Wpis z mikrobloga

No wiec co to w sumie stoi w tym garażu.

Peugeot 405 wersja SRI 1.9 benzyna 122KM, 1989r.
Wyposażenie:
- lakier metalik
- wspomaganie kierownicy
- 4 elektryczne szyby
- kierownica trójramienna skórzana i regulowana w jednej płaszczyźnie
- centralny zamek z pilota
- skórzane fotele
- elektryczny szyberdach
- aluminiowe felgi 14'
- podłokietnik skórzany z przodu i z tyłu z tunelem na narty
- spojler na tylnej klapie
- światła przeciwmgłowe z przodu w kolorze żółtym
- dymione wszystkie szyby
Przebieg 151000 (wygląda, że może mieć tyle, zobaczymy po rozebraniu silnika, jak to wyglada) 2 właścicieli (u drugiego przez 21lat)

Zakup luty 2023 i plan był prosty. Przeglad, rejestracja, poprawić mankamenty, pojeździć do jesieni, znaleźć mamkamenty i na jesień robimy igłę. Świece, kable, kopułka, palec wymienione. Poprawione masy przy silniku, wyczyszczona przepustnica, nowy akumulator (gdyż wgl nie było) poprawione podciśnienia i dopiero zaczął normalnie pracować, chociaz na wolnych obrotach wciąż kuleje. W korku jak się rozgrzeje, dymi na niebiesko. Dodatkowo od razu padł alternator. Po 2 tygodniach strzelił wąż od wspomagania. I tak przejeździł do jesieni

Konkrety:
Blacharka - zrobiona. Dach po malowaniu złuszczony lakier od słońca (ogólnie cały samochód wokoło był malowany na pewno kilka lat temu, ale wygląda dobrze, więc nie ruszam). Prawy próg - dziura z przodu, wcześniej już robiony. Blacharza musiał wstawić reparaturke, gdyż zbyt dużo do łatania. Drugi próg oryginał, powierzchowna korozja. Oba pomalowane, reszta do polerki.

Tyle jest zrobione. Co dalej?

W tym momencie rozbieram silnik. Kompresja zmierzona: 1 cylinder - 11bar, 2 cylinder - 11bar, 3 cylinder - 11bar, 4 cylinder - 9,5bar.
Silnik rozbieram do ostatniej śrubki. Robię igłę, więc weryfikacja wszystkiego wszystkie uszczelki do wymiany, ale pewnie panewki, pierścienie wypadną. Reszta wyjdzie w praniu. Porting głowicy, polerka wałków, sprawdzenie wszystkiego. Blok, miska, uchwyty itd do malowania. Wszystkie co do jednej śrubki idą do galwanizacji. Pompa wspomagania do sprawdzenia , bo lekko wyje. Skrzynia do sprawdzenia. Po prostu lecimy na grubo.

Zawias - wszystkie gumy wypad i oczywiście robimy na grubo, więc malowanie, cynkowanie itd itd. Wszystkie przewody hamulcowe, paliwowe, wszystko na nówkę.

Wygląd zewnetrzny - szukam zderzaka do przodu. Miał przygodę i był łatany, lakier schodzi, poza tym to zamiennik. Zmieniam również listwy plastikowe na drzwiach na takie z czerowną wstawką (kupione nówki w UK) wstawki na zderzaku przenim i tylnym idą do oklejenia w kolor czerwony. Już kupiłem felgi 16' od Peugeota 307 oraz nowe opony (na oryginałach założone 2 letnie zimowe NOkiany). Konserwacja spodu.

Wnetrze - do podklejenia podsufitka z tyłu, do sprawdzenia szyberdach (nie podnosi się do góry) do malowania boczek fotela kierowcy, przetarcie. Założone nowe głośniki oraz radio. Mycie, czyszczenie i zabezpieczenie tapicerki.

Co jeszcze? Drążę temat dołożenia klimatyzacji. Coś już kupione w Hiszpani. Poza tym jest niestety problem z częściami. W Polsce te samochody najczęściej były w słabszych jednostkach i ubogim wyposażeniu. Klimę ogarnę, nie teraz, to w końcu się uda. Jest jeszcze parę rzeczy do kupienia. Oryginał lampa przod lewa, lampka w bagażniku, lampka pasażera, uszczelka szyberdschu, derzak przód pod halogeny. Oryginalna gałka zmiany biegów - Tego podobno nie ma już na świecie. ( nie będę tłumaczył dlaczego, zapraszam na priv
Reszty szukać, szukać, szukać.

Czy to jest opłacalne. Pewnie nie xD Na ten moment samochód dostał u mnie dożywocie.
Termin realizacji - jeśli nie bedzie komplikacji to wrzesień.

#motoryzacja #starelwisko #peugeot
cieply_chlodniarz - No wiec co to w sumie stoi w tym garażu.

Peugeot 405 wersja SRI ...

źródło: 20231228_074326

Pobierz
  • 18
@cieply_chlodniarz: a propo niedoboru części - te auta klepią chyba gdzieś jeszcze w Iranie. Co prawda moze być kłopot ze sprowadzeniem stamtąd czegokolwiek, a i sam Pug jest tam już pewnie po 8 liftingu, ale może jakaś zgodność i dostępność części będzie, bo słyszałem, że samo PSA to w #!$%@? ma trzymanie repozytorium części do nieprodukowanych modeli.
Poza tym gratuluję zakupu i projektu - jedno z ładniejszych aut segmentu D