Wpis z mikrobloga

Oczywiście jak tylko mam grać w coś w czym mogę dodać dźwięk przestrzenny HRTF to od razu to robię. Cień Czarnobyla to łatwizna, podrzucić OpenAL Soft, konfigurację i gotowe, teraz można namierzyć bandytów na podstawie tego z którego kierunku drą mordę. Piękna technologia, szkoda że tak zapomniana.

Tak się składa że najnowsze wersje OpenAL Soft ogarniają też rozszerzenia EAX w CCz bez potrzeby korzystania z EnvFX, tyle że kompletnie zapomniałem o tym że większość map w ogóle nie ma ich wstawionych na mapach aż nie natrafiłem na jedno z jedynych miejsc gdzie GSC to dodało, czyli fabryka nad Jantarem.

Teraz postanowiłem jeszcze raz przegrzebać temat i natrafiłem na ten filmik. I sobie przypomniałem w którym pliku .zip w archiwach watykańskich to gówno trzymałem. Plik tuż nad pobranym EnvFX bo wiadomo, pobrałem i to i to przy szukaniu łatek do CCz i natrafieniu na ten filmik.

I teraz to można grać. Przełazisz przez jakiś hangar to słychać jak niesie się echo. Jeden prosty dodatek i już +100 do imersji. Polecam każdemu, tylko nie myślcie nadmiernie nad tym jak Microsoft i Creative uśmiercili tak zajebistą technologię w grach. Cieszcie się że nadal można jej doświadczyć. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#stalker #gry #pcmasterrace
supra107 - Oczywiście jak tylko mam grać w coś w czym mogę dodać dźwięk przestrzenny ...
  • 7
Polecam każdemu, tylko nie myślcie nadmiernie nad tym jak Microsoft i Creative uśmiercili tak zajebistą technologię w grach.


@supra107: I całe szczęście. Ile tam #!$%@? z kartami dźwiękowymi, koszmar. Sam creative srał modelami, ale sterowników to już nie raczył napisać, nie wspominając już o zrobieniu takich w pełni działających. Jakieś społecznościowe się pojawiały, ale działało to jak chciało...

Spokojnie te EAX-y by teraz na tym co jest softwearowo odtworzył.
@ujdzie: Właśnie celowo wspomniałem o Creative jako tych złych którzy tą technologię ubili. Była kiedyś firma Aureal która w latach 90 stworzyła system dźwięku przestrzennego z efektami pogłosu, który wymagał specjalnej karty dźwiękowej bo procesory z tamtych lat były za słabe.

Creative ich pozwało, doprowadziło do bankructwa bo Aureal nie miał kasy na pozwy a Creative miał, Creative wykupił Aureal, jakimś cudem nigdy nie byli sądzeni o monopolistyczne praktyki, i tak
@supra107: no ja właśnie kojarzę to hrtf z csgo i pamiętam że mega mi się nie podobał ten efekt bo z jakiegoś powodu każdy dźwięk jaki pojawiał się w grze miał jakieś takie minimalne echo i to w #!$%@? męczyło na dłuższą metę, po prostu wszystko co ci szło do uszu było zniekształcone
pograłem tak chwilę i wróciłem do zwykłego stereo a później zmądrzałem i #!$%@?łem grę do śmieci ( ͡
@ReeceWithouterpoon: No, Valve ogarnęło to tak że ten dźwięk jest ogarniany przez procesor więc wykorzystywanie RT do tego to trochę przerost formy nad treścią. ¯\_(ツ)_/¯

@Pangia: Pewnie dlatego że tak właśnie działają ludzkie uszy i to jak wykrywają z której strony nadchodzi dźwięk. Poczytaj sobie o technologii HRTF bo to bardzo fajna technologia.

Zwykłe stereo ma dźwięk pozycyjny tylko z przodu i z tyłu, HRTF ma dźwięk pozycyjny z każdej