Wpis z mikrobloga

Crity w Goticzku

Pewnie się zastanawialiście jak one są obliczane. No, okazuje się że w jedynce i dwójce inaczej.

W Gothic 1 nasze podstawowe obrażenia to wartość siły + wartość obrażeń broni. Crity mnożą obrażenia broni przez 2. Nie siłę.
Więc taki całkiem dobrze zbudowany woj 1H który ma 100 siły i biega z mieczem blizny będzie bił za 185 z normalnego hita oraz za 270 z crita.
Logika pancerza jest prosta, jest to zwykła liczbowa redukcja obrażeń. W G1 nie ma obrażeń minimalnych, więc jeśli mamy słabą postać i porwiemy się na jakiegoś silnego przeciwnika to mu nie zadamy żadnych obrażeń.

W Gothic 2 system jest inny. Nasze CRITY to wartość siły + wartość obrażeń broni. Nie ma już mnożnika x2. No ale tu się da zrobić 100% władania i zawsze uderzać critem, a w G1 masz na to tylko 10% szans przy mistrzu.
Za to normalne hity (nie crit) tu może was to zaskoczyć, bo wartość obrażeń z crita jest podzielona przez dziesięć.
Przykładowo postać ma 200 siły i topór berserkera mający 170 dmg. Crit wiadomo 370 obrażeń. Nie-crit zaledwie 37.

Przy czym to dzielenie przez 10 ma miejsce dopiero na samym końcu, już po uwzględnieniu pancerza przeciwnika.
Zobrazujmy nasz przykład wrzucając jakiegoś przeciwnika który ma 70 ochrony na broń. Critem walimy za 300, tu akurat prosty rachunek. Nie-critem walimy za... 30. Czyli wciąż jest to dokładnie 1/10 obrażeń. Wynika to ze wzoru (200 siły + 170 dmg z broni - 70 ochrony) / 10.

W Gothic 2 mamy także obrażenia minimalne wynoszące 5. Więc nawet z lagą można sklepać czarnego trolla jak się go zbuguje i będzie nadupcać pół godziny. I na wszelkich ruskich modach typu returning tak się właśnie czyści mapkę w I rozdziale :D

A wy, który system wolicie? Z jedynki czy dwójki?

#gothic #gry #mody
  • 9
  • 4
@Percivalus: W jedynce też jest to RNG ale nie takie. Jeden na 10 ciosów uderzy trochę mocniej, np skasuje warga na hita zamiast na dwa. Tam RNG to się da odczuć w zasadzie tylko jak się porywasz na coś bardzo mocnego słabą postacią, przez co jedynie te 10% krytów będzie zadawało jakiekolwiek mierzalne obrażenia.

W dwójce przez większość gry nasza postać wyprowadza dużo ciosów, które ledwo tych przeciwników łaskoczą. Graczom raczej
  • 0
@Pawulonik_5mg: tak. Więc możesz sobie mieć dużo siły i dobrą broń, jak władanie będziesz miał na 10% to #!$%@? z tego będzie, większość hitów będzie ledwo smyrała tych przeciwników. Temu trzeba rozwijać te procenty, żeby chociaż co drugi hit był dobry.
@Percivalus: A właśnie że G2NK, bo w G1 wystarczy wbić 5 poziom i całe 50PN z tego dać w siłę, i możemy czyścić prawie całą mapę, nie wydając nic we władanie mieczem. Jest zbyt łatwo, G2NK wprowadza jakieś wyzwanie podstawowe.