusion rate, has been studied for both spatially uniform lights, and spatio-temporal displays. These studies have included both stabilized and unstablized retinal images, and report the maximum observable rate as 50–90 Hz. A separate line of research has reported that fast eye
  • Odpowiedz
@miss-durniu: Ja bym się bardziej martwił o karty graficzne i standardy HDMI/DisplayPort które będą w stanie sprawnie wypychać to stałe 520FPS w 1080p/1440p. Co z tego że monitor ma odświeżanie lepsze niż kineskopy skoro GPU nie jest w stanie wydusić tylu klatek a HDMI/DP nie jest w stanie wysłać takiej ilości danych?
  • Odpowiedz
@miss-durniu: ja jestem wstanie szybko się przywozić i po 30 minutach grania 30 fps wydaje mi się płynne, ale jak nagle przerzucę się z np 120 fps na 60 to 60 wydaje się powolne.
  • Odpowiedz
@miss-durniu: 120hz jest optymalne
ludzkie oko ogarnie i ponad 300hz ale nie tak łatwo, trzeba się bardzo skupić i jest to ekstremalnie męczące, nawet pro gracze nie ogarną takiego wysiłku na dłużej niż kilkanaście minut aktywnej gry.
  • Odpowiedz
Czy ludzkie oko wyłapie więcej niż 144fps/hz?


@miss-durniu: Tak ale jak wszystko ma zmierzać ogólnie do skrócenia input laga to jeszcze pozostaje kwestia interfejsu urządzeń wejścia tj. klawiatury i myszy. USB jest np. istotnie opóźnione w porównaniu do PS/2 a Bluetooth to już w ogóle padaka.
  • Odpowiedz