Wpis z mikrobloga

@wezsepigulke: najlepsze ze ten projekt to byl pewnego rodzaju sukces bo udowodnił ze takie linie kolejowe jak szczucinianka (na której był testowany) mogą być uzytkowane bardzo bardzo tanio z użyciem takich małych pojazdów. Projekt był desperacki ale bardzo istotny dla setek tysiecy ludzi w Polsce dla których takie małe linie były czasami głównym transportem do pracy.

Pomimo tego jednak linię zamknięto, ludzi odcięto i powstało małe piekiełko bez jakiejkolwiek pracy,
  • Odpowiedz
Nasz nędzny przemysł nie potrafił go wyprodukować w rozsądnych ilościach.


@CzarnyOwiec: a dlaczego by przemysł po 50 latach komunizmu i 10 latach kryzysu nie miałby być nędzny? Heheszki heheszkami, ale moim zdaniem niezbyt mądre jest oczekiwanie, by w Polsce lat 90/00 przemysł motoryzacyjny czy kolejowy stał na poziomie przemysłów zachodnich.
  • Odpowiedz
@Przypadkowy to jak nie stał to można było wziąć i zmienić zarządzanie. Zamiast legendarnego gagara z bipom (dla niezorientwanych puszczania wielkiej paliwozernej lokomotywy spalinowej z jednym dużym wagonem) to pokupować jakieś np używane wagony motorowe z Czech.W kraju ich nie było ale poza już tak. A tak to padł kretyński pomysł zaorania linii kolejowych i wygaszenia popytu. Teraz za grube miliony się je odnawia a ludzie radośnie jeżdżą wszędzie autami bo
  • Odpowiedz
to pokupować jakieś np używane wagony motorowe z Czech.


@CzarnyOwiec: wydaje mi się, że na zakupy pieniędzy nie było, a gagar z bipom był. Jak masz paliwożerne auto, to dojeżdżasz nim do sklepy czy pracy, zamiast dokupywać jeszcze jedno, oszczędniejsze, szczególnie gdy nie masz pieniędzy na nowy zakup.
Czasy były biedne, kraj był biedny, dlatego było, jak było. Z tego powodu takie łatwe rady są niemądre i trochę śmieszne.
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: @Przypadkowy @Przypadkowy @Adonix @Adonix @jamajskikanion @jamajskikanion @jamajskikanion @Gerard_z_Libii @Don_Lukasio @Don_Lukasio tak Don Lukasio ma rację!
https://tarnow.naszemiasto.pl/wskrzeszanie-szczucinkiquot/ar/c4-5252017

Szkoda że się nie udał. Mieszkałem przy tej linii kolejowej nie raz maszynista pozwolił mi na przejażdżkę w lokomotywie jak miałem 4-5lat. Tzw Szczucinka od Tarnowa przed żabno Dąbrowę Tarnowska i do szczucina. Niestety połączenia busami wyparły kolej. W 2013 roku było ponad
  • Odpowiedz
@balbezaur: Ja obok tej lini (przystanek Klikowa) często jeździłem rowerem i za gówniaka spalinowa lokomotywa z dwoma-trzema piętrowymi wagonami wyjeżdżająca znikąd robiła wrażenie. Mimo że może tylko raz jechałem tą linią, również mam ogromny sentyment. Uważam że zamknięcie tej lini kolejowej znacznie ograniczyło potencjał tamtego regionu, szczególnie Powiśla.

Co do busów do Dąbrowy Tarnowskiej to było ich w #!$%@? i jeździli za psi #!$%@?, ale każdy kto zna busiarzy, wie
  • Odpowiedz
@balbezaur: Warto też dodać że co roku tą trasą jeździ pociąg specjalny (retro), ale tylko do Żabna. Z tego co kojarzę, od przystanku Fiuk brakuje torów i większość infrastruktury, szczególnie w Szczucinie została wyburzona/rozebrana.

Na czynnym odcinku można też spotkać pociągi towarowe, np z węglem do tarnowskiej kotłowni MPEC.
Don_Lukasio - @balbezaur: Warto też dodać że co roku tą trasą jeździ pociąg specjalny...
  • Odpowiedz