Wpis z mikrobloga

Oficjalnie: Wraz z jutrzejszym Updatem 2.1 i Ultimate Edition, technika Path Tracing kończy etap "Preview" w Cyberpunk 2077.

Tech stack PT dostaje nowe algorytmy i narzędzia do generowania i ulepszania jakości obrazu tj.

- Shader Execution Reordering (SER)
- Opacity Micromaps (OMM)

Do tego zapowiadają poprawę wydajności (która moim zdaniem i tak już jest kosmiczna).

Najarka w #!$%@? (ʘʘ)

W komentarzu tech demo

#cyberpunk2077 #pcmasterrace #gry
MarteenVaanThomm - Oficjalnie: Wraz z jutrzejszym Updatem 2.1 i Ultimate Edition, tec...

źródło: image

Pobierz
  • 13
@ReeceWithouterpoon: gra swoje wymagania ciągle ma, ale wielu ekspertów podkreśla, że RedEngine w aktualnej wersji to jeden z topowych silników pod kątem optymalizacji i stosunku optymalizacji do wizualiów i mocy obliczeniowej na rynku.

Szkoda, że zawinęli wrotki i poszli na UE5, bo to już jest 3rd party produkt i nie będzie takiej swobody. Z drugiej strony rozumiem, że z utrzymaniem softu było ciężko po takiej rotacji w ostatnich 2 latach.
Szkoda, że zawinęli wrotki i poszli na UE5, bo to już jest 3rd party produkt i nie będzie takiej swobody.


@MarteenVaanThomm: Raczej szkoda że poszli na UE5 bo UE5 to kompletne gówno. Wygląda jak gówno, chodzi jak gówno, ale z jakiegoś powodu wszyscy pieją z zachwytu jaki to jest niesamowity silnik.

Lumen ma duchy światła, TAA jest włączone na sztywno i wszystko wygląda jak wazelina i do tego są rozmycia ruchu,
@MarteenVaanThomm: bez RT gra wygląda zajebiście i ciśnie mi w 100fps w 4k z fsr na 6800. Teraz zgadnij jak zajebiście mi działa z rt overdrive?
W sumie to nie sprawdzałem ale na 3070 miałem pokaz slajdów w 1440p.
A czy wygląda to lepiej? No trochę lepiej ale za to miałem 12fps zamiast 120...
@ReeceWithouterpoon: nie no, szanujmy się, rx6800, 4k i path tracing to już absurd. PT został stworzony z myślą o next genowym sprzęcie (ostatnia generacja) i takim, który jeszcze nie wyszedł. Tzw. futureproofing produktu, we wiedźminie 2 zrobili ubersampling na taką modłę, żeby przedłużyć mu życie i zaimplementowali RT do W3.

Bez technik DLSS nawet na 4090 w 4k z PT masz 20 klatek xD O ile natywki już nie bronię, bo
@MarteenVaanThomm: frame gen nie działa dobrze bo wprowadza opóźnienia, jak nie masz 80fps bez FG to masz kupę a nie granie. Nie robię sobie nadziei z tej technologii minimum przez 2 następne generacje.
Powiem tyle, skoro nie widać różnicy (a jak gram zamiast się gapić w piksele to nie zwracam uwagi na te smaczki które nic nie wprowadzają do gameplayu) to po co przepłacać. Wolę 4k z dobrym FPS niż FHD
@ReeceWithouterpoon: co do reszty się zgadzam, ale o frame genie to widać, że się bajek naczytałeś, albo skomlenia blogerów sympatyzujących z konkurencją.

Te opóźnienia są, tak, ale jeśli nie zapuszczasz frame gena na 20 klatek, tylko na 40 i wzyż, to jest to niezauważalne. Na pewno nie w takich grach jak CP albo wiedźmin 3. W tych sieciowych strzelankach, gdzie każda milisekunda się liczy pewnie to odpada, ale w singlu, o
Może redzi wrzuca jakąś własną technologie w unreal i coś z tego będzie.


@Metylo: Parafrazując grubasa Walaszka, no i co z tego że dodadzą własną technologię jak silnik graficzny, obliczanie światła, system skryptów, i wszystko inne jest z Unreala.