Wpis z mikrobloga

Witam. Planuje zrobić kat. A i tutaj mam pytanie odnośnie wyboru pierwszego motocykla, a dokłkniej filmów na YT na ten temat. Dla czego wszyscy zakładają że ktoś chce kupić ścigacza albo dirt bike? Czy motocykl w nadwoziu cruiser to faktycznie tak dobry wybór na pierwszy motocykl, że nie ma sensu na ten temat nic mówić? Na Amerykańskim YT jest taka narracja że jak jest poniżej 1000cc to się nada. Osobiście raz próbowałem się przejechać motocyklem tego typu z silnikiem 850cc i był wyraźnie trudniejszy w jeździe od np coś o pojemności 350cc. Nie ukrywam że wygoda w trasie i brzmienie V2 to coś co mnie zachęciło do zainteresowania się motocyklami, ale czy aby napewno jest to dobry wybór?
Motocykl chciałbym używać głównie do dłuższych tras oraz nie ukrywam że praktyczność nie jest dla mnie bardzo istotnym elementem. proste sakwy mi wystarczą.
#motocykle
  • 21
@Rustyyyy: osobiscie team naked here ;) od zawsze, lubie powiew wiatru, traski po 350km to moj max ale to z powodu czasu, ogolnie jedyny plus owiewki nad nakedem to ze nie musisz skrobac tyle owadow z siebie po jezdzie, no i autostrady ale ktory czlowiek na moto ktory lubi robic trasy lata na autostradach....
@xede: Znaczy się nie pytałem się: jaki typ nadwozia wybrać? tylko o to dla czego na polskim yt ten typ motocykli jest pomijany. Nie chce platikowego przodu wyglądającego jak głowa modliszki. Zdechłe owady czy wiatr we włosach to też nie problem.
Teraz kwestia znalezienia szkoły jazdy... we Szwecji.
Jak chodzi o komfort jazdy to każdy pojazd mechaniczny jaki miałem nie był wygodny i w bagażniku woziłem części zapasowe z narzędziami.
Więc
tylko o to dla czego na polskim yt ten typ motocykli jest pomijany.


@Rustyyyy: bo zasadniczo nowych nie ma zbyt wiele ale także młodsi milośnicy motocyklu <45 lat raczej unikają tego typu jednośladów.
To jest tendencja ogólno światowa. Dla przykładu honda robi Rebeka 500/1100 kawasaki Vulcan 900 ale to są motocykle takie raczej jak HD sportster czyli połączenie nekeda z criuserem.

Z liczących się na świecie marek tylko HD jeszcze robi
@Rustyyyy: random.org, jak dasz rade to pojezdzij troche i popróbuj, kup taniego nakeda w stylu cb 500 i po sezonie zmień na jakiegoś taniego cruisera, inaczej sie nie da bo sam w sumie nie wiesz czego chcesz dopóki nie zaczniesz jeździć. Albo od razu kup typ który chcesz tylko jakiś popularny nie za drogi model i tyle, jak nie podpasuje to zmienisz po sezonie bez problemów ze sprzedażą
tylko o to dla czego na polskim yt ten typ motocykli jest pomijany.

Imho dlatego, że to zupełnie inni odbiorcy. Chopperów raczej nie kupuje się parametrami, a oczami/uszami. Więc jest inne podejście.

Jak ktoś szuka typowych maszyn to wcześniej czy później zaczyna ważyć: spokojny czy narowisty? zwinny czy stabilny?
Potem dalej, tykanie jazdy sportowej, zastanawianie się czy może teren czy jednak tor. Słuchanie kolegów gadających o technice i dzielących włosy na czworo.
@Aramil: nie każdy ma komfort żeby wziąć jeszcze jeden dzień. Albo to już jest z tym jednym dniem. Np. tego lata miałem 5 dni na wyjazd. To były niezapomniane 3 dni jazdy po pięknych rumuńskich winklach. Plus dwa dni męczącego tranzytu. Gdybym miał jechać 2 dni, już nic by mi nie zostało.
i imho zdecydowanie lepiej wziąć dodatkowy dzień urlopu


@Aramil: czas nie jest z gumy. Wybór jest taki: albo lecisz autostradą albo ograniczasz sobie zasięg podróży i tym samym cele, które chciałoby się zaliczyć. A jazda autostradą nie jest znowu taka straszna żeby trzeba było jej unikać za wszelką cenę.

Dla czego wszyscy zakładają że ktoś chce kupić ścigacza albo dirt bike?


@Rustyyyy: raczej nikt tak nie zakłada, skąd taki wniosek?
tylko o to dla czego na polskim yt ten typ motocykli jest pomijany


@Rustyyyy: bo taki cruiser to fatalny motocykl sam w sobie, a jeszcze gorszy na pierwszy sprzęt.
Dlaczego?
Przede wszystkim kwestia pozycji, na normalnym motocyklu masz trójkąt: kierownica, siedzisko, a przede wszystkim podnóżki.
W cruiserze nogi masz wywalone do przodu i siedzisz na motocyklu dupą. Wygodnie, ale średnio to się nadaje do pokonywania zakrętów sprawnie. Jeśli planujesz jeździć tylko
Dla czego motocykle typu cruiser są pomijane?


@Rustyyyy: bo musi być litr, milion koni i #!$%@?ć, a cruisery są kojarzone z powolnym pyry-pyry po wiosce, mało młodych tym jeździ (bo to niby tylko dla dziadków) i potem się pojawiają takie i podobne mity - mi przykładowo kolega nie wierzył że cruiserem da się zrobić ósemkę (bo niby że się nie zmieszczę bo to ma promień skrętu nie taki, wielkość moto nie
@Rustyyyy: ogolnie crusery jak i inne to zawsze tylko motocykle, je sie kupuje sercem a nie rozumem (jak ducati?)
a nie wychodzi za czesto cos nowego to i malo tego w internecie jest, ogolnie obecnie to kroluja turystyki, moto w teorii do wszystkiego
@Rustyyyy: ja polecam na początek lekki motocykl bo będziesz czuł się dobrzei bezpiecznie, będziesz kontrolował motocykl, łatwo nim zawrócisz i nie będziesz się bał zjeżdżać z drogi bo się przewrócisz i tak napewno go sprzedasz po roku, bo albo ci się znudzi, albo nie będziesz miał czasu na moto, albo będziesz chciał coś innego.

A już w jakim stylu go kupisz to bardzie kwestia gustu, każdym da się jeździć
@Rustyyyy: wszystko zależy od budżetu. Generalnie jak chcesz nowe moto to kup co ci się podoba.

Problem z motocyklami w Polsce jest taki, że albo się kupuje 20-30 letnie sprzęty i tutaj jest ta cała epopeja, że trzeba małe, lekkie z mała pojemnością.

Albo kupujesz nowe, które mimo potężnych danych na papierze prowadzą się lekko, przyjemnie a elektronika ratuje zad i pozwala mocno stopniować stopień trudności.

Problem w tym, że ta
@wiktorbo: Pieniądz nie gra roli, nie będzie to również polski rynek. Dzięki za komentarz.
@krzysztof2033 No właśnie, często widzę lub słyszę że dość często ludzie wymieniają motocykle.
Jak ktoś ma jakiś długo to dla tego że sam go odbudował, albo jakiś sentyment.
Niektórzy (poza wykopem) sugerowali zakup jakiegoś 125cc ale tym chyba ciężko pojechać trasę powyżej 100km/h, jasne nie mam zamiaru robić głównie tego ale dobrze jakby maszyna mogła ciągnąć takie