Wpis z mikrobloga

Mam delikatnie przechylone koło w osi pionowej, z tym że nie było w tej części żadnego uderzenia ani nic modernizowane. Dodatkowo zawieszenie jest sztywne, świeże i dobrze spasowane. Wyszło natomiast u wulkanizatora, że felga była delikatnie krzywa, odważniki poodpadały a samo koło nie było trzymane dobrze przez jedną śrubę, była ciut luźna w porównaniu do innych. Czy mogło mieć to wpływ na wskazania kąta ustawienia koła? Ewentualnie jak mogę teraz sprawdzić, czy koło jest proste? poziomicą?
Co do samego pochylenia - wykazał to laser na zbieżności
#mechanika #motoryzacja
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ikq1: jedź na geometrię i w razie potrzeby ustawią CI to poprawnie. Ale jeśli koło jest w pozytywie to musiał być jakiś dzwon/wjazd w dziurę i coś jest krzywe
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Pietter: No właśnie nie ustawią bo wychodzi na to że coś jest krzywo, a tego się nie poprawi drązkami które są dobrze wyregulowane. Zagadka jest też taka, że delikatnie uderzyłem kołem w krawężnik, ale po drugiej stronie, a po wymianie skrzywionego wahacza wszystko wróciło do normy - ale tak jak mówie, po drugiej stronie. A strona w której absolutnie wszystko grało i śpiewało od początku jest krzywa.
  • Odpowiedz
a samo koło nie było trzymane dobrze przez jedną śrubę, była ciut luźna w porównaniu do innych. Czy mogło mieć to wpływ na wskazania kąta ustawienia koła


@ikq1: Jeśli mierzona była geometria na krzywej (i niedokręconej) feldze, to jak najbardziej mogło to mieć wpływ na odczyt.
Przed mierzeniem geometrii, kontrola prostości felg jest obowiązkowa (o dokręceniu kół nie wspominając), a przynajmniej zrobienie dwóch odczytów po obróceniu kół precyzyjnie o 180 stopni.

Ewentualnie jak mogę teraz sprawdzić, czy koło jest
  • Odpowiedz