Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Temat może dla niektórych błahy, wręcz trywialny i tak oczywisty, że nie są w stanie sobie wyobrazić takiej sytuacji, ale mam skończone 30 lat (mężczyzna) i nadal nie mam prawa jazdy. Mieszkam w Warszawie od zawsze, wszędzie miałem blisko, komunikacja albo taxi ratowała mnie w sytuacjach, gdzie transport był niezbędny NA JUŻ. Nigdy nie siedziałem za kółkiem, nigdy nie prowadziłem samochodu. W końcu dojrzałem do decyzji, żeby zrobić prawko. Mam partnerkę i 1,5 roczne dziecko, a nie mam prawa jazdy. Od zawszeć żalem irracjonalny lęk, że nie ogarnę jazdy samochodem i będzie to dla mnie coś nieosiągalnego. Umiem złożyć komputer od podstaw, a nie znam się totalnie na motoryzacji, nie umiem opisać silnika co w nim może być itd. Czuje wstyd na samą myśl, że wybiorę się na kursy z teorii i będę obcować z chłopakami i dziewczynami po 17-18 lat, którzy robią prawko, a ja stary koń po 30 dopiero wchodzę w ten świat. Dodam, że oglądam i czytam dużo na temat aut i staram się przyswoić wiedzę totalnie podstawową. Wdrażam się także w podstawy przepisów ruchu drogowego.
Jakieś rady dla totalnego laika? #prawojazdy #motoryzacja



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Nighthuntero
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 15
@mirko_anonim: Jeśli chodzi o silnik, to musisz znać 3 rzeczy: 1. gdzie jest zbiornik oleju i jak zmierzyć poziom oleju, 2 gdzie się wlewa płyn chłodniczy i 3. gdzie się wlewa płyn hamulcowy. Do samej jazdy wystarczy, że ogarniesz kierownicę, pedały i biegi. No i znaki i zasady ruchu drogowego. Ludzie starsi od ciebie robią kurs, więc się nie przejmuj.
@mirko_anonim: Ja po 30 nie mam prawka, ale prawdopodobnie się w najbliższym czasie zabiorę z próbę zmiany tego stanu.