Wpis z mikrobloga

Mirki, czy ktoś spotkał się z tak dziwnym zachowaniem w Play?

Mam abonament w Playu od kilku lat. Płacę 35 zł miesięcznie. Nie wysyłam żadnych smsów premium, nie dokupuję gigabajtów, no nic nie robię oprócz smsowania, dzwonienia i neta najczęściej po wifirifi.

Kilka miesięcy temu, kilka dni po zapłaceniu rachunku, Play wysłał mi powiadomienie o tym, że zalegam... 50 gr. Myślałem, że się rypnąłem płacąc i to jakaś niedopłata. Zapłaciłem, żeby mi nie zabrali zniżki za placenie abonamentu w terminie. Zadzwoniłem na infolinię, żeby zapytać o co chodzi. Pan na infolinii powiedział mi, że to błąd systemu i żeby następnym razem zadzwonić do nich, to oni cofną tę należność. Minęło kilka miesięcy, ja zupełnie o tym zapomniałem i kilka dni temu znowu dostaję fakturę na 50 gr :D I oczywiście z moją pamięcią nie pokojarzyłem sprawy i od razu zapłaciłem. Znowu zadzwoniłem na infolinię i pytam się o co chodzi. Ta sama odpowiedź - błąd systemu :D Sam przelew kosztował mnie 1,50 zł, zwrócenia mi zapłaconych kwot nikt nie zaproponował.

To jest tylko 50 gr, ale ta należność nie była widoczna w aplikacji ani nie była odnotowana na żadnej fakturze. Maila z informacją o tym, że zalegam 50 gr dostałem w dniu, w którym upływał termin płatności.

Play ma blisko 13 mln klientów. Teraz wyobraźmy sobie, że taki błąd dotyczy np. 10% z nich. To daje ok. 650 tys. przychodu za nic tylko na jednym okresie rozliczeniowym, a takich akcji może być przecież więcej w roku.

#play #afera
  • 6
@zgubiles_sie_jelonku: a u mnie była awantura jeśli chodzi o internet, mam telefon na abonament w abonamencie są pakiety między innymi internetowy. Kiedyś będąc poza miastem włączyłam sobie internet, wszystko super działało ale... jako, że telefon działał na zasięgu Plusa za wykorzystanie kilku megabajtów Play naliczyło rachunek "saldo poza abonamentem" na ok. 15 zł. Dzwoniłam aby wytłumaczyć te sytuację ale niestety, rachunek trzeba było opłacić. Mimo, że nikt o czym takim nie
@niki_niki: przyszła jak zawsze faktura na 35 zł, zapłaciłem ją, kilka dni potem przyszło powiadomienie o tym, że zalegam z płatnością 50 gr, wszystkie faktury byly opłacane w tej samej kwocie - 35 zł, sprawdzałem to na swoim koncie bankowym, po prostu z jakiegoś powodu co kilka miesięcy Play uznaje, że wisze im dodatkowe 50 gr, ale takiej kwoty nie widac w aplikacji, nie przychodzą na nią faktury, przyszło teraz drugi